2009. szeptember 8., kedd

Bulik, új kocsi, Szabadság szobor

Összefogaló az elmúlt 3 hétről… (és felraktam a NASA videot az előző bejegyzéshez)
Miután visszajöttem Floridából, a következő hetet autó nélkül kellett átvészelnie a családnak, mivel lerobbant a Honda :) Én ennek örültem, eleget vezetek egész évben. O. foci táborban volt egész héten, B-vel és J-vel voltam otthon, bár J-t nem sokszor láttam. B-t egyik nap el kellett vinnem a fogászatra Manhattanbe, egy éves ellenőrzésre és tisztításra. Ügyes volt, nem volt sírás-rívás, néha a lábát megrángatta, akkor a fogdoki érzékeny területhez érhetett. A amúgy fogdoki egy 100 kilós feka nő, Kathy, egy tünemény. Már ahogy fogadott minket, attól jó kedvünk lett :) Utána még egy kis ajándékcsomagot is kapott B. – fogkefével, matricával, fogselyemmel..stb. Ezen a napon taliztam Bertrammal, akivel pár éve ismerjük egymást és most itt van New Yorkban gyakorlaton. Kb 6 órán keresztül beszélgettünk, 3-ra értem haza :) Szombaton 10-kor keltem, elmentem a Union Square-re Évihez és shoppingoltunk 6-ig. Hazamentem, zuhi, ruhacsere, smink, stb és mentem újra Évihez, mert indultunk bulizni a Webster Hall nevű helyre, ahova végül 1 dollárért bejutottunk. :) Az utolsó pillanatban vettem észre otthon a neten, hogy van egy ilyen 1 dolláros kupon, amit ha kinyomtatunk, akkor éjfél előtt 1 dolcsi a belépő és az ital. Mindenkit körbehívtam – mert persze az én családom nyomtatója nem működik – Bertram tudta végül kinyomtatni. Dóri nem tudott jönni, mert a host szülei elmentek valahova és vigyázni kellett az ikrekre. :( A hely ahol voltunk, 4 szintes (ebből eddig 2-t láttam :) ), 3000 ember fér el, jó a zene, nincs meleg!!!, nem annyira drágák az italok sem. Belépés után 2 latino néni vizsgálja át a táskákat – nekem ez is tetszik. De nem csak úgy belenéznek, hanem kipakolják rendesen. Az enyémmel megszívták, mert nagy táskát vittem (váltócipővel – nem röhögni :) ) és legalább 3 percig tartott neki :) Majdnem elvette a fésűmet, mert hegyes volt a vége…de látta rajtam, hogy enélkül hazamennék és mosolyogva visszatette :) Bertram hozta Dávidot, egy magyar munkatársát, és egy kanadai párt – ők is ugyanannál a cégnél vannak. Jó buli volt!!! Circus show van minden szombaton, bohócok és gólyalábon álló emberkék mászkálnak a tánctéren és a színpadon adnak egy rövid show-t is. 4-kor indultunk haza. A Union Square-en még felpróbáltuk a narancssárga kúp alakú bóját (a régi győri idők emlékére :) ) és hazametroztam - a váltócipőmben, ami LAPOS :)

Másnap alig bírtunk felkelni Évivel, de muszáj volt, mert Dóri bejött a city-be és megígértük neki, hogy talizunk. A Grand Centralnál vártuk egymást. Először bementünk a Build-a-Bear macikészítő boltba nézelődni, aztán leültünk a Bryant Parkba beszélgetni, utána Évi megvette a jegyét Long Island-re a Penn Station-ön és ő haza is ment. Dórival beültünk egy olasz kajálós helyre, aztán visszasétáltunk a Grand Centralhoz, mert Dóri is ment haza. Hazafelé a metrón egy afro csajszi megdícsérte, hogy milyen jó farmerszoknyám van, megkérdezte hogy hol vettem (Mandee, of course) – úgyhogy mindenképp jól végződött a nap :)
Következő héten hétfőn anyuka úgy indította a napot, hogy ma lehet hogy később fog hazaérni, mert el kell mennie munka után Long Island-re az autóért. De nem mondta, hogy milyen autó. Délután 6 körül aztán hívott, hogy végül New Jerseybe mentek apukával, mert ott vették meg az ÚJ kocsit. Juhuuu :) Este 10 körül értek haza – így cirka 14 órát dolgoztam, de nem érdekelt. Tehát az új autó, amit vezetek: Ford Fusion hybrid – 2010-es modell. Nem akarok nagy hülyeséget írni, de 
ennek a hybrid-es dolognak köszönhetően 47 mérföld/óráig az elektromos motort használja a kocsi és 41 mérföld/gallon a fogyasztása városban vagyis kb. 65 km-en fogyaszt 3,7 litert. Hát, annyi biztos, hogy 2 hete van meg a kocsi, már csomószor vezettem és még ¾-ig van a tank. 5 személyes, nagyon kényelmes, jól néz ki, sötétzöld – már majdnem fekete – színű és a legjobb dolog benne: tolatáskor a visszapillantójában kis képernyőn a bal sarokban látom a mögöttem levő teret, mert be van építve egy kis kamera. I love it! :) Plusz tolató-radar is van benne és csipog, ha túl közel vagyok a másik autóhoz. Bár itt Brooklynban mindig csipogni fog, mert mindig csak pont akkora hely van parkolni, ahova épp beférek. Mondjuk enélkül nem tudom hogy menne, mert nem látom a kocsi végét semelyik tükörből sem :) Ezen a héten semmi különös nem történt, taliztam Ifathtal egyik nap, megmutattam neki a nyaralás képeit. Ő novemberben készül Miamiba és most nagyon lázba jött. A kisebbik host gyereke küldött nekem matricát és mondta Ifath-nak hogy csak nekem adhatja oda és kérdezte, hogy mikor megyek hozzájuk megint, mert játszani akar velem :) Egyszer látott összesen :) Imádom ezt a kis 3 éves csoki-kisfiút, annyira édes. A program végén hazaviszem a bőröndömben szerintem :) Még ugyanezen a héten megint összefutottam vele, shoppingolni mentünk Manhattanbe. Szombaton 11-kor keltem, újra shopping délelőtt a Kings Plaza-ban 5-ig (de most nehogy azt higgyétek, hogy shopping-mániám van :) ), este 7 körül átjött hozzám Dóri, készülődtünk és mentünk 10.30-ra a Union Square-re talizni Évivel. Beültünk egy fél órácskára a Starbucksba, bedobtam egy jeges-tejeskávét, aztán indultunk a ismét a Webster Hallba. Útközben "felvettük" Valit, Évi ismerősének az ismerősét, aki most itt volt egy „üzleti-úton” New Yorkban. Nagyon tetszik a hangja, mondtam neki, hogy szinkronizálnia kellene. :) A club előtt várt minket Dávid, Bertram most nem jött. A buli ismét szuper volt! A Tequila pultnál levő bárpultos pasi volt az éjszaka fénypontja. Azt hiszem kb 4 vagy 5 tequilát ittunk és mindig tőle kértük. Babaarc, szép mosoly – de meleg. :) Elneveztük Angelonak, de legközelebb megkérdezem a rendes nevét. Imádnivaló, megállapítottuk, hogy a legjobb shopping-társ lenne :) Itt van róla egy video, és magáról a buliról is a showkkal együtt. Enjoy!



Képek:


4 körül hazamentünk. Másnap délben keltünk és megcéloztuk a Szabadság-szobrot. Bár nem volt foglalt jegyünk (mert azt mondták, hogy eső lesz…ehhez képest verőfényes napsütés volt), beálltunk a sorba Évivel és Dórival. Nem volt annyira gáz, talán 45 percig állhattunk ott – közben visszanéztük Angelo videoját legalább 10-szer :). Itt is volt táskaellenőrzés, meg kapun áthaladás. Amúgy 12 dolcsi a jegy, elég olcsó. A koronába való jegyet nem lehetett kapni, mert a legkorábbi jegy novemberi – ezt előre kell foglalni. Felszálltunk a hajóra, megérkezünk a Liberty Islandre. Már többször láttuk a szobrot, de mindig csak messziről, úgyhogy nem volt meglepetés, hogy elég kicsi. Egy kis leírás: 1886-ban adták át a szobrot, amit Franciaország adott ajándékba az USA-nak az államok függetlenségének 100 éves évfordulója alkalmából. A szobrász Bartholdi volt, a belső szerkezet mérnöki munkáit Eiffel végezte. A nőként ábrázol rézből készült „Szabadság” egy fáklyát tart a jobb kezében és egy táblát a balban. A táblán az 1776.július 4. szerepel – az USA függetlenségének kikiáltása. A nőalak egyik lába láncokon áll, ez jelképezi a szabadságot, a korona 7 ága pedig a 7 kontinenst és a 7 tengert. (bár én ezt nem nagyon tudom értelmezni… kommenteket várok) A teljes magasság a talapzattól a fáklya tetejéig 93 méter, maga a szobor csupán 46. Körbejártuk, fényképezkedtünk - a hajlakk gyártóját meg beperelem, mert végig az arcomban volt a hajam a szélben - aztán egy kis büfé-étteremszerűségben ebédeltünk meg. Visszafelé az Ellis Islandre akartunk volna menni, ahol a régi beándorlási hivatal is van, de olyan késő volt, hogy a hajó már csak Manhattanbe vitt minket vissza. Sebaj, majd legközelebb.

Azóta már eltelt egy hét, de erről majd csak a következő bejegyzésben írok.
Puszi

5 megjegyzés:

  1. Hűűűű!Jó kis buli lehetett,mert a videon kissé be vagytok csiccsentve:D

    VálaszTörlés
  2. Jézusom, nem hiszem el, hogy beraktad ezt a videót...:) Most leromboltad az "intelligens" imázsomat :DDDDD "Ugye ez nem videó??"...áh, no comment :)

    VálaszTörlés
  3. Ne aggódj Dóri!A szemüveged azért még védi az imázsod:)

    VálaszTörlés
  4. ÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚRRRRRRRRIIISTEEENN!!!!!! CSILLI A VIDEOOOOOOOOOOO!!!! ÁÁÁÁÁÁÁááááááá...

    Klassz a bejegyzésed, mint mindig :) Csak a videonál égett a pofám... :D

    Mikor bulizunk legközelebb??? Szombat? Puszi!

    VálaszTörlés