2009. augusztus 4., kedd

Az elmúlt 2,5 hét

Sziasztok!
Tudom, hogy kihagytam 1,5 hetet, de lusta voltam blogot írni… Most viszont sokat írtam!!
Szóval, kicsit több mint 2 hete, július 20-án hétfőn jöttek vissza a szomszédok Olaszországból, akiknek a virágait locsoltam és az autójukkal átálltam. Ezen a napon még nem kaptam meg a pénzemet. A szomszéd
kérdezte még mielőtt elmentek, hogy mennyit kérek ezért a 3 hétért, de nem tudtam semmi konkrét számot mondani, úgyhogy kigondoltam, hogy 60 dolcsit fogok kérni, aztán lesz ami lesz. Ez volt az a nap, mikor Évi leszállt New Yorkban – ő is au pair lesz, ráadásul Manhattanben fog lakni és jön velünk a floridai nyaralásunkra is. Estére vacsora meghívást kaptam Francescatól, egy olasz au pairtől – ő az akinek a host szülei színészek. Én érkeztem meg először, de aztán jött a többi au pair is, a végére tizen lettünk. A vacsi nagyon fincsi volt: 2 féle tészta (pestos és carbonara szószos), paradicsomos-avokádós sali, sárgadinnye baconnel, kis Oreo sütik (olyan mint a Pilóta keksz) és vörösbor. Megismertem 4 új au pair csajszit (Sinem, Susann, Lara és Lisa), mindegyikük nagyon jófej. Elég sokáig maradtunk, mivel Francesca host családja nem volt otthon, nem is tudom mikor értem haza. Ezen a héten még nem kellett időre kelnem, mert csak O. volt otthon a gyerekek közül és őt reggel anyuka vitte a táborba.
Kedden telefonon és msn-en egyeztettünk Leilával és este elmentünk megnézni a Jégkorszak 3-at. Kedden és csütörtökön akciós jegyek vannak ebben a moziban (6,5 dollár), Leila előre megvette őket. Pici mozi volt, 1 kis terem van benne, ja és kb. 8-an néztünk a filmet :) Nagyon tetszett mindkettőnknek, egy dolog volt, ami rossz volt: a LÉGKONDI. Én csodálkoztam, mikor egy csaj bejött kabátban (kint 30 fok), de ha visszafordíthatnám az időt én is a télikabátomat hoztam volna el….mert megfagytunk!!!!! Mindegy, most már ezt is tudjuk.
Szerdán azt terveztem, hogy talizok Évivel este 9-kor, mert az orientációja Manhattanben volt (ő másik ügynökséggel jött), de a host apuka és anyuka későn értek haza, így már nem metróztam be. De aztán mondta is Évi, hogy nem baj, mert úgyis fáradt, majd legközelebb.
Csütörtökön Laura megállított az utcán, hogy jajj még oda sem adta a pénzemet, mindjárt áthozza. És képzeljétek, 100 dolcsit adott!!! Nagyon örültem neki, olyan aranyos nő :)
Pénteken este Leilaval taliztam, mert mielőtt Floridába megyünk, ő a családjával a long islandi beach house-ukban lesz. Csatlakozott hozzánk egy másik au pair (már nem tudom a nevét) és elsétáltunk Brooklynban az East River partjához ahonnan Lower Manhattant, a Brooklyn Bridge-et és a Szabadság szobrot is lehet látni. GYÖNYÖRŰ! Sajnos nem volt nálam fényképező, de legközelebb viszek. Sötét volt már és ahogy ki vannak világítva az épületek, a szobor és a híd…az egyik legjobb fotozós hely! Utána még beültünk egy tök jó bárba.
A hétvége a pihenésről és a shoppingról szólt. Ja, és ki ne felejtsem a legjobb dolgot: július 24-től életbe lépett az új „törvény”, miszerint az au pairek fizuja 176 dolcsi helyett 195 hetente!!!! Éljen, éljen! Szombaton a Prospect Parkban ücsörögtem és napoztam, olvasgattam, el is aludtam egy picit :) Vasárnap pedig Ifathtal taliztam, elmentünk a Kings Plaza-ba, ami egy bevásárlóközpont Brooklyn déli részén. Most ez a kedvencünk, van minden ami kell: H & M, Victoria’s Secret, Macy’s, Strawberry, Charlotte Russe, Old Navy…stb. Mire hazaértem, megérkezett B. a 3 hetes észak-karolinai táborból. Pont a fürdőben volt, és kijött törölközőbe becsavarva, megölelt rögtön, jajj nagyon édes volt, hiányzott már! Elénekelt egy dalt, amit ott tanult, meg egy csomót mesélt.
A következő hetet B. „fun week”-nek nevezte. Anyuka adott 100 dolcsit a hétre, hogy menjünk ahova akarunk. Hétfőn a „The Bronx Zoo”-t céloztuk meg. Mindösszesen 1 óra 15 percet utaztunk metroval…kicsit unalmas volt, pedig vittünk egy könyvet is :) O. a „napközis táborban” volt, úgyhogy csak ketten mentünk. Jól éreztük magunkat – bár én sajnáltam az állatokat, főleg a jegesmacit a 30 fokban – szép napos időnk volt. Elég nagy területen fekszik az állatkert és minden egyes területhez legalább 15 percet kell sétálni egy erdős részen keresztül. Voltunk a pingvinek etetésénél, megnéztük majdnem az összes állatot (én azt hittem, hogy több lesz :) ). Itt van pár kép:

Este az újonnan megismert dán-török au pairrel, Sinemmel bolyongtunk Manhattanben.
Kedden a Coney Island Beach-re mentünk B-vel és két szomszéd gyerekkel (testvérpár): Lev (8 éves) és Amira (14 éves). Levről már lehet hogy írtam (ő az a kisfiú, amilyen gyereket akarok majd :) ) a nővére is nagyon jófej. 2-re értünk ki, de 3-kor már unatkoztak. Úgyhogy mondtam, hogy akkor most tessék egy nagy homokvárat építeni, mert én még napozni akarok :) Nem kellett 1 percet sem várni, megindult a vízhordás és az építkezés :) 5 körül összepakoltunk és még mielőtt hazametroztunk volna, felültünk a „Wonder Wheel”-re, ami egy óriáskerék. (a strand mellett van egy vidámparkszerűség - csak kicsi) Mi a hintázó kabint választottuk – messziről lightosnak tűnt. De amikor fent voltunk a tetején és megállt a kerék és elkezdünk himbálózni akkor mind a négyen együtt sikítottunk :) Kétszer mehettünk vele körbe, gyönyörű volt a kilátás! Csak már felhős volt az ég :S

Szerdán otthon volt O.is és átjött az egyik szomszéd kislány játszani B-vel. Délután elmentünk moziba, mert a Harry Potter új részét akarták megnézni a gyerekek. Én nem vagyok fan (az első részt néztem csak meg/olvastam el, de nem fejeztem be, mert engem nem kötött le valamiért), úgyhogy mielőtt kezdődött volna a movie, felhívtam Dórit, hogy mondja már el, hogy mi történt az elmúlt 4 részben :) De nem vette fel a telefont, úgyhogy az előzmények ismerete hiányában kellett megnéznem, ráadásul british english nyelven :) 2,5 óra volt, de túléltem, nem volt rossz, de jónak sem nevezném. De biztosan csak azért, mert nem tudom mi történt ezelőtt és olyan uncsi volt nekem. Viszont ami feldobta az egészet, az a karamell bevonatos popcorn volt – nyamiii :) Ja, és vittem egy hosszú ujjú pulcsit – nem fagytam szét most. (de itt is nyomtatták a légkondit ezerrel, ez egy másik mozi, mint amiben előző héten voltam Leilával) A film után 5 percem volt, hogy elszáguldjunk O. trombone (harsona) órájára, szerencsére találtam közel parkolóhelyet a mozihoz, de még így is elkéstünk egy picit.
Csütörtökön otthon voltam B-vel, O. pedig az utolsó napját töltötte a táborban, ahol Festival Day volt. Reggel úgy volt, hogy anyukával, B-vel mi is benézünk, mert ez egy ilyen nyílt nap is volt egyben, csakhogy nem találtuk a kocsit. Az történt, hogy apuka előző nap éjjel elment bevásárolni és mire hazaért, nem talált parkolóhelyet a mi utcánkban és máshova rakta le a kocsit – viszont reggel elfelejtette megmondani, hogy hol van. Ez különben rendszeresen megtörténik és ilyenkor anyuka idegbeteg lesz :) Mert mire mi indulnánk, addigra apuka már a metrón csücsül, ahol nincs térerő és nem tudjuk körbefutni a környéket, mert nincs rá idő. Úgyhogy B-vel otthon maradtunk, J. és O. meg elmentek metróval (egy megálló különben). Délután mikor felvettük O-t, hozta magával az összes táborban készített cuccát (ez egy művészeti tábor – Art Camp – volt). Szép dolgokat csinált, a tanárok meg is dícsérték a suli előtt, mondták nekem, hogy mennyire ügyes – és tényleg!
Pénteken otthon voltam a két gyerekkel, O. tv-zett majdnem egész nap, B. átment a szomszédhoz játszani, úgyhogy egy kicsit nyugi volt. Délután elkezdett fájni a fejem, valami front volt, lepihentem a szobámban, aludtam is egy kicsit- aztán O. ébresztett, hogy segítsek neki a mosásban. Anyuka megkérte őt, hogy mossa ki a szennyesét, amit vinni akar hétvégére magával – New Jerseybe ment 3 napra egy barátnője, Emily, beach house-ába. Aztán csináltunk együtt ebédet is, kifejezetten KEDVES! volt velem, nem tudom mi történt :)
Szombaton a Coney Islandre mentem napozni - azon belül is Brighton Beach, kb. déltől 3-ig voltam ott, hazamentem, gyors zuhi, aztán indultam Manhattanbe talizni Évivel, aki a shoppingolás kellős közepén volt :) Beültünk egy Starbucksba is, beszélgettünk mindenféléről. Nagyon örülök neki, hogy ő került a citybe, szerintem nagyon jól ki fogunk jönni egymással! És milyen kicsi Magyarország, még közös ismerőseink is vannak. Manhattanben a Union Square környékén lakik a családja, de nem mehettem be, mert ők egy olyan lakásban laknak ami egy filmstúdió is egyben és tele van értékes és titkos dolgokkal és a szülők megkérték Évit, hogy olyat ne vigyen be a lakásba akivel még nem találkoztak – teljesen érthető. Odaadta csomagot, amit anyu küldött, ezért még egyszer ezer hála Évinek! 11-ig járkáltunk, aztán hazamentem és ő is, mert már leszakadt a lábunk.
Vasárnap Dóri is bejött a citybe és ő is megismerte Évit. Ez a nap teljes mértékben a vásárlásról szólt – de én csak egy ruhát vettem és egy gumicsizmát. Lehet röhögni :) Itt nem gáz a gumicsizma. Ha eső van, akkor minden harmadik emberen gumicsizma van, van mindenféle style: sima fekete (ilyet vettünk Évivel), fényes/matt, csíkos, kockás, pöttyös, pink elefántos… Nem tudom milyen lesz benne vezetni, ha majd ezt veszem fel :) Évivel rögtön felvettük a csizmát mert kint esett az eső :) -->

Nehéz és vastag talpa van – én meg mindig valami flip flop-ban (tangapapucs amerikai neve) vagy lapos kiscipőben vezetek. Mindenki vett valamit, költöttük a pénzünket – de hát ha már fizetésemelés volt, akkor miért ne?! Megbeszéltük a nyaralás részleteit is, csütörtök este Dóri jön át hozzám, pénteken délelőtt pedig Évi, és együtt megyünk ki majd a JFK reptérre. 8-kor ment haza Dóri a Grand Central-ról, aztán mi is elindultunk Évivel – nagyon fájt a lába mindegyikőnknek.
Hétfőn B-vel elmentünk az „American Museum of Natural History”-ba = Természettudományi Múzeum. A Central Park mellett, az Upper West Side-on van, hatalmas épület, 4 szintes. Nem is tudtuk végigjárni az egészet, mert 2-re értünk oda és 5.45-kor zárt. Felraktam a képeket az albumokba. A képek nem lettek annyira jók, a legtöbb helyen üveg mögött voltak a tárgyak és mivel sötét volt, vakuznom kellett....mindegy, a lényeg mindenhol látszódik. Még mindenképpen visszamegyek legalább egyszer, a diákbelépő csak 12 dolcsi. Röviden összefoglalva ezeket láttuk: élővilág az óceánban/amerikai esőerdőkben, afrikai népcsoportok/csendes-óceáni emberek/amerikai indiánok élete, dinók, régi és új emlősök. Ez így nem tűnik soknak, de egy témához több terem is tartozott, rengeteg látnivaló volt. Este beültem a Tea Lounge-ba, neteztem, tejeskávéztam..stb. Ja, a múzeumnál levő metromegállóban a lépcső mellett egy ilyen mozaikos kép van a falon :) --->

Kedden reggel 5.30-kor arra ébredtem, hogy valamit pakol apuka és anyuka a szobám mellett (én ugye az alagsorban vagyok). Nem is tudtam rendesen visszaaludni. 7-30-kor amikor felmentem megláttam, hogy majdnem üres az egész nappali és az étkező: kiderült, hogy amíg elutaznak addig itt festés lesz és lepakolták a cuccokat az alagsorba. Amúgy semmi különös nem történt…reggel O. átment egy barátnőjéhez – egész nap ott volt – B-vel otthon maradtunk. Kutyát sétáltattunk, hajtogattunk, színeztünk, mesét néztünk, kivasaltuk egymás haját :) Kutyasétáltatás közben vettük észre, hogy lezárták az utcánkat, egy rendőrautó állt keresztben az utca elején és nem lehetett behajtani. Odajött hozzánk egy rendőr, hogy jaj milyen aranyos kiskutyáink vannak és mondta, hogy 4-től itt „barbecue” party lesz. Délután 4-kor pontban el is indult a zene, felállították az ugrálóvárakat, sültek a hambik és hotdogok. Persze az utca összes kisgyereke kirohant, így B. is. Az ugrálóvár ingyen volt, csak sorba kellett állni – így kb. délután 4-től 7.30ig kint álltam és néztem ahogy a gyerekek ugrálnak. A legédesebb egy kb 1,5 – 2 éves picuri feka kislány volt, pelussal és pink ruhával – szerintem 1 órán keresztül folyamatosn ugrált és sikongatott :) 7 körül már jöttek haza anyuáék a munkából tök fáradtan, az egész szomszédság az utcán volt. Tom mondta is nekem (övé Sparky a kiskutya), hogy nem is kell Disney Worldbe mennem, itt nagyobb buli van :)

Este Dórival Skype-on beszéltünk 4 órán át, lefoglaltuk a kocsit, amivel a NASA központba megyünk majd Orlandoban – mivel NINCS TÖMEGKÖZLEKEDÉS – és a jegyeket is.
Szerdán reggel még a szülők elmentek dolgozni, 1-re vittem O-t a harsona órájára, aztán hívott F., az előző au pair- hogy már itt van New Yorkban. Ő visszajött, mert egy dél-karolinai főiskolán fog tanulni, de előtte egy kicsit New Yorkban pihen, talizik a régi barátokkal. Felvettük őt is, nagyon aranyos volt, hazamentünk. Közben a szülők is megérkeztek, 4-kor indultunk ki a JFK reptérre (a család ugye Európába utazik) Odafelé apuka vezetett, viszafelé megkértem F-t :) Kicsit bonyolult, mert bár ki van táblázva, nagyon könnyen össze lehet keveredni. Nem volt GPS, se térkép, de megtaláltuk az utat hazamefelé. Kicsit még beszélgettünk, aztán ő ment is. Egy régi au pair barátnőjénél száll meg amíg itt van.

Ma csütörtök van. Holnap indulunk Floridába!!! Hihetetlen, de eljött ez a nap is! Augusztus 16-án délután érkezünk haza, ez egy vasárnapi nap. Utána még szerintem egy hétig ne számítsatok bejegyzésre, mert meg kell írnom a beszámolót, fel kell töltenem a rengeteg képet és videot kell szerkesztenem, ami egy csomó időmet elveszi. És ha minden igaz, akkor az összes gyerek itthon lesz, mert nincs tábor már a suli előtt – lehet hogy meg is fogok őrülni :) Én már mondtam a lányoknak, hogy a visszafele jegyet meg sem kellett volna vennünk :) Addig is belinkelem a szállásaink oldalát, hátha valaki nem bírja ki 2 hétig és tudni akarja, hogy hol tengetjük napjainkat.
Knights Inn, Kissimmee FL (azért Kissimmee, mert ez közelebb van Disney World-höz, mintha Orlandoban lennénk)http://www.knightsinn.com/KnightsInn/control/Booking/check_avail?variant=&id=07441&propBrandId=KG&force_nostay=false&bmInSession=true&tab=tab1
Miami Beach International Travellers Hostel, Miami Beach, FLhttp://hostelmiamibeach.com/
Jó hétvégét mindenkinek, most megyek és bepakolok az útra! :)

8 megjegyzés:

  1. 1:58 van, és befejeztem a pakolást!! :)Irány Florida! Jah, és olvasd el a Harry Pottert!!

    VálaszTörlés
  2. Áhhhh de irigyellek!Ma van a szülinapom:),és ha kívánhatnék valami tuti az lenne,hogy most ott legyek a bőröndödben!Kívánom,hogy szuper jó vakációtok legyen!Örülök,hogy a blogod van,és hogy te is!:)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Jó utat, érezzétek jól magatokat! :) Már nagyon várom a képeket és a beszámolót.

    VálaszTörlés
  4. Have fun Csilli!!! Floridanal jobb hely nincsen!!!:))en is hulye voltam h. visszajottem:)))
    Mellesleg jovoheten koltozom Long Islandre ott hosszabbitom a 2.evem,szal kozel leszel,itt az ideje h. vegre talizzunk:)))
    puszi: Niki

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Olyan jó még így is csak olvasni az élményeket. Kb. a kezdetektől olvasom a blogot és szorítok érted! Te milyen angol nyelvtudással mentél ki? felsőfok?

    VálaszTörlés
  6. Szia Csilli!
    Én Nóri vok,nem ismerjük egymást,egy pár napja lassan egy hete vok az usaban mint au pair.Elég közel lakok new york hoz és jó lenne vmi ismerős.
    Majd ha gondolod írj nekem egy mailt (pappnora@globonet.hu) és találkozhatnánk.

    VálaszTörlés
  7. Szia Csilli!
    Érezzétek nagyon jól magatokat és tedd fel majd az összes képet!! Annyira jó nézni hogy merre jársz:))
    puszi, Zsófi

    VálaszTörlés
  8. Csilli! Florida: NAPTEJ! KEYLIME PIE! :) Kerek szepen egy Minnie Mouse-os kepet! :) Nah meg elmenybeszamolot a CPben majd :)
    Puszo

    VálaszTörlés