2009. július 21., kedd

Less work - More fun :)

Sziasztok!
A múlt hét nagyon jó volt, alig kellett dolgoznom és majdnem minden este elmentünk valahova az au pairekkel. Voltunk például a Prospect Parkban egy ingyenes koncerten ahol a New York Philharmonic Orchestra játszott. Mindenki ült a fűben, csomóan hoztak kaját és így hallgattuk őket. Kár hogy Magyarországon ez az „ülünk a fűben a parkban” dolog nem népszerű. Kb. 1,5 órás koncertet adtak, a végén tűzijáték volt. Utána még megálltunk az egyik kolumbiai csajszi házánál és ott éjjel 1-ig beszélgettünk – mindig van közös téma :) Csütörtökön volt Priscilla utolsó előtti napja itt New Yorkban, mert ő megy vissza Mexikóba. :( Átmentem a host családjához este 8 körül, még vacsiztak. Nagyon jófejek voltak, kérdezgettek mindenről és nagyon meglepődtek hogy miért kell ilyen sokat vezetnem ennél a családnál, ha már nagyok a gyerekek és itt lakunk a metromegállótól 5 percre. Hát igen, ezt én sem tudom…de mindegy is. 10 körül elindultunk a Times Square-re Priscillával és Ifath-tal, ott még csatlakozott hozzánk egy argentín au pair, Lily. A metron mutattam nekik, hogy mi magyarok hogy számolunk az ujjainkkal, de szegény Ifathnak nem sikerült behajlítania a kisujját, úgy hogy a többi ujj egyenesen marad :) (ők úgy számolnak, hogy a mutatóujjal kezdik és az 5. a hüvelykujj) Tömeg volt még éjfélkor is a Times Square-en, de minket nem érdekelt – jó idő volt, talákoztunk Batmannel, bementünk az M and M’s boltba és kerestük a „LOVE” feliratot az egyik ház tetején (de nem találtuk meg). Csináltam pár képet amiket feltöltöttem az albumok közé és itt van egy rövid video is.

Pénteken délelőtt anyuka hívott, hogy délután ők elmennek Rhode Island-re a nagyszülőkhöz, mert valakinek a szülinapja lesz már megint :) Nagyon örültem neki, mert rendesek meg minden (kivéve O-t) de azért így jobb volt, hogy egyedül hagytak hétvégére. Este átjött Dóri, mert másnap reggelre terveztük a Szabadság szobrot. Sajnos nem sikerült időben felkelnünk…. :) Gondoltuk, sebaj, másnap elmegyünk, a szobor megvár minket. (Azt közben kiderítettem a neten, hogy a koronájába csak októberben lehet felmenni legközelebb, mert elkeltek a jegyek ilyen gyorsan…) Dél körül felpattantunk a Q train-re (itt train-nek hívják a metrot) és egy átszállás után a Flatiron Buildinghez érkeztünk. A Flatiron Building a Fifth Avenue és a Broadway találkozásánál épült 1902-ben. A nevét a formájáról kapta, mert olyan mint egy vasaló :) A legkeskenyebb részénél csak 2 méter széles az épület. Olyan jó, hogy már ezt is láttam, ide is mindig el akartam menni.

Ezután elsétáltunk a Penn Station felé, mert ott van egy nagy posta – itt feladtam B. levelét. (nem lehet hívni a tábort, de levelezni lehet) Közben hívtam Monot, mert úgy volt hogy összefutunk vele és Henivel (ő Philadelphiában au pair), de sajna lemerült a mobilja, így nem értük el. Leültünk egy kicsit a Bryant Parkba egy fa alá, természetesen egy cream cheese-es bagellel, aztán körbenéztünk a New York Public Library-ben (igen, ahol Carrie Bradshaw esküvője lett volna). Láttunk magyar könyveket is…vagyis angolul volt, de Magyarországról. Nagyon szép könyvtár és rengeteg könyvük van. 5 körül visszamentünk Brooklynba és benéztünk a Prospect Parkba a Celebrate Brooklyn! fesztiválra, hátha van valami jó koncert. És pont jött egy dél-afrikai csapat, akik dél-afrikai zenét játszottak. Előtte viszont bekonferálták Nelson Mandela lányát, aki egy kis beszédet tartott. Aznap volt Mandela 91. szülinapja.
Másnap délre megérkeztünk a Szabadság szoborhoz, de akkora sor volt, amekkorát még sosem láttunk, úgyhogy nem álltunk be. :) De mostmár legalább tudjuk, hogy le kell foglalni a neten és akkor csak 10 perc a várakozási idő a kb. 1 óra helyett. Közben hívott Ifath, hogy menjünk el egy kiállításra, ami ingyenes 11-től délután 2-ig. Odamentünk Dórival, de a neten sajnos rosszul volt, mert csak 1-ig volt ingyenes. Ifath is megérkezett, beszélgettünk egy kicsit, aztán elmentünk Queens-be, mert mondtam Ifathnak, hogy Niveás naptejet akarok és sehol nem találok, és ő mondta, hogy tud egy helyet ahol van. Nem volt ott sem… Mindegy, max Miamiban veszek, ott tuti lesz. Dóri 6 körül elindul haza Stamfordba, itt hagyta nekem a „ jobb agyféltekes rajzolás” könyvét, amiért ezer hála!
Tegnap érkezett meg Évi, aki Manhattanben lesz au pair és együtt megyünk Floridába. :) Ő is elkezdett írni egy blogot, beraktam a linket a listámba. Olvassátok! :)

5 megjegyzés:

  1. Jó az új kép :) Most néztem wiwen, Évinek is tetszik a hely :) Álmos vagyok, megyek aludni. Holnap hívlak, hogy mi legyen 7végén.

    VálaszTörlés
  2. Imádom a blogod, alig van időm követni, de azért +próbálom :)

    VálaszTörlés
  3. Drága nagyon szép vagy a képeken!

    Millió puszi: Helga

    VálaszTörlés
  4. Újabb bejegyzést akarunk!:) Szabina

    VálaszTörlés
  5. Szabina, kérésed parancs, már fel is raktam a legújabbat :)

    VálaszTörlés