2010. október 6., szerda

Az utolsó napok New Yorkban

Sziasztok!
Azzal kezdeném, hogy hihetetlen hogy az utolsó napjaimról írok...nemrég kezdtem el írni a blogot...úristen.
Szombaton reggel egy cetli várt a konyhában, alatta egy metró kártyával. Apuka írt rá 3 sort, hogy köszön mindent, és bye. Nem tudott elköszönni, Japánba ment üzleti útra. Én azt hittem szombaton este megy, kiderült, hogy szombat hajnalban repült el. Kedves volt tőle, hogy ott hagyta a metró kártyát, tudja, hogy mindig elkérem a hétvégére. Ezen a napon újra találkoztam Francesca-val, az ex (olasz) au pair lánnyal. Megbeszéltünk, hogy a Wall Street metrómegállónál találkozunk 1-kor. Gondoltam hogy késni fog, most is így lett :) Amíg vártam rá, megszólított egy 5-6 fős amerikai turista csoport, hogy hol van egy jó kis büfé-étterem (diner) a közelben. Mondtam neki, hogy menjenek a Broadway-re, majd forduljanak balra. Tök jó érzés, hogy New Yorkban tudok segíteni embereknek tájékozódni :) Közben megkérdezték, hogy honnan jöttem, mondtam, hogy Hungary, rögtön elsütöttek egy "hungry"-s viccet. Annyi volt, hogy ő nemcsak hungry mint én, hanem thirsty (szomjas) is. Haha... Francesca fél óra késéssel érkezett meg, de nem baj, mert addig néztem a fotózó turistákat. Elsétáltunk egy Starbucksba és miközben mentünk, hallottam 2 magyar szót, de nem voltam biztos benne, hogy tényleg magyar - néha hallucinálok :). Aztán miközben magyaráztam valamit Francesca-nak, az egyik "magyarnak tűnő" hölgy mondta a másiknak: "Nézd milyen jó nyaklánca van a lánynak!" :) Én voltam a lány :) A San Franscicoban vett nyaklánc volt rajtam, amin nagy színes kövek vannak. Ekkor odafordultam és köszöntem nekik: "Jó napot kívánok!" :) Reménykedtem, hogy kedves magyarokkal hozott össze a sors, mert volt már rossz tapasztalatom is. Szerintem tök jó magyarokkal külföldön találkozni és én szeretek ismeretlenül is köszönni nekik. Nagyon kedvesek voltak, beszélgettem velük egy kicsit, turistaként voltak itt, most kedden mentek haza és tetszett nekik New York :) Kérdezték hogy mit csinálok, mikor megyek haza, stb, anyukám korabeliek lehettek vagy kicsit idősebbek. Francesca-val aztán kikértük a megérdemelt starbucks-os tejeskávénkat, majd kiültünk a Manhattan legdélibb pontján levő Battery Parkba. Innen nagyon szép a kilátás, mögöttünk a város magas épületei, előttünk az öböl és a Szabadság szobor. Beszélgettünk és megegyeztünk hogy hamarosan találkozunk valahol a nagyvilágban. Bementünk a régi sulink (BMCC) épületébe is, mert tudtuk, hogy a kedvenc tanárunknak akkor ért véget egy órája. Talán még emlékeztek Susan-re, akihez a TOEFL órákra jártam. Egy 6O év feletti, fantasztikus nő, olyan mint egy díva, mindenhez ért és egy tündér. Nagyon örült nekünk és fel is ismert minket :) A legújabb project-je az, hogy összead párokat esküvőkön, most végezte el az ehhez kapcsoló tanfolyamot. :) Odaadta a kártyáját is, hogyha szükségünk lenne rá, akkor hívjuk. Mondtuk neki, hogy mostanában nem esélyes a dolog, de amint lesz valami, ő lesz az első akinek szólunk. :) Sugárzik belőle a pozitív energia, jó kedve lesz az embernek, ha a közelében van. Susan után Francesca hazament, én pedig a Times Square-re, majd Herald Square-re metróztam el. Találkoztam Lysann-nal, jártuk a boltokat, az H&M-ben sajnos leárazás volt és vettem 3 felsőt...nem tudom minek és azt sem tudom, hogy hogy fog beférni a bőröndömbe, de nagyon boldog vagyok, hogy nem hagytam őket az üzletben :) Eztuán hazamentem készülődni a goodbye partymra. 9-kor indultam el és 1O-re értem az Ulysses bárba. Már előző nap lefoglaltam egy asztalt, oda ültünk, lassan megjött mindenki, aki nem dolgozott. Siobhan, Lacey, Lysann, Zhelma, Donelle, Mariana, Maru, Katja jöttek el és kiderült, hogy Zhelma ismeri itt a főnököt, ezért kaptunk két kör ingyen tequila shot-ot. Zhelma mondhatta volna korábban is ezt, most már mindegy :) Először voltak akik vacsival kezdtek (hamburger, quesadilla, mozzarella sticks), aztán rendeltünk bort, majd jöttek a tequilák, végül koktéloztunk. A végösszeg 178 dolcsi lett :) és ebben nincsenek benne azok a plusz italok, amiket a pultnál kértünk. Nagyon-nagyon jó buli volt, reggel 6 óra után értem haza....kaptam virágot és csokit is. A virágot sajnos út közben elvesztettem, nem tudom hol. (Nem röhögni!!!! :) )

Jó alvó vagyok, egy bombát is lehetne mellettem robbantani, akkor is aludnék, de most felkeltem a gyerekek reggeli trombitálására és zongorázására... Ekkor realizálódott bennem az, hogy azért jó lesz nekem otthon, New York ide vagy oda :) Délután kettőre mentem a Times Square-re, újra Lysann-nal találkoztam, ezen a napon egész nap sétálgattunk a városban. Egész hűvös volt, kabátot kellett volna vennem, de szerencsére nem fáztam meg. Este 6:3O-ra mentem haza, a host anyám egy búcsúvacsit rendezett a hazamenetelem alkalmából. Áthívta a szomszédokat, és mondta hogy hívhatok pár barátot is, Mariana és Lacey tudott csak jönni. Pizza volt a vacsi és Kimberly, az egyik szomszéd csinált házi készítésű vaníliafagyit is. Aranyos volt mindenki, kár hogy hulla fáradt voltam...
Hétfőn egy szokásos munkanap kezdődött azzal a különbséggel, hogy elromlott a mosogatógép, ami ennél a családnál kb. egy világvégi katasztrófával egyenértékű. Én még elmosogatok, de a host anyám....no way. Szóval kíváncsi vagyok mi lesz miután elmegyek, szívesen nézném kandikamerával őket :) Este a Tea Lounge-ba mentem Milana-val, Lacey-vel és Siobhan-nal. Csináltunk egy vicces videót (by Macbook - Photo Booth).
A keddi napom is jó volt, délelőtt átjött Mariana, Lacey és Siobhan, adtam nekik tusfürdőket, körömlakkokat, mindenféle kozmetikai cuccot, stb. Ezeket mind itt hagytam volna. Délután felvettem B-t, elvittem táncra, elbúcsúztam a tánctanárjától is, majd elkezdtem a "home-made mac 'n cheese" gyártását. (mac 'n cheese = sajtmártásos tészta) Ez a kedvence és utoljára még meg akartam főzni neki. Szerintem kb. 4O dkg lereszelt sajtot olvasztottam bele a besamel mártásba, úgyhogy nagyon finom krémes lett. Miután anyuka is hazajött, gyorsan lezuhiztam, átöltöztem és indultam a kedvenc thai éttermünkbe. Siobhan, Lacey, Lysann, Donelle, Mariana és Zhelma jöttek el. Kaptam tőlük kis ajándékokat, nagyon kedvesek voltak, sokat nevettünk. Nagyon fognak hiányozni!!!

Szerdán reggel még utoljára elvittem B-t és O-t suliba, majd hazamentem és elkezdtem pakolni. Szerintem nem lesz túlsúlyos egyik bőrönd sem és annyira ügyi vagyok, hogy a pink gumicsizmám is belefért = nem kell abban utaznom :) Ma este indulás előtt még pizzát sütünk a lányokkal, majd 7-kor kimegyek a reptérre és irány Magyarország. Itteni idő szerint este 1O-kor szállok fel, majd Amszterdamban átszállok (ahol szívesen eltöltenék most egy hetet), és csütörtökön délután 3 óra 3O-kor landolok Ferihegyen. Hogy hogy érzem magam? Semmi különöset nem érzek. Ez is csak egy átlagos nap, mint a többi. Olyan, mintha egy hétvégére jöttem volna és most hazamegyek. Persze kicsit tovább tartott, mint egy nap...pontosan ma, október 6-án van másfél éve, hogy iderepültem.
Szombaton welcome party a csajokkal, juhúúú, jó lesz őket újra látni!
A legközelebbi bejegyzést már otthonról fogom írni!
Puszi, Csilli

19 megjegyzés:

  1. Dóri(Szegedről)2010. október 6. 21:54

    Drága Szillám, ki gondolta volna másfél éve, hogy ide jutunk? Mármint, hogy ilyen jó barátok leszünk :) Nagyon örülök, hogy akkor, régesrég (még másfél évnél is régebben) írtál mailt, és elkezdtünk beszélgetni.

    Mégeygszer KÖSZI, hogy mindig nálad csövezhettem. Aztán köszönöm a nyaralások szervezését, az összes telefont, mailt, skype-konferencia beszélgetést...Már nagyon várom, hogy hazaérj! Itthon még sosem találkoztunk!!!! :)

    Jó utat hazafelé, üdvözlöm Lady Libertyt, és a New York Public Library-t. See you on saturday, xoxo,

    Dóri

    VálaszTörlés
  2. Ha neked nem is, nekem könny futott a szemembe, hogy hazajössz.
    Öt óra múlva száll fel a géped. Wow....
    Sokan várunk itthon.
    Tudnod kell, hogy itthon "csak" a helyszín változik, de a barátok a régik, hiszen ugyanazok lesznek, mint NYban :).
    És mikor mi együtt leszünk, NY csuklani fog.
    Akkor hamarosan személyesen....
    Ölel:
    Evitád

    VálaszTörlés
  3. Szia Csilli!

    Most amikor olvasom a bejegyzést, te már úton vagy hazafelé... Hihetetlen... Rettentő gyorsan elrepült az idő.

    Nagyon jó hazatérést!!!

    Niki

    VálaszTörlés
  4. Csilli! Eppen most szall fel a geped! Hihetetlen hogy hazamesz... Kar,hogy nem tudtunk talalkozni,de jo volt hallani a hangod. Jo utat. Es keep in touch! :)

    VálaszTörlés
  5. Szia Csilli!

    Furcsa volt az utolsó bejegyzésed olvasni. Kicsit olyan, mint mikor a jóbarátok véget ért. Nem tudom mennyire vagy Jóbarátok-os, de aki nagyon szereti őket az tudja, hogy az a 6 kis kettyós mennyire az ember szívéhez tud nőni, és egyszercsak azon kapod magad, hogy úgy gondolsz rájuk, mint a barátaidra, és az utolsó részben mikor lekköszönnek... Az... nem jó... Te megengedted, hogy belelássunk a napjaidba, az érzelmeidbe, az életedbe és meg kell mondjam, nagyon élveztem! Rettenetesen fog hiányozni a blogod! Egyszer, ha lesz rá lehetőség, lehet ki kellene adni könyvben. 'Útítárs az amerikai mindennapokhoz". :)

    Üdv,
    Bara

    VálaszTörlés
  6. Draga Csilli,
    Talaltam valamit, ami lehet h nem eppen ide illik, de nekem nagyon jo volt visszaolvasni:)

    2008. október 24., 19:33
    "Szia Teo!

    Bocsánat, hogy így ismeretlenül írok Neked, de olvastam a blogodat és láttam, hogy már hazajöttél Amerikából. Én is szeretnék kimenni majd március körül (az Au Pair in Americával) valahova New York környékére. Végigolvastam 3-4 blogot és Nucival is felvettem a kapcsolatot, msn-en "szoktunk" beszélni. Ő nagyon segítőkész, tényleg, csomó mindent mondott már, de nem akarok neki állandóan írogatni..mert biztos szívesebben beszél a szabadidejében a barátaival és a családjával.
    Arra gondoltam, hogyha van kedved és időd, akkor talákozhatnánk Győrben valamikor jövő héten. Beülünk valahova és meghívlak egy teára vagy cappucinora, amit szeretsz és közben mesélhetnél a kinti dolgokról - meg nekem is csomó kérdésem lenne Lehet, hogy ez most így hülyén hangik, meg nem is ismersz, de én nagyon örülnék! Ha azt mondod, hogy nem, akkor nem fogok megsértődni
    Szóval...ha tudunk találkozni akkor légyszi írj majd! Köszi! Csilli"

    :) Es azota mar te is hany ilyet kaptal??:)
    Annyi mindent tortent azota es megis olyan mintha tegnap lett volna, nagyon nagyon buszke vagyok rad h ezt a sok utazast es ezt az aupiar dolgot veghez vitted es h egyszeruen csak elted az almod!:) azt hiszem USA-t ezennel kipilhatjuk a listan mert ami emlitesre melto hely ott mind megfordultal:) De mar van is egy uj projectem Csilli tours szamara Europa-Asia-Australia trip:) (persze tobb reszletben) hmmm??
    Szombaton buli!!!!:)
    Pusssz
    Teo

    VálaszTörlés
  7. Helló !!! Akkor nemsoká landolsz itthon....
    majd írj azért bejegyzést, hogy sikerül a visszailleszkedés a kis magyar valóságba az amerikai álomból :)
    Szerencsés landolást :) puszi!
    Roni

    VálaszTörlés
  8. Szia!

    Ohh :(. De szomorú, hogy véget ér a Te blogod is. Mit fogok ezután olvasni? Hamarosan leszáll a géped. Fura lehet ez az egész. :) Le a kalappal előtted és Dóri, Évi, Zsófi előtt is. Szuper csajok vagytok! Jó állást keresést és sok utazást kívánok! Remélem, még hallunk felőled is, és az utazásokról is :).
    Évi (Db-ből)

    VálaszTörlés
  9. hihetetelen, pont most olvastalak végig, és ezekben a percekben landolsz! Üdv otthon! :)

    VálaszTörlés
  10. Welcome home, Chilli!

    Malev MA663 from Amsterdam landed at 3:52 PM at BUD. :) Oké, picit utánajártam a járatodnak. :)
    Nem is tudod, milyen fura érzés, hogy lassan mindenki hazaér, és nekünk is véget ér az utazás.

    VálaszTörlés
  11. Szia Csilli!
    nem is tudom mit írjak, Teo kommentje megríkatott, pedig semmi bajom nem volt... tényleg hihetetlen, h ennyi volt, már Magyarországon vagy!!!!!!
    én jövőhét szombaton utazok Angliába, remélem én is ilyen szép élményeket fogok majd szerezni.
    ha majd aktuális lesz nálam egy New York trip, feltétlenül írok!!!
    köszi mindent! Fruzsi

    VálaszTörlés
  12. Szia Csilli!
    Szeretettel üdvözöllek itthon! Nagyon jó bulizást kívánok nektek szombatra!
    Várom nagyon, hogy beszámolj az utazásról is.
    Nagyon tetszett a videó amit összehoztál, tök dilisek vagytok :)
    Puszi neked, és várlak Egerben (A Minaret már csak októberben van nyitva és oda mindenképp fel kell mennünk)!
    Puszi
    Eszti

    VálaszTörlés
  13. Szia Csilli!
    Sajnálom hogy ennek is vége lett,nagyon hamar el szállt azaz idő amint kint töltöttél..mármint emlékszem amikor elkezdtem olvasni a blogod..és már vége.
    Várom az új bejegyzésed

    Sok puszi:Adri

    VálaszTörlés
  14. Szia Csilli!
    Olyan megható volt ez az egész bejegyzés,plusz amit a kommentelők írtak!Én is csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz,hogy NAGYON VÁROM,hogy újra találkozhassam VELED! :) Rettentően klassz érzés lesz újra látni Téged,és egyben szomorú,hogy befejeződik ez a szuper utazás a blogodon keresztül! :)
    Találkozunk szombaton!
    Ui:Annnnyira hihetetlen,hogy itthon vagy! :)

    VálaszTörlés
  15. Sziasztok!
    Nincs időm mindenkinek válaszolni, de köszönöm a kommenteket. Tényleg itthon vagyok, Balázs jól lecsekkolta az időpontot, egy kis késéssel szálltam le.
    Ma már buszoztam is Tatabányán és tényleg igaz, amit Éviék is mondtak: furcsa, hogy mindenki magyarul beszél az utcán :) És ami a legjobb, egy lányon láttam gumicsizmát, pedig süt a nap. Éljen a gumicsizma!!! :)
    Most ettem fincsi zöldbab főzeléket csicseriborsó fasírtokkal (anyiukám találta az interspar-ban) és túrótortát!
    Nincs jetlag-em, vagyis időátállási zavarom. Éljen!
    Hamarosan írok!
    Puszi, Csilli

    VálaszTörlés
  16. Én is megkóstolnám azt a fasírtot. :) Az jutott eszembe, hogy egyszer írtad, hogy van egy noteszed, amit mindig magadnál hordasz, és ha vmi furát/különlegest látsz, azt beleírod. Abból mazsoláznál majd nekünk? :)
    Elgondolkodtam, hogy vajon én képes lennék-e elmenni külföldre hosszabb időre, és haza jönni anélkül, hogy napokig ne zokognék? Most telik le a szakmai gyakorlatom, és már emiatt is sírtam. Úgy megszerettem az egészet, és most vége lesz. :( Hogy lehet visszaszokni ennyi idő után? Majd légyszi írd le, hogy Neked, hogy megy. :) Azt hiszem, hogy sem Téged, sem a másik 3 magyar lányt nem fogom elfelejteni. Mindegyikőtöknek szól a következő: Mindig példaként fogtok előttem állni. Majd csak belenézek a blogokba, és tudatosítom magamban, hogy ha az ember vmit nagyon akar, és tesz is érte, akkor azt eléri, megkapja. Örülök, hogy megismertelek Titeket, mert csak tanulni lehetett Tőletek. :)
    Puszi!
    Évi (Db-ből)

    VálaszTörlés
  17. El sem hiszem,hogy ott voltam tegnap veletek Bp-en!
    Egy élmény volt!Remélem találkozunk még!Nagyon klassz kis csapat jött össze,és az összes résztvevőt fantasztikus embernek tartom!Örülök,hogy megismerhettelek titeket,és köszönöm, hogy ott lehettem!
    Egy élmény volt élőben találkozni!
    Sok puszi mindenkinek!

    VálaszTörlés
  18. Bocsánat a szóismétlésért, csak rettentően fáradt vagyok-> 4-re értem haza a Jam-ből.Azt hiszem rám fér az alvás! :)

    VálaszTörlés
  19. Szia Csilli!

    Hogy érzed magad itthon? :)

    Nagyon szerettem a blogodat olvasni, remélem, írsz még.

    Puszi,
    Bea

    VálaszTörlés