2010. április 26., hétfő

Tavasz, család, szórakozás, árak, vendégek

Halihó!
Először is köszönöm a kommenteket, fogok azokról a dolgokról írni, amiket kértetek! Tippeket továbbra is várok. Ebben a bejegyzésben az árakról fogok írni a végén, valamelyikőtök ezt kérte. De annak azért örülnék, ha a névtelen kommentelők egy nevet odabiggyesztenének legközelebb, így meg tudnám őket szólítani. Én egy csomó mindent leírok magamról, ti legalább a keresztneveteket mondjátok meg. :) Köszi! :)
TAVASZ
Kihagytam 2 hetet, mert a bostoni hétvégéről írtam.. Egy ideje már itt a tavasz. Éljen!!! Miután visszajöttem Mexikóból nagyon jó volt látni a zöld fákat. Mikor elmentünk, még szürke volt minden. Amit szeretek itt, hogy sokféle fa van az utcákon és a parkokban, a legszebb az amikor zöld/bordó/rózsaszín lombú fák állnak egymás mellett. Bordó színű levelei vannak például a japán juharfának (a középső host gyerekem kedvence) és rózsaszínű virágai a japán cseresznyefának. Ez a fa a kedvencem :) Olyan mintha rószaszín gömb alakú vattacukrok lennének az ágakon. Kár, hogy otthon nincsenek ilyenek, pedig az éghajlati adottságok ugyanolyanok. 2 hete hétfőn taliztunk Dórival itt New Yorkban, az ismerőseit kalauzolta a városban. Jó volt újra talizni, lefoglaltuk a tavaszi utazásunkat, ahova mind a négyen megyünk: Dóri, Zsófi, Évi és én. Még sosem voltunk így négyen együtt, alig várjuk. :) És hogy hova megyünk? Chicago-ba!!! Május 14-én, pénteken este repülünk a "Windy City"-be (Chicago "beceneve") és május 16-án este vissza New Yorkba. Mostanában sok kommentet kapok/kapunk a pénzzel kapcsolatban. Tehát, akit érdekel: 300 dollár volt az oda-vissza repjegy illetékkel, adóval és a hotel két éjszakára a belvárosban. Ez 1,5 heti fizetésünk.
1,5 hete szerdán elmentem Dórival és a barátaival a Brooklyn Botanic Garden-be, ami New York egyik botanikus kertje a kettő közül. (honlap: www.bbg.org) Itt van a házunktól 10 perc sétára. Tavaly már voltam itt többször is, de nagyon vártam az áprilist, mert ilyenkor vannak tulipánok (kedvenc virágom) és a japán cseresznyefa virágzás idejei is. 4 dolcsi volt a belépő (diák). Ide aztán Zsófival is elmentem szombaton még egyszer, akkor egy kicsit felhősebb idő volt. És hogy mi minden van itt? Gyógynövényes kert, sziklakert, harangvirágos domb (bluebell), pavilon trópusi és sivatagi növényeknek (itt kicsit megizzadtunk :) ), bonsai fa kiállítás, magnólia fák, japán cseresznyefa sétány, tavirózsás medence, japán tó és kert, ezenkívül rengeteg féle virág (tulipán, rózsa, orgona, nefelejcs..stb), fák, stb. Sokat fényképeztem, hamarosan felrakom őket az albumokba, de addig itt van néhány:
CSALÁD
A host családról is essen egy kis szó, ha már au pair blogot írok. Anyuka május középén elmegy egy hétre Olaszországba egy üzleti útra, ezért már előre szólt, hogy azon a hétvégén valószínűleg kell majd dolgoznom, segíteni apukának. (május 8-9). Bár ahogy apukát ismerem, ha megmondom neki, hogy mikor akarok elmenni talizni a barátokkal, akkor úgyis azt fogja mondani, hogy ok. :) Szóval nem fogok megszakadni, csak nem lesz 100%-osan szabad hétvégém. És amitől viszont félek...hogy fogunk reggel időben elindulni?! Apuka egy lassított felvétel, mindenki el fog késni :) Szóval a kis plusz munkáért cserébe kaptam anyukától 2 db jegyet egy Yankees meccsre - New York baseball csapatának egy játékára a Chicago White Sox ellen. Május 1-én lesz, Évit viszem magammal, mert múltkor a kosármeccsre - amire a jegyeket szintén anyukától kaptam - Zsófit vittem el. Különben csak 20 dolcsi lenne, szóval ha még van szabad hely a miénk mellett, akkor lehet hogy ő is jön! És/vagy Évi barátja. Egy problémám van csak, semmit nem tudok a baseball-ról, de majd kifaggatom Dórit, mert ő tudja, hogy kell játszani és mik a szabályok. Még a connecticut-i duci gyerekeitől, akik baseballoztak és őt is bevonták :) Nem akarok úgy menni, hogy semmit nem tudok. Szóval, vissza a családhoz. Semmi változás nem volt mióta elmentem nyaralni, mindenki ugyanolyan mint eddig. Ami a legjobb, hogy O. (kis képen a xilofonjával) még mindig kedves velem, legutóbb csinált a kézműves különóráján (pottery) egy kerámia rózsát és nekem adta! Látta, hogy nagyon tetszett az előző rózsája, de anyuka barátnőjének ígérte el, és most készített egyet nekem is. Ha valaki azt mondja 1 éve, hogy ez fog történni, akkor nem hiszem el :) Múlt héten pizzát sütöttünk vacsira. Az ő ötlete volt, én meg örültem, hogy aznap nem kell főznöm :) Megvettük egy pizzériában a tésztát - 2 adagot - és mi csináltuk meg a bazsalikomos-fokhagymás-paradicsomos szószt, plusz alá tettünk egy kis olívaolajos-pesto szószos réteget. Tetejére vékonyra szelt mozzarella sajt, amit egy mozzarella készítő boltban vettünk meg és még meleg volt! :) Éhesek lettetek?! Nem csodálom, isteni lett a pizza, a szomszédok is átjöttek kuncsorogni pár szeletért :) A host fiam, J., szakított a barátnőjével (14 évesek), pár hónapig bírták, de ebben a korban ez már jónak számít! :) A kicsi, B. (pizzás képen jobbra), ugyanolyan cuki, de még mindig az őrületbe kerget azzal, hogy nagyon válogatós. Külön kell neki vacsit csinálni. Viszont sok szót és mondatot tud már magyarul, nyáron akarok egy videót csinálni, ahogy "beszélgetünk" :) Addig még gyúrunk a "GY" hangra, mert az elég nehezen megy :) Én mindennap tanulok új szót tőlük, az aktuális kedvencem: DUSTBUNNIES. Ez a nagyobb, levegősebb szöszöket jelenti, amik általában fehérek :) Kérdeztem, hogy a ruhán a bolyhok neve mi, de azt nem tudta :) Tudja valaki? Sokszor ha kérdezek egy szót, nem tudja angolul, mert nem használja. Most hétvégén átjött egy osztálytársa hozzá, itt is aludt nálunk. Senki nem volt itthon, én vigyáztam rájuk, de már készülődni akartam a buliba, mondtam neki, hogy lemegyek zuhizni, bármi gond van, kopogjanak a fürdő ajtaján. Már majdnem bementem a fürdőbe, mikor hallom,hogy mászkálnak az emeleten - ez furi volt, mert addig a TV-t bámulták, egy filmet néztek. Felmentem a konyhába, látom vérzik a kiscsaj orra. Rögtön mondtam B-nek, hogy miért nem szóltál??? Na mindegy, nem volt vészes, 5 perc után elállt neki. A lelkükre kötöttem, hogy bármi szokatlan történik, szóljanak. Szoktam amúgy B-vel olyanokról beszélni, hogy mi lenne, ha bemenne a táncsuliba és elmaradna a tánc, de én már elhajtottam az autóval...stb. Mit tennél, ha...? Mert itt ezek a kisgyerekek sokszor annyira a szülőkre és a babysitterre vannak utalva, hogy maguktól egy vajaskenyeret sem tudnának megcsinálni. Meséltem múltkor B-nek, hogy mikor annyi idős voltam mint ő, harmadikos, egyedül mentem haza a suliból és lehet hogy nem volt otthon senki 1-2 órán át. Megkérdezte, hogy mit csináltam egyedül a lakásban. Elmondtam, hogy leckét írtam vagy ettem egy kis uzsit..stb. Leesett az álla. Pedig szerintem sok magyar gyerek így csinálja, nem különös, hogy 9 évesen van kulcsod a lakáshoz. Itt nem lehet egyedül hagyni gyereket, B. 9 éves és még nem mehet át egyedül az úttesten. Mi egyirányú csendesebb utcában lakunk, de itt sem. Nem tudom mikor fogja megtanulni. Viszont az egyik szomszéd kiscsaj, ugyanennyi idős, sokkal önállóbb és feltalálja magát. Szóval ez is családfüggő, hogy melyik szülő mit enged meg a gyereknek. Amit már egyszer lehet, hogy írtam, B. úgy eszik mindent, hogy utána legalább 2cm körben kajás a szája. Mondtam neki tegnapelőtt (is), hogy B., 9 éves vagy, meg kellene tanulnod úgy enni, hogy nem lesz utána olyan a szád. Erre a kérdés: "But HOW?!" = "De hogyan?!".... Én imádom őt ezek ellenére is, mert erről nem ő tehet, vagyis nem főleg ő, hanem a szülők. Arról már nem is beszélve, hogyha lyukas a nadrágja, akkor is elmegy benne a suliba. Ha a méret jó, akkor nem számít. Otthon, mikor mennek lyukas nadrágban a gyerekek? Akkor ha a családnak nincs pénze új ruhára. Itt? Akkor ha a szülőket ez nem érdekli. Na még egy "bonus fact" :) Hetente egyszer fürdik a kicsi, mert nem szeret fürödni. De ehhez már nem tudok mit írni. Nekem az ilyenek a "culture shock"-ok :)
SZÓRAKOZÁS
Most csütörtökön volt Milana szülinapja. Az én névnapom is, de itt az USA-ban nem ünneplik a névnapokat - van elég más ünnepük, szóval megértem. Ráadásul Csilla nem is lenne, mert ez tényleg magyar név :) Így szokták kiejteni: Szilla, de volt már Szeszília is :) Szóval, vissza Milana-hoz. Ő a Lettországból jött lány, most volt 21 éves = végre mehet bulizni és ihat alkoholt. Egy brooklyni thai étteremben foglalt asztalt. Kíváncsi voltam, hogy milyen lesz, mert szerintem thai ételt még sosem ettem. Öten voltunk összesen, de nem is bántam, mert így jól tudtunk beszélgetni. Mi Zsófival elosztoztunk egy mango salátán és a főételen is. Mindegyik adag hatalmas volt - és nagyon-nagyon finom!!! Ide még vissza fogunk jönni! Zsófival ketten fizettünk adóval, borravalóval együtt 16 dollárt, ami itt nagyon jónak számít.
Szombat este Évivel elmentünk a Highline Ballroom nevű szórakozóhelyre. Itt már egyszer voltunk azon a brazil party-n. Most nem volt olyan jó a zene, sajnos nagyon sok hip-hop és r 'n b volt, plusz fellépett egy orosz formáció...de lehet hogy nem kellett volna.:) Két táncos volt olyan kosztümben, mintha gladiátorok és egyben űrlények is lennének (nekem a Xénia láz nevű sorozat ugrott be az egészről), egy vokálos csaj, majd bejött az énekesnő, persze full playback volt az egész. Kicsit Lady Gaga utánzatnak tűnt, egy kicsit máshogy előadva. Ahogy körülnéztem, senki sem ujjongott...azért sajnáltam egy kicsit őket, mert ez volt életük legelső fellépése az USA-ban. De nem tetszett. Megint egy promoter, Wilson, segítségével mentünk be, ezért semmit nem fizettünk. Nagyon cuki, minket egy gumimacira emlékeztet minket. :) Nem azért mert duci lenne,vagy alacsony, hanem olyan kis gumimacis. Elfogadnánk unokatesónak. És mindig van az asztalon valamilyen ital, amit tölt a poharunkba, ez a gumibogyószörp :) = vizezett vodka málnalével.
Wilson, a kis gumimacink (most látom, hogy az egyik szeme félig csukva van, mindegy :)):
ÁRAK
Ígértem, hogy írok az árakról. Előre mondom, hogy ezek a new yorki árak, és csak az én "megfigyelésem" alapján. Minden üzletben eltérhetnek, csakúgy mint otthon.
Ételek, italok: kb kétszeres áron vannak, mint Magyarországon. Pl:
- fél literes árványvíz = 1 dollár
- 2 liter 100%-os narancslé = 4 dollár
- 1 üveg Finlandia vodka = 20 dollár
- 15 dkg cheddar sajt = 4 dollár
- 75 dkg-os szeletet kenyér = 3 dollár
- 1 db avokádó = 1,5 dollár (nem bio) = 2,5/3 (bio)
- 45 dkg darált hús = 6 dollár
- 1 orbit rágó = 1 dollár
- Starbucksban sütik = 2 dollár
- Starbucksban közepes méretű kávé/kapuccsínó..stb = 4 dollár
Közlekedés:
- benzin = 3 dollár/gallon = 3 dollár/3.78 liter
- NYC buszjegy/metrójegy = 2.25 dollár (egy alkalmas, de átszállhatsz vele bármennyiszer)
- NYC heti metróbérlet = 27 dollár (buszra is jó)
- NYC havi metróbérlet = 89 dollár (buszra is jó)
- New York - Washington DC buszjegy = 40 dollár (oda-vissza)
- New York - Miami repjegy = kb 200 dollár (oda-vissza)
Ruhák:
Itt nehéz számokat írnom, mert mindenki máshol vásárol. Valaki csak DKNY-ot, valakinek a kínai is jó. Én a kettő között vagyok :) (pl Forever 21, Mandee..stb - jobb oldali linkeket meg tudjátok nézni a menüoszlopban, ezeken a helyeken shoppingolok) Viszont a sok jó outletnek köszönhetően itt lehet kapni Calvin Klein kabit 100 dollárért, vagy pl. egy GUESS táskát 50 dollárért. Otthon nem tudom mi lesz a Century 21 nélkül... és az ALDO...a cipőbolt...oh...(Az ALDO árait a Vagabondhoz tudnám hasonlítani, talán egy kicsit még olcsóbb is. Ja itt nincs Vagabond sajnos...)
Elektronikai cikkek:
Minden olcsóbb mint Magyarországon, sokszor féláron vannak. TV, fényképező, mp3 lejátszó, kamera, telefon..stb
Fizetések:
A kb kétszeres árakhoz képest a fizetések nem kétszeresek, de ezt gondolom már sejtettétek. Ha jelentkezel egy állásra, akkor nem a havi fizetést írják ki a hirdetésben, hanem az éveset. A fizetést viszont mindenki hetente kapja, ami szerintem tök jó! Pár példa, amiket a neten találtam (havira átszámoltam). Ezek csak az alapfizuk (base) mindenféle bónusz és juttatás nélkül. Ha eddig álltatok, akkor most üljetek le :)
általános-és középiskolai tanár: 5000 dollár = 1millió Ft / hó
nővér (műtős): 5400 dollár = 1millió 80ezer Ft / hó
könyvelő: 8000 dollár = 1millió 600ezer Ft / hó
újságíró: 10000 dollár = 2millió Ft / hó
banki fiókvezető: 11000 dollár = 2millió 200ezer Ft / hó
ügyvéd: 13000 dollár = 2millió 600ezer Ft / hó
Ezeket találtam hirtelen. Na, most hányan kaptak kedvet ahhoz, hogy kiköltözzenek ide? :)
Au pair: 800 dollár/hó = 160ezer Ft
Ezt itt zsebpénznek hívják, mivel mi tanulóvízummal vagyunk itt, és csak "segítünk" a családnak. Persze gyakorlatban ez fordítva van. A családnak dolgozunk, mellette kis suli. Otthon ez a pénz tudom, hogy nem zsebpénznek számítana, de itt igen. Ebből rakunk félre mindig az utazásainkra, vagyis mindenki másra. Szóval itt sokkal többet keresnek az emberek, mint otthon, és jobban kijönnek az étellel, itallal, elektronikai cikkekkel, benzinnel, közlekedéssel. Ugyanannyiba kerül nekik a repjegy a világ összes tájára, mint nekünk, csak nekik a havi fizetésük töredékéért. Vagy vegyük az autót, amit a host családom vett tavaly nyáron. 30.000 dolcsi volt a legújabb Ford Fusion hybrid, ez az éves fizetésük kb negyede. Viszont az egészségbiztosításért, az ingatlanokért és az iskoláztatásért sokat kell fizetniük. Most olvastam nemrég, hogy az USA-ban költik a legtöbb pénzt egészségbiztosításra az emberek. Most Obama változtatni akar a rendszeren. Ingatlan: az én host családom háza 800.000 dollárt ér. Ez 160millió forint. És mi még nem a legjobb környéken lakunk, és nem is Manhattanben.
VENDÉGEIM LESZNEK :)
Most nemsokára fogom lefoglalni a tesóm (Dóri ő is) repjegyét, és Helga barátnőm is az övét, július elején jönnek hozzám látogatóba 1,5 hétre! Nagyon szuper lesz. De előre figyelmeztetem őket, hogy olvasniuk kell New Yorkról (ha eddig még nem tették), mert itt le lesznek tesztelve. Aki felismer egy híres épületet/teret/szobrot stb, az majd kap valami jutalmat. Aki viszont nem, azt ott hagyom Manhattan közepén, találjon haza :) Csak vicceltem. De tényleg jó utánaolvasni annak, hogy hova mész, mert akkor már várod, hogy pl megpillantsd az Empire State Building-et vagy a Brooklyn hidat. Sajnos nagyon felmentek a repjegy árak...de nyáron tényleg még több turista van itt, mint bármelyik másik évszakban. Ez engem azért érint, mert a tesóm repjegyét én fizetem, ez az ő szülinapi és névnapi ajándéka 10 évre előre :) Na persze nem, de tényleg egy ajándék. ) És mielőtt megkérdeznétek, hogy erre honnan volt pénzem --> az utcában sétáltatok egy kiskutyát heti ötször, Sparky a neve, heti 20 dolcsit kapok érte. Ezt régóta gyűjtögettem, így van most erre pénzem és nagyon örülök, hogy jön hozzám Dóri - és Helga is!
Most pénteken Laura, a costa ricai au pair, goodbye party-ja lesz, 2 év után hazamegy. Szombaton a Yankees meccs, és még ki tudja mi minden más program. Csak süssön a nap!
Szép hetet Mindenkinek!

21 megjegyzés:

  1. hehe, megint én vagyok az első kommentelő

    klassz a bejegyzés, még nekem is érdekes volt, pedig én is itt élek :)

    puszik
    (u.i: jövő hét szombat este webster hall?)

    VálaszTörlés
  2. Köszi a kérdéseimre a választ.A bejegyzés annyira szupi lett,hogy 2x is elolvastam.Petrának hívnak és Londonban vagyok aupair,bocsi az előző kommentemről lemaradt.Jogos a reklamáció.

    VálaszTörlés
  3. Szupi hosszu,tartalmas es erdekes lett a bejegyzesed!
    Azt hogy a gyerekek mennyire onalloak...csak annyit tudok mondani ra,hogy a nagyobbik gyerekem 8 eves es szerintem meg soha nem ontott maganak egy pohar vizet. Ha megkerem,hogy most toltson maganak,szepen megker,hogy inkabb en tegyem....

    VálaszTörlés
  4. Szia! Úgy imádom olvasni a blogod. :) Nem is tudom, mi lesz, ha hazamész. :) Néhány árhoz odaírtad, hogy adóval együtt... Külön felszámolják mindig az adót?
    Még azon is csodálkoztam, hogy a kislány csak egyszer fürdik hetente?! :o Hát ez... Sokkolt engem is. :) Még azt sem mondhatják, hogy spórolni kell a vízzel. :P
    Köszönöm az avokádókrém receptjét. Én natúr joghurtot tettem még bele. De valóban az lehetett a gond, hogy éretlen volt az avokádó. Én a legtöbb gyümiből, zöldségből az éretlent szeretem. :) Ezért az avokádóból is azt választottam, de nem jött be.
    Julie milyen kutyussal van lefényképezve? A családé?

    VálaszTörlés
  5. Heti egyszeri fürdés... nálam az egész család ezt csinálja. Csütörtökön már egy kis szagos felhőcsíkot húznak maguk után :D (szombaton vagy vasárnap fürdenek csak).

    VálaszTörlés
  6. Helga vagyok:) Örülök hogy sikerült lefoglalnunk a repjegyeket! Már nagyon várom NY-ot és a Veled való találkozást! Jó volt hallani a hangod, kár, h én nem tudtam beszélni.

    Azt hittem a heti egy fürdés német szokás.

    Puszika, Helga

    VálaszTörlés
  7. Évi: a joghurt szerintem nagyon nem illik bele az avokádókrémbe (én nem szeretem a joghurtokat, de ettől függetlenül). A nyers avokádót nem is lehet úgy összetörni villával, mint az érettet és az íze is teljesen más. Én szoktam simán sajtos-vajas kenyérre is rakni avokádó szeleteket, és ez a szendvicsem :)De tényleg csak az érett a jó!
    A kutya a családé, May a neve :)
    Fürdés: a többi családtag gyakrabban fürdik (bár abban nem vagyok biztos, hogy naponta). Nekem furcsa, nem hiszem, hogy a spórolás miatt. Nincs rá igényük szerintem...GÁZ! Mi ezen lepődünk meg, ők meg pl azon hogy ketchup-ot rakunk a pizzára vagy nem rakok egy plusz lepedőt a takaró alá...
    Helga: úgy örülök, hogy végre lefoglaltuk!!!

    VálaszTörlés
  8. Szia,

    mennyivel előbb foglaltatok jegyet? mennyibe került a retúr? köszi

    VálaszTörlés
  9. Szia Csilli!
    Ha az amerikaiak pazarolják el a legtöbb energia és vízkészletet a földön,de nem fürdenek naponta,akkor hogy is van ez?:) Nagyon ciki!Fura,mert a 9éves kislányt úgy kezelik,mintha 5éves szinten lenne.Én is egyedül jártam haza 8évesen,igaz nem 10milliós városban éltem,de "tisztán"enni már korábban megtanultam:)Remélem a szobatisztasággal azért nincs gond!? :)
    Irigylem Tesódat,és Helgát... Üzenem nekik,hogy tegyenek be engem is a bőröndbe!!!:)
    A fizuk elképesztőek,nem is hittem volna...

    VálaszTörlés
  10. Szabina: szobatisztaság még a kutyánál is OK, szerencsére :)
    NÉVTELEN: megkértem az olvasókat a bejegyzés legelején, hogy írjanak egy nevet magukhoz, ha kommentelnek. Szerintem a pénzügyek, és az hogy mennyit fizettünk ezért-azért, tökre magánügy. Ettől függetlenül én megírom őket, mert sokakat érdekel. Viszont így névtelenül valahogy tök személytelen az egész. Ti olyan mintha már ismernétek engem, én senkiről SEMMIT nem tudok.
    Vagy másik opció: látogass el a www.expedia.hu-ra és csekkold le. Ez a bonyolultabb, de mi is ezt az oldalt figyeljük hosszú napokon át, mielőtt foglalunk, ezzel megy el egy csomó idő. Na meg azzal, hogy írjuk a blogot...:)
    Üdv, Csilli

    VálaszTörlés
  11. Ja, amúgy botmixerrel zúztam össze az avokadót. :)

    VálaszTörlés
  12. Hűűű, ez a fürdés dolog nem semmi. Vagy a mi népünk túl tiszta vagy ők túl mocskosak:)

    VálaszTörlés
  13. Szia Csilli!

    Japán cseresznyefa itthon is van! Anyukámék háza előtt végig, sorozatban állnak, és nagyon szépek!
    Örülök, hogy a középső host gyereked jó fej, de tudod, ez a Te érdemed, mert ahogy olvasom a blogod, mindig következetes voltál vele, így a jutalmad sem marad el!
    A fürdés téma tényleg nagyon gáz...
    Valamikor ha lesz időm igérem írok! De már ébredeznek a minimanók, úgyhogy lépek!
    Millió puszi:
    Gabika

    VálaszTörlés
  14. Gabika, de jó, hogy nálunk is van japán cseresznyefa!! Éljen, éljen :)
    Kitartást a minimanóidhoz :)
    Puszi

    VálaszTörlés
  15. szia csilli!:)
    Tetszet a bejegyzésben hogy sok képet raktál :D A kert igy képekben is gyönyörű hát még gondolom élőben. Chicago biztosan szuper lesz :D Majd várjuk a bejegyzést. :)
    Korni

    VálaszTörlés
  16. Szia Csilli!

    Chicago annyira jol hangzik! Istenem en annyira szeretem azt a varost! Az osztrak baratnom februarban volt ott 2 es fel hetig es imadta. Remelem hasonlo benyomasotok lesz nektek is. Mar alig varom, hogy utazzatok s megjobban a bejegyzesre :) Nagyon szep a NY-i tavasz, jo a bejegyzes! x

    VálaszTörlés
  17. Sziasztok!
    Egy kommentet irok, de mind az ötötöknek szól:D.
    Valamikor decemberben neteztem, és rábukkantam Évi blogjára, ami egyből megtetszett.:) Azóta elolvastam elejétől a végéig Évi, Csilli, Zsófi, Dóri(Washington D.C.), Dóri(Malajsia) és Teo blogját :). Hát mit mondjak, nem bántam meg...sőt, nagyon tetszett mindenkié:). Szuper, hogy ennyi helyre eljuttatok az au-pair fizuból, s még shoppingolásra, bulizásra is maradt pár dolcsi. Nem tudom miért, de sosem szerettem blogot olvasni, de a tieteket nem lehet kihagyni. Megnéztem az összes képet és videót. Mióta feltettétek a mexicói képeket, Évi egyik „gekkója” kacsint a desktopomon. Már legalább 2naponta csekkolom, hogy írt-e valaki új bejegyzést. A mexicói nyaralás nagyon jó lehetett, a videót legalább 10x néztem meg :D A kedvenc részem, mikor Évi a videó végén szerepel Chichen Itzánál. Amióta olvasom a blogotok, megtanultam NY negyedeit, tudom hol vannak a nevezetes terek és épületek és egyből rámutatok egy vaktérképen a Maple Streetre. Amióta Dóri bakancslistát írt, azóta nekem is van egy(elég hosszú lett, benne van az is, hogy veletek találkozzak:)).
    Írok magamról is két sort...Én Erdélyben lakom, 1 hét múlva töltöm a 19-et, idén érettségizem és ha minden jól alakul, akkor lehetséges, hogy orvosira megyek. Mi is sokat utazunk a szüleimmel, de „csak” Európán belül. Remélem egyszer majd eljutok NY-ba és körbevezettek.
    Töltsétek kellemesen, használjátok ki a hátralévő időt, és csak a jó emlékekkel térjetek haza.
    Ui.: Dórinak(Évi nővérének) üzenem, hogy tanítsa meg a Japánokat, mi is a holiday fogalma :P.
    Ui2.: Jó szórakozást a kosármeccshez és Chicagohoz! Már várom a beszámolókat.
    Puszi, Orsi

    VálaszTörlés
  18. Szia Csilla!

    Én is nagyon örülök ennek a hatalmas ajándéknak, hogy kimehetek hozzád!!:)A Te segítséged nélkül biztos, hogy nem tudnálak meglátogatni.Alig várom már, hogy menjek, bár kicsit félek a repülőúttól, de tuti, hogy nagyon élvezni fogom pár óra után, meg pár nyugtató után....:D Ígérem, hogy utána nézek majd NYC-nek, ahogy csak tudok.

    Puszil húgod: Dóri

    VálaszTörlés
  19. Szerintem azzal nincsen gond,ha leírod (ahogy tetted) az általános amerikai árakat,hogy mi mennyibe kerül ott.Erre szerintem sokan kíváncsiak.Azt viszont senkire nem tartozik,hogy te hogyan és mire költöd a pénzed.Ez már pofátlanság egyáltalán megkérdezni is,de persze névtelenül könnyű...

    Csak így tovább!

    VálaszTörlés
  20. Szija Csilli!

    Régóta olvasom a blogod, és amiről még nem olvastam, és sokunkat érdekelhet(akik szintén ki akarnak menni), hogy melyik ügynökség milyen, gondolok itt a négy nagyra:APIA,CulturalCare,AupairCare(ők Mo.-ról most nem közvetítenek)Interexchange. Vagy ez csak a HF oldaláról érdekesek??Rengeteget olvastam már ennek utána fórumokon és elég sokan panaszkodnak pl a CC-re...Azért kérdezek erről, mert nem akarok rosszba nyúlni:) Pl az Interexchange-ről azt hallottam, hogy kevesebb család jelentkezésére lehet számítani.A másik kérdésem, amiben véleményed szeretném kérni, hogy hogyan válasszuk ki a megfelelő családot?Milyen kérdéseket érdemes feltenni?Amikkel mondjuk kiderülhet, hogy nem alkalmazottként képzelik el az aupairt hanem családtagnak, sok olyan esetről olvastam, hogy kiment az aupair nagy lelkesen aztán mikor odaért teljesen más fogadta mint amiről beszéltek a HF-vel korábban.
    Nagyon köszönöm a segítséged, ha van vmi ötleted, tanácsod ezekkel kapcsolatban kérlek oszd meg velünk!!!!

    Puszi:Judit

    VálaszTörlés