2010. február 11., csütörtök

Mit csináljunk NY-ban, ha kevesebb mint 24 óránk van?

Sziasztok!
Nagyon jól sikerült az előző hetem. Csütörtökön megkért az egyik szomszéd a másik utcából, a család jóbarátja, hogy vigyázzak a 9 éves kisfiára, L-re, mert nem volt aznap sulija. Szívesen elvállaltam, mert nincs sok gond vele, jófej kisgyerek. Házit csináltunk, filmet néztünk, kutyákat sétáltattunk, hamar elment az idő. 3-kor felvettük B-t és egy kicsit játszottak az iskola melletti játszótéren.

Pénteken reggel a szokásos időben felkeltem, B. befutott a szobámba: "Happy Birthday Csilla!!!" :) Aztán felmentem a konyhába, ott volt anyuka, ő is boldog szülinapot kívánt és miközben a hűtőben kutattam azt mondta/kérdezte, hogy "Akkor most már legálisan mehetsz bulizni?!" Mondtam neki, hogy nem 21, hanem 24 éves lettem, úgyhogy eddig sem volt semmi baj a bulizással :) Erre a válasza: "Jajjj, mindig elfelejtem, hogy Te nem 20 éves vagy...olyan fiatalnak tűnsz :) " (a régi au pairek majdnem mind 19-20 évesek voltak) O. megkérdezte, hogy csokis vagy epres cheesecake-et (túrótorta) szeretnék, mert apuka este fog venni nekem egyet. Erre B. kiakadt, hogy O. miért leplezte le a meglepit, de erre O. válasza az volt, hogy én úgyis tudtam hogy cheesecake-et kapok - és tényleg számítottam rá :) Epreset kértem. Megkaptam a szülinapi ajándékomat is (ezt még péntek előtt): egy Knicks-Kings kosármeccsre jegyet a Madison Square Gardenbe. Anyuka 2 jegyet vett és mondta, hogy vigyem el Zsófit magammal. (Most kedden voltunk a meccsen, szuper volt, de erről csak a következő bejegyzésben fogok írni) Indulás előtt B. átadta az ajándékát - amit előtte kb.2 perccel talált ki, hogy mi lesz :) - egy kis piros plüssmaci. Írt hozzá levelet is, egy szakadt papírfecnire. Cuki :) Nem dolgoztam sokáig pénteken, mert délután B. jégkori partyra ment és O. és anyuka is csatlakozott, tehát 4.30-kor el is köszöntünk egymástól. Addigra már tudtam, hogy Gabyék gépét törölték a hó miatt...és pénteken már biztosan nem jönnek. Elmentem az Atlantic Centerbe csizmát nézni, persze nem találtam (csak egy jó felsőt a Mandee-ben) aztán Zsófival taliztunk Park Slope-ban. Elmentünk a Mr. Wonton nevű kínai étterembe, én egy nagyon fini spenótos tésztát ettem szezámos öntettel. Utána hívtam Lysann-t, mert megbeszéltünk, hogy talizunk a Tea Lounge-ban egy kicsit. Majdnem egyszerre értünk oda, de Lysann elhívott még pár au pairt: Nathalie (svéd), Luba (német) és Selam (német). Lysanntól kaptam egy görögdinnye szelet formájú és mintájú sminktartót :) Jól elbeszélgettünk, 10 körül mentünk haza. A mini-cheesecake már ott figyelt a hűtőben, de csak másnap reggel ettem belőle - isteni volt!!!
Egész éjjel rosszul aludtam, Gabyékkal álmodtam. Végül szombat délelőtt kiderült, hogy délután 4-re érnek New Yorkba. Jobb későn, mint soha :) Ha még nem írtam volna, Gabyval évfolyamtársak voltunk a fősulin Győrben, aztán lakótársak is. Ő most egy multinál dolgozik, és kiküldték őket az USA-ba kétszer 1 hónapra tréningre. Kb. 10 munkatársával együtt jött ide New Yorkba. Gaby és Szilvi nálam aludtak, voltak akik a Central Park mellett egy ismerősnél, a többiek pedig egy queensi hotelben. Délután 5.30 körül érkezett meg hozzánk a taxijuk (Gabynak és Szilvinek). Úgy örültem, hogy végre itt vannak!!! Kaptam tőlük ajándékokat! Még egyszer köszönöm Csajok!!! Másnap délután 5.30-ra kellett Gabynak kiérni a reptérre New Jersey-be, ezért kevesebb mint 24 órám volt arra, hogy körbevezessem őket New Yorkban és megmutassak mindent ami fontos. Eléggé át kellett alakítanom a tervemet, amit először 2 naposra csináltam. Végül kevesebb mint 24 óra alatt 3 óra alvással (és a Csilli Tours segítségével :) ) sikerült felfedeznünk Manhattan legnevezetesebb pontjait.
Azt hiszem este 7-kor taliztunk a többiekkel a Times Square-en. Ezután jött a Bryant Park, New York Public Library, Grand Central, Chrysler Building, St. Patrick Katedrális, Rockefeller Center, Top of the Rock (kilátó a Rockefeller Center tetején ahonnan az Empire State Buildinget lehet látni kivilágítva), Plaza Hotel, Central Park délkeleti csücske. Össz-vissz 3 óra alvás után vasárnap következett: Brooklyn Bridge átsétálása, City Hall (városháza), Szabadság-szobor túra komppal, Wall Street, Trinity Church, Ground Zero (World Trade Center helye), Central Park déli része, Columbus Circle és Times Square. Mindebbe belefért egy kis szuvenír vásárlás, kajálás, Starbucks-ozás, és fényképezkedés is. A képeket felraktam az albumokba, már csak Gaby kedvéért is, mert a pendrive-jára nem sikerült rátölteni őket sajnos. A Szabadság-szoborhoz és a Top of the Rock-ra nem mentem velük, mert ezek belépősek voltak és most spórolok. Nagyon-nagyon örülök, hogy újra láthattam Gabyt 1 év után és hogy a munkatársait is megismerhettem! Úgy láttam, hogy tetszett nekik New York, Gaby elhatározta, hogy nyáron visszajön. Sok szeretettel várlak Gabyyyyy Zdravoval együtt :) Addigra megtervezem az egy hetes shopping körutat is :)
Itt a vége a bejegyzésnek, jövő hét elején jön a következő, a Knicks kosármeccses kis videommal! :)
Puszi

2 megjegyzés:

  1. Szia Csilli!
    Hát ez nem semmi!Egy világvárost ,kevesebb,mint egy nap alatt bejárni!Ehhez,tényleg jól jön egy ott élő emberke,aki kreatív!:)Jó sok mindent megnéztetek ebben a kevéske időben!Ügyes!Helyes kissrácra vigyáztál,cuki!

    VálaszTörlés
  2. Csillike!!!!

    Megegyszer nagyon koszonjuk a 24 oras New York turat!!!:) Best city ever:)
    Mindenki halas a Csilli Toursnak, mar vannak is uj jelentkezok a turara majusban.:)
    Es en pedig visszamegyek nyaron, es akkor nem hagyjuk ki a shopping turat:)
    Nagyon orulok, h talalkoztunk Csillike(L)
    Pusziiiiiiiii
    Gaby

    VálaszTörlés