2009. július 6., hétfő

Independence Day

Sziasztok!
Most szombaton volt az Independence Day (Fourth of July), vagyis Függetlenség napja. 1776-ban ekkor írták alá a Függetlenségi Nyilatkozatot, amellyel az USA függetlenné vált Nagy-Britanniától. 2001. szeptember 11. után most nyitották meg újra a Szabadság szobor koronáját is, úgyhogy nemsokára elmegyünk megnézni :)
Pénteken már szabadnapos voltam, mert anyuka szabadnapot vett ki, úgy volt, hogy Rhode Islandre megy a két nagyobb gyerekkel, de már nem kapott jegyet a vonatra....úgyhogy itthon maradtak. Apuka és B. pedig elindultak kocsival North Carolina-ba, ahol a pici lány fog táborozni 3 hétig. Aranyos volt nagyon, nem sírt amikor elbúcsúztunk. Én egész nap pihentem, kimentem a Prospect Parkba napozni (itt a parkokban sokan vannak fürdőruhában és napoznak), 6 körül hazajöttem és még msn-eztem.
Szombaton délelőtt átjött hozzám Dóri, lepakolta a cuccait és ár mentünk is Manhattanbe. Először a Staten Island Ferry-vel hajókáztunk át Staten Island-re. Ez New York City egyik "kerülete" (borough) az ötből. Ingyenes a hajókázás és még meg is köszönték, hogy velük mentünk :) Elég közelről láttuk a Szabadság szobrot, mert mellette mentünk el.

Igazából nem töltöttünk túl sok időt itt, mert semmi látnivaló nem volt, csak sétálgattunk (és Dunkin Donuts-ot kerestünk, mert bagelt akartunk enni és mikor már majdnem feladtuk a reményt akkor megtaláltuk!!! :) ) 3 körül vissza is értünk Manhattanbe és elindultunk egy utcai vásárba, ami a Water Streeten volt. Egész nyáron vannak ilyen vásárok, mindig más utcát zárnak le. Lehet enni, inni, vásárolni (ruhák, táskák, ékszerek). Itt csináltam pár képet: (sós és édes palacsinták, nyamiii)
5 körül taliztunk Monoval és egy barátjával Tibivel a World Trade Centernél. Velük újra elmentünk a vásárba, de már pakoltak össze sajnos...Kimentünk a kikötőbe a Brooklyn Bridge-hez közel...nagyon szép:
7.30 körül már megint a WTC-nél voltunk, mert Monoék rájöttek, hogy ott még nem is csináltak képet :) Én is csináltam párat. Most a 2 torony helyén egy nagy építkezés van, mert a Freedom Towert építik - bár még semmi nem látszik belőle. 2011-re kellene hogy elkészüljön.
Ja, és itt egy kép a Chase bank egyik épületéről (a WTC-hez közel) naplementében. (Szabina, a többi kép nem olyan jó, de remélem ez tetszik :) )
9-re megérkeztünk a Columbus Circle-höz, ahonnan a Hudson folyó partjára siettünk. Odaértünk időben, mert csak 9.20 körül kezdődött a tűzijáték, viszont nem jó helyen álltunk :) A felét láttuk, a felét nem, közben futottunk lefelé a 12th Avenue-n a tömegen keresztül. Megállapítottuk, hogy az augusztus 20-i sokkal szebb szokott lenni. Utána még taliztunk Adrival és a barátjával. Ja, és közben Dórit hívta 2 barátnője, hogy talizzanak, úgyhogy elmentem vele a Penn Station-re. Mindketten au pair-ek, az egyikük épp most fog lelépni a családjától, mert az anyuka nem normális (ő azt mondta végig, hogy 'bitch' :) ) Nekem ezt még Simone mondta, a dél-afrikai au pair csaj, hogy a long islandi host anyukák között nincs normális, mindegyik hülye...és tényleg, akikről eddig tudok, azok mind idióták. 1 körül hazaértünk, aludtunk...
Vasárnap 10 után keltünk és az egész napot a Central Parkban töltöttük. Találkoztunk Leilával és Giovanaval is (akik jönnek velünk a nyaralásra), aztán már csak fetrengtünk a fűben. Volt egy görkoris "találkozó", felvettem videóra. Csak körbe-körbe mentek, de volt egy pasi, aki a fején először 1, a végén 4 üveggel korizott......és nem volt összeragasztva :) Volt egy részeg nő is, ő végig táncolt a korisok mellett, egyszer majdnem elesett :)

4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Szoktam olvasgatni mindig a blogodat. Azt szeretnem megkerdezni, hogy megy mar az angol?
    puszi
    Anett

    VálaszTörlés
  2. Hát büszke vagyok rád!:) Nagyon szuper fotót produkáltál:)Tényleg jó!Ahogy "olvasgatlak"egyre jobban erősődik az érzés bennem,hogy úúúúgy meglátogatnálak téged egyszer!:)

    VálaszTörlés
  3. Valamiért lemaradt a nevem.
    Szabina voltam:)

    VálaszTörlés
  4. Szabina: örülök, hogy tetszik a kép :) És gyere ki nyugodtan, várlak sok szeretettel :)
    Anett: megy-e MÁR az angol? :) Hát nem tudom..kicsit jobban megy, mint mielőtt kijöttem, de akkor sem voltam annyira gáz szerintem. Vagy mire gondolsz? :) Az embereket sokkal jobban értem, mint az elején - persze még mindig van olyan, hogy nem értek valamit. De ez nem is csoda itt Brooklynban...van hogy a "host anyám" sem érti a mexikói eladót :)

    VálaszTörlés