2010. május 10., hétfő

Egy hét anyuka nélkül és sokminden más

Sziasztok!
1 hét anyuka nélkül
Ahogy az előző bejegyzés végén írtam, anyuka elment egy hétre Olaszországba üzleti útra. Ő újságíró és Milánóba küldték, hogy készítsen riportot pár híres ügyvéddel. Kedden indult a gépe délután, egy pici kézipoggyász méretű gurulós bőröndöt vitt magával - nem értem, hogy tudta belerakni az egy heti cuccát ilyen pici helyre. Ha egy hétre megyek valahova messzire, akkor a nagybőröndöt is csak úgy tudom behúzni, ha ráülök :) Reggel ő vitte a lányokat suliba, nem kellett velük mennem. Aztán csak dél körül jött haza, utána pihizett, írt pár e-mailt. Már itt volt a taxi a ház előtt, ami vitte a reptérre, de még gyorsan lefutott egy plusz táskáért, mert eszébe jutott, hogy fog vásárolni ajándékokat és kell nekik a hely :) Kíváncsi vagyok mivel tér vissza!
Kicsit féltem attól, hogy mi lesz ha nem lesz itt egy hétig, de azt kell mondanom, hogy ez volt a legnyugalmasabb hetek egyike az itt töltött 13 hónapom alatt. Nem volt veszekedés, nem volt akkora rendetlenség mint ami szokott lenni, senki nem késett el sehonnan, mindenki megette a vacsit, nem volt rohanás, nem tűntek el fontos papírok és kulcsok. Apuka, megköszönte mindennap a "hatalmas" segítségem és mondta, hogy milyen jól csinálom a munkát. :) Semmit nem csináltam máshogy, csak két körrel mentem többet az autóval mindennap és szombaton is dolgoztam 4 órát. De ez rendes volt tőle. Ja, és reggelente kutyát sétáltattam. Rájöttem, hogy tök jól felébredek egy kis reggeli sétától! De azért nem fogok emiatt korábban kelni a jövőben :)
Adót kell fizetni az au paireknek?
Kb. 1 hónapja az egyik thai au pair, akit még a Washington DC túrán ismertem meg, kiírta Facebook-ra, hogy ettől az évtől az au pair-eknek is adót kell fizetniük. Rögtön írtam, hogy ez mi, mert mikor kijöttem, nekem azt mondták az ügynökségen, hogy ez a pénz amit kapunk, adómentes. Aztán már pár lány írta, hogy ők 300-at, meg 598-at fizettek, mindenkinek attól függ, mennyi ideje van itt. Nekem ezt senki nem mondta, nem kaptam róla levelet, email-t. Addig nem fogok egy centet sem fizetni, amíg meg nem kérnek rá. És nem tartom fair-nek, hogy erről az ügynökségek hallgatnak - ugyanis ez csak ettől az évtől van. Akikkel beszéltem Brooklynban lányok, ők sem fizettek be semmit, a host családok szerint is nagy hülyeség ez az egész. Ameddig nem kapsz róla felszólítást, csekket, bármit, addig nem kell. De belinkelem azt, amit Sophia tett fel Facebook-ra. Ez nem csak az APIA-ra vonatkozik, hanem az összes au pair-re az USA-ban. http://www.aupairinamerica.com/pdf/tax_information_for_aupairs.pdf
Örömhír
Pénteken délután indultam a lányokért a suliba és láttam, hogy dobtak be pár levelet. Kettőt én kaptam, az egyik a DSW nevű boltból jött, 10 dolcsis kupon volt benne (jól csinálják, mert tényleg el fogok menni vásárolni csak a kupon miatt :) ), a másikat pedig egy győri barátnőmtől, Szilvitől, akivel szaktársak voltunk. Gondoltam, hogy nem névnapi üdvözlet lesz, mert azt hamarabb küldte volna el és nem elsőbbségivel :) Egy esküvői meghívó volt benne és egy levél arról, hogy szülők lesznek!!! Vezettem, minden piros lámpánál olvastam egy kicsit :) Nagyon megörültem, de sajnos nem tudok elmenni, hiszen a második évben már nem lehet elhagyni az USA-t ezzel a vízummal. Viszont októberre, mikor a kicsi születik, otthon leszek, úgyhogy megyek majd babanézőbe :) Még egyszer GRATULÁLOK nekik és sok boldogságot kívánok!
Csilli Tours Utazási Iroda
Elkezdtük a nyári vakációnk tervezését Zsófival és Dórival. Évi sajnos nem jön velünk, mert ő július végén ér rá csak, mi pedig augusztus 28-tól szeptember 6-ig megyünk. Ha minden jól megy, akkor nem hárman, hanem öten fogunk utazni, mert Zsófi egyik barátnője, Szilvi, és a blogomból már ismert Teo is valószínűleg velünk tart majd. Teo-ra nem tudom mennyien emlékeztek. Ő az, aki segített nekem nagyon sokat mielőtt kijöttem New Yorkba. Iwiw-en írtam neki, nagyon kedves volt és találkozott is velem egy győri kávézóban. Rengeteget beszélt nekem az au pairkedésről és az élményekről. Aztán kitalálta, hogy kijön ő is Brooklynba áprilisban egy kicsit dolgozni. 3 hónapig volt itt, sokat találkoztunk, ő volt akkor itt az egyetlen magyar ismerős/barát New Yorkban. Bejártam néha munka után a bárba ahol dolgozott, vagy együtt shoppingoltunk, palacsintáztunk..stb. Szóval, vissza az utazáshoz. 10 napunk lesz ezekre a helyekre: San Francisco, Santa Barbara vagy Malibu, Los Angeles, Las Vegas és Grand Canyon. Már nagyjából megvan a terv, de ez még nem végleges, át kell beszélni a csajokkal. Idő mire megtaláljuk a legolcsóbb, de központi helyen levő szállást, az akciós repjegyeket, nem túl drága autóbérlési lehetőséget, túrákat..stb. Könnyebb lenne egy szervezett túrára befizetni, de akkor mindig egy nagy csoporthoz kellene alkalmazkodni, nem állhatnánk meg pár fotóra Csendes-óceán mellett elhaladó autópályán és olyan helyekre is fizetnünk kellene, ami nem érdekel minket. (sok túrában benne van pl. Disneyland Los Angelesben, de már voltunk egyszer Orlandoban, nem akarunk erre plusz 1 napot szánni) Amint tudjuk, lefoglaljuk a repjegyeket, aztán jöhet a szállás, busz, autóbérlés, belépők. Ez az út lesz itt az utolsó nagy utam, mert októberben már nem használom ki a plusz hónapomat itt. Szeptember elejére tervezem, hogy veszek egy Macbook-ot. Ebből kijönne egy hét Hawaii is, de én erre szívesebben költöm most a pénzem. Kell egy új laptop, otthon pedig ugyanez a gép sokkal többe kerülne. Hawaii amúgy sem vonz annyira, Mexico volt az álmom itt Amerikában, oda eljutottam. Ja, a héten már megcsináltam a 2011-es nagy olasz körutam alapterveit (Milánó-Velence-Firenze-Pisa-Róma-Pompei-Nápoly-Capri-Palermo). Ki jön velem? :)
Weekend
A hétvége közepesre sikeredett, aminek köze van a hideg időhöz. Egész szombat és vasárnap fújt a szél (30 mérföld/óra) és hiába sütött a nap, mindenki megfagyott. Volt akik sapkában, sálban jártak. Szombat délután találkoztam Lysann-al (német au pair) a Union Square-en és mivel hamarabb érkeztem mint ő, benéztem az American Eagle-be. Hát PONT leárazás volt a pólóknál, vettem is kettőt egyenként 10 dolcsiért. Szeretem ezt a márkát, de ha nincs akció, akkor nekem drága. Jó minőségűek, nem mennek össze a mosásban, nem fakulnak ki. (jobb oldali menüoszlopban van egy link a bolthoz) Lysann megjött és egy Starbucks felé vettük az irányt, mivel tudtam hogy május 7-től május 16-ig a frappuccino féláron lesz :) Bármilyen íz, bármilyen méret. A frappuccino a "frappe" és a "cappuccino" keveréke. Többféle íz van, mindegyik jó, a zöld teásat még nem próbáltam. Akit jobban érdekel az megnézheti ezt az oldalt: http://www.frappuccino.com/. Kérem, valaki nyisson egy Starbucks-ot Magyarországon is!!!
Elmentünk Williamsburgbe sétálgatni egy kicsit, jó arcokat láttunk, kár hogy nem vittem fényképezőt. Ez Brooklyn északnyugati sarka, nagyon hangulatos hely, sok fiatal lakik itt. Legközelebb fényképezek. Van egy zsidó része is, ahol tényleg mindenki zsidó az utcán, fekete ruhákban, nagy kalapban járnak a férfiak, a nők is a hagyományos fekete szoknya-kabát-paróka style-ban és sok gyerekük van (a fogamzásgátlás ellen vannak). Persze nem minden zsidó veszi ennyire komolyan az egészet, úgy ahogy nem minden keresztény mond el imát ebéd előtt vagy nem minden muszlim tartja a ramadánt. Pont mondtam Zsófinak, addig engem nem érdekel mit csinálnak, amíg nekem nem kell ugyanazt csinálnom (leborotválni a hajat - parókát fel, fekete ruha, csak szoknya, lapos talpú cipő, stb). Mármint furi őket így látni, de nem ártanak senkinek. (Izrael után New York környékén lakik a legtöbb zsidó a világon.) Szóval sétálgattunk, benéztünk pár boltba és 2 óra után már kezdtünk fázni, ezért beültünk egy görög étterembe vacsizni. Egyszer már voltam itt Dórival és Ifath-tal, azóta sem láttam görög helyet a cityben. Én egy spenótos-feta sajtos lepényt ettem salival és tzatzikivel, és Lysann-al elfeleztünk egy baklava-t is. Jaj, nagyon jó volt :) Utána ő elmetrózott, én hazagyalogoltam, vagyis Zsófihoz mentem át. Néztünk a TV2 oldalán egy kis Megasztár előválogatót, jókedvünk lett :)
Vasárnap délben keltem, 4-re mentem az Apple Store-ba, kicsit nyomogattam a Macbook-okat :), aztán Zsófival és Lysannal elmentünk egy brooklyni kínaiba enni. Most is megfagytunk, hamar hazamentünk. Hazafelé taliztunk Daisyvel a Q metrón, ő az akit Laura búcsúbuliján ismertem meg, amerikai lány. A lakótársával volt, ők is mentek haza. Megbeszéltük, hogy szerdán délelőtt talizunk és ha jó idő lesz, kiülünk a Prospect Parkba piknikezni!
Magyarként New Yorkban
Most egy kicsit írok arról, hogy milyen itt "kisebbségként" élni, mert kaptam valakitől egy emailt, amiben ezt is kérdezte és gondoltam lehet hogy mást is érdekelhet. Már többször is írtam, hogy New York a népek-nemzetek-kutúrák nagy olvasztó tégelye, bár ez igaz Amerikára is. Annyi a különbség, ha felszállok a metróra, akkor a new yorki egy kicsit színesebb mint pl a bostoni. Itt sokkal több az afrikai, ázsiai és dél-amerikai származású ember. Engem legtöbbször németnek tippelnek, aztán lengyel, olasz, orosz, osztrák, holland..stb. Magyart még senki sem mondott, tizedik tippre sem :) Kis ország vagyunk, nem ez ugrik be nekik Európa hallatán. A magyarok sem Csádra gondolnak, ha kimondom Afrika nevét (pedig sokkal nagyobb Mo-nál)..sőt meg is kérdeznék sokan: "Ez egy ország?!" Szóval, mikor megtudják, hogy a válasz Hungary, akkor ez a reakció: "Wow!" :) Ha Szlovéniát mondanék, szerintem ugyanez lenne. És sokan Hungary helyett Hungry-t ejtenek, ami ugye azt jelenti, hogy éhes. Hm. Kb. 30%-nak beugrik Budapest, a legtöbben angolosan ejtik, "bjudapeszt", de én kijavítom őket :) Érdekli őket hogy milyen nyelven beszélünk, mikor megmondom, hogy hungarian, akkor a reakció ismét: "Wow!" és hozzáteszem, hogy ezt a nyelvet csak a mi országunkban beszélik és semelyik más nyelvhez nem hasonlít. (Mert sokan azt hiszik, hogy ez is a szláv nyelvcsaládhoz tartozik és megértjük a szlovák, cseh, albán..stb nyelveket.) Nem érzem magam rosszul amiatt mert nem amerikai vagyok és ez fordítva is igaz, soha nem ért semmilyen negatív dolog ezzel kapcsolatban. Mindig fogják tudni az akcentus miatt, hogy nem az angol az anyanyelvem, egy kicsit a szomszédunknál, Lauránál (olasz) is hallani, aki 20 éve van itt. Ő már tökéletesen beszél és 99%-ban átvette az amerikai akcentust, de abból az 1%-ból valahogy mégis tudod, hogy nem itt született. Kevés magyar hangot hallok az utcán, de ha mégis, akkor köszönök: Jó napot kívánok! vagy Szia! :) Egyszer történt olyan, hogy köszöntem valakinek aki magyar volt és mosolyogtam egyet, majd úgy nézett rám, mintha megdobtam volna egy kővel. Én örültem, hogy láttam egy magyart, ő valószínűleg nem. Hát..erre nem tudok mit mondani csak azt, hogy sajnálom őt. Na, de egy szó mint száz (mert erről nem tudok többet írni :) ), nekem ugyanolyan itt élni mintha otthon élnék egy magyar városban, nem ér semmilyen megkülönböztetés. Angolul kell beszélnem, de minden más ugyanolyan, mint otthon - ebből a szempontból. Volt pár komment még régebben, ahol azt kérdezte valaki, hogy nem lesz-e rossz visszamenni New Yorkból Magyarországra, nem fogok-e unatkozni..stb. Én azt mondom, aki jól akarja magát érezni, az bárhol jól tudja, ez nem ország vagy városfüggő, hanem hozzáállás kérdése.
Puszi Mindenkinek, jövő héten Chicago bejegyzés!

16 megjegyzés:

  1. Ez az adó...nekem egyszer a Bank of America küldött egy papírt, hogy fizessek adót, mire besétáltam hozzájuk egy igazolással arról, hogy én au pair vagyok, és azóta békén hagynak :)
    Csilli Tours, ez tök jól hangzik :)Én megyek jövőre Olaszország-ba, de ezt már úgyis tudod :)
    Tegnap elmentünk Ocean City-be és ott is bazi szél volt. Az óceán jeges, de azért a road trip feelinges volt :) Egyébként pont tegnap hallottam h lesz Starbucks a Westwnd-ben (?) Nem tudom ki venne kávét egy ezresért otthon...páran mondjuk biztos. Nekem a zöld teás frappucino nagyon nem ízlik :S Inkább eper vagy csokiiiiii :D
    Amerikában az tényleg jó, hogy színes. A nagyvárosokban rengeteg nációjú emberrel találkozni, és az a jó, hogy itt valahogy mindenki olyan nyitott, simán leáll a görög életművész beszélgetni veled az utcasarkon :)

    Pénteken találkozunk a chicagói reptéren!

    Puszi

    VálaszTörlés
  2. Fenébe Dóri!!Én akartam elmondani a jó hírt Csillinek:))) Szóval igen, jön ide is a starbucks,most májusban nyit azt hiszem...bár nem tudom milyen forgalma lesz mert én személy szerint nem költenék 600Ft-nál többet egy jó kávéra!!
    Nem is tudtam, hogy maradsz még 1 évet!!!Szuper!!Lehet, h akkor találkozni fogunk! Egyébk ha mégy Olaszba ki ne hagyd a délvidéket!!!Ha észak akkor Genova, és ha már Milánó körül vagy a Garda-tavat se hagyd ki!! Én is imádom Olaszországot, USA után ott akarok tanulni, ajánlom figyelmedbe a www.olasztanulas.hu- oldalt! Én ha megyek akkor ide megyek, Reggio Di Calabriába!!!

    Várom a következő bejegyzésed:)

    Üdv.:Judit(pestrő)

    VálaszTörlés
  3. Szia Csilli!
    Anikó vagyok, Évi blogján keresztül jutottam el a Tiedhez (is), és nagyon szeretem olvasni a bejegyzéseiteket.
    Képzeld, itthon is nyílik Starbucks! Talán mire hazajöttök, frappucinoval tudnak várni a reptéren! :D
    Linket is küldök: http://hvg.hu/gazdasag/20100506_Westend_nyilik_Starbucks
    Végre-végre :)) Kakukktojás vagyunk/voltunk Európában szerintem.
    Más: A bejegyzéseiteken kicsit érződik, hogy mintha az angol gondolataitokat fordítanátok le magyarra. Angolul gondolkodtok?
    Azért választottál direkt 3 éven felüli gyerekeket, hogy ők is tanítsák a nyelvet?
    Még más: Szívesen néznék képeket a new yorki bevásárlóközpontokról, amennyiben mások, mint a magyarországiak. Megnéztem a Forever 21 üzlet honlapját…hú, ott aztán tudnék költeni! :D
    Köszi :)
    Anikó

    VálaszTörlés
  4. Szia Csilli!

    elsőkommentelő vok :D (legalábbis nálad)
    nem szoktam kommentálni, de már nem bírtam megállni, h ne dícsérjelek meg a hozzáállásodért. tartsd meg ezt örökre!
    a másik, h sztem szorgalmas is lehetsz (nem hiába vagy ott, ahol vagy) ugyanis szinte mindig te jelentkezel leghamarabb bejegyzéssel és az új hírek terjedelme sem elhanyagolható!
    jó hogy ilyen sokat és jól írsz, örülök, h még egész nyáron olvashatlak majd. további sok szépet és jót :) Fruzsi

    VálaszTörlés
  5. Jaj, de jó, hgy nyílik Starbucks! Az árak nem lesznek olcsók tuti, de a Caramel Macchiato-t akkor is meg fogom venni, ha drága lesz. De remélem annyira nem szállnak el az árakkal majd. Én soha nem ittam kávékat otthon, mert nem szeretem az illatát, és annyira az ízét sem, plusz engem nem is tart ébren. De a Starbucks kávé más, ebben van valami, amitől nagyon fini lesz. Sima kávét most sem iszom, hanem mogyoró ízesítésű tejeskávé..stb.

    Dorothy: Na, akkor ezek után sem fogok kipróbálni a zöld teásat...

    Judit: nem maradok 1 évet, októberben megyek haza, de 2010-ben. Köszi az olasz linket! :)

    Anikó: ez az angolul gondolkodunk dolog azért nem igaz, viszont ha történt valami a gyerekekkel, amikor angolul beszéltünk, akkor ez az emlék angolul marad meg a fejemben, és néha bénán fordítom át, mert lusta vagyok szép magyarosan írni. Ha beszélgetünk a lányokkal magyarul itt kint, szoktunk pár szót angolul használni, aminek magyarul nem lenne ugyanaz a jelentés, mint itt. Ez egy idegen számára lehet hogy furcsán hangzik, de nekünk így jó.
    A gyerekeknél bejelöltem, hogy 6 év felettit akarok csak, de most ha újra tehetném, akkor bejelölném egészen baby-től, mert velük majdnem mindig sokkal jobb a beosztásod (8tól 4ig, szabad hétvége és hétköznap délutánok/esték) és én imádom őket! :) A nagyok azért jók, mert ők tudnak új szavakat tanítani. Ma reggeli új szavam vicces: armpits - hónalj :) Ezt tényleg nem tudtam eddig, Bea-től kérdeztem.
    Bevásárló kp: NYC-nem 3 db van kb, de ezek sem olyanok, mint az otthoniak, sokkal kisebbeket. Ebben Magyarország jobb!!! :) Más városban lehet hogy vannak jók, de itt sajna nincsenek.
    Fruzsi: köszi szépen :)

    VálaszTörlés
  6. bocs, valamit elírtam a bevásárlóközpontoknál, szóval kb. 3 db van :) de ezek tényleg elbújhatnak pl egy Westend mögött

    VálaszTörlés
  7. Szia Csilli!

    Hú, mi szívesen csatlakoznánk az olasz kiruccanásodhoz...De addig még nem árt gyűjtenünk..Illetve az sem mindegy, hogy mikorra tervezed...Tudod, a napköziseket nem vihetjük magunkkal..Ha vannak részleteid, átküldheted mail-ben..Habár az még messze van.Puszi:Gabika

    VálaszTörlés
  8. Gabika, szuper lenne a túra, bárki csatlakozhat, de a törpéket tényleg jobb lenne otthon hagyni :) Átküldöm emailben majd a tervet, amit csináltam. Ez két hetes, de igazából 3 hetet kellene rászánni, mert Szardínia szigete csodás. De ha nem jön össze a 3 hét csak a 2, azis szupi, és pár év múlva Szardínia :)
    Puszi és köszi, hogy írtál :) Üdv Stefánnak és a picurkáknak.

    VálaszTörlés
  9. Satbucks in Hungary? Yeeeeeeeeeeeee!!!

    Az adóról pedig....nekünk tavaly júliusban az orientáción elmondták, hogy most már kell adót fizetniük az au-paireknek. Adtak is hozzá valami formanyomtatványt. Már eltüntettem valahová.
    Megcsinálhatod, hogy nem fizetsz adót, valószínűleg semmi baj sem lesz belőle.
    De azt mondták az orientáción, hogy ha mégis "lebuknál", hogy nem fizettél, addig nem lesz beléphetési engedélyed újra az Államokba, míg utólag ki nem fizeted.
    SHIT!

    Csilli, legközelebb a repteren találkozunk, és irány CHICAGO!!! 4 more days :)

    VálaszTörlés
  10. Szia!
    Azt hiszem ez neked tetszene.Nézd meg:

    http://www.glitter-graphics.com/graphics/265280

    Le lehet menteni és díszíthetsz vele bármit :)

    Judit (debrecen)

    VálaszTörlés
  11. Szia!

    A kezdetektöl olvasom a blogodat, de eddig soha nem irtam, bar eddig a te blogodat tartom a legattekinthetöbbnek, a legreszletesebbnek :)
    Most csak azert irok, hogy mennyire gondolod komolyan, hogy ki megy veled Olasozrszagba, mert en is szivesen csatlakoznek, ha gondolod, felvehetnenk a kapcsolatot :)

    VálaszTörlés
  12. Szia! Megkérdezhetem, hogy mit fogsz Pesten dolgozni? Tényleg lehetnél utazásszervező :). Ezért is kérdeztem korábban, hogy mit is tanultál. Földrajzra, nemzetközi gazdálkodásra és ifo-ra gondoltam. :)

    VálaszTörlés
  13. Évi: még nem tudom, hogy mit fogok dolgozni, de valamit a közgazdász diplomámmal :) Jó lenne olyan munka, ahol angolul kell beszélni...meglátjuk mi lesz. Nekem szinte mindegy, hogy mit kell csinálni, ha jófejek a munkatársak és jó a fizetés. De mindenképpen Budapesten. Szívesen mentem volna turizmusos szakra, de nem volt annyi pontom a finanszírozottra, fizetni pedig nem akartam. De úgy vagyok vele, hogy ezt az utazás szervezős dolgot magamnak is meg tudom csinálni, nem kell hozzá papír. Hobbinak jó lesz, munka után, mindig a google earth-ön, google maps-en barangolok :) Ha később mégis lesz kedvem újra elkezdeni egy szakot, akkor lehet hogy megcsinálom...de egyelőre nem hiányoznak a vizsgák :)
    Névtelen hozzászóló: ezt a "Ki jön velem Olaszországba?" kérdést inkább a barátaimnak szántam, akiket már régóta ismerek. De ha érdekel, elküldöm a részletes tervet amikor kész lesz!
    Judit: nagyon jó ez a Starbucks-os glitter valami :)

    VálaszTörlés
  14. Csillike!

    Énisénis szeretnék menni :) várom az útvonalat;)

    pusziii:
    Andi

    VálaszTörlés
  15. Szia Csilli!
    Hű de klassz lett ismét a bejegyzés!
    Én szeretnéééééék menni Veled Olaszországba!!!!
    :) Azt hiszem már most neki állok spórolni!Úgy látom sok jelentkező van!:D

    VálaszTörlés