2010. augusztus 2., hétfő

If you see something, say something

Sziasztok!

Bad news, no work
Az elmúlt hét nem indult jól, reggel azzal fogadott anyuka a konyhában, hogy Tóni apukája meghalt. Pont ott volt mellette, a nővérével együtt, el tudtak tőle búcsúzni. Anyuka közölte, hogy kedden reggel mennek is Észak-Karolinába O-val. (A másik két gyerek ottalvós táborban van, ezért ők nem.) Kedden reggel kivittem őket a LaGuardia reptérre és mikor jöttem haza pont bemondták a rádióban, hogy amelyik autópályán jöttem, ott egy hatalmas baleset történt 20 perce, többen meghaltak. Szerencsésen elkerültem, nem tudom mi történhetett. Ezután szabad voltam kedd, szerda, csütörtök, csak a kutyát kellett megsétáltatnom és a növényeket öntöznöm. Mindennap sokáig aludtam, délelőtt nem is mentem sehova. 1-kor kutyasétáltatás. Délutánonként sem eröltettem meg magam, nem jártam a várost, hanem Brooklynban maradtam. Tudtam, hogy jobb ha nem megyek a Forever 21 közelébe se. :)
Inception
Siobhan-nal megnéztük az Inception című filmet kedd este. Végre egy olyan, ami tényleg tetszett!!! 10-ből 9,5 pontot adok neki, számomra az év egyik legjobb filmje. Erről szól:
"A film története Dom Cobb körül összpontosul, aki úgy próbál értékes, eladható információkhoz hozzájutni, hogy csapatával betör a kiszemelt alany álmába, hogy közvetlenül annak tudatalattijából olvassa ki a titkokat. Cobb korábbi ügyei miatt körözött bűnöző, így nem térhet vissza gyermekeihez az Egyesült Államokba, akiket évek óta nem látott. Érkezik azonban egy lehetőség, egy minden eddiginél nehezebb feladatot kell véghezvinnie: ahelyett, hogy egyszerűen meglopná valakinek az elméjét, egy gondolatot kell elültetnie a célpont fejében. Ha sikerrel jár, megbízója garantálja, hogy hazatérhet régóta nem látott családjához." (forrás: http://alfaomega.blog.hu/)
Nekem már az alapötlet is nagyon tetszett: másszunk bele más álmába :) A film elején először nem értettem, hogy miről van szó, egy kis képzavar volt, a teremből páran ki is mentek :) Mi Siobhan-nal nem. Ja, avokádós uborkás sushi-t csináltam otthon és azt ettük a film alatt - szójaszósz nélkül :) De aztán egyre jobban kirajzolódott a történet. Ez az a film, amit végig nézni kell, nem tudsz kimenni a mosdóba, mert akkor elveszíted a fonalat. Mind a színészek, a látvány és a zene is szuper volt, de a vége a legjobb. Ha nem így ért volna véget, akkor csak 9 pontot kapott volna :) Szerintem nézzétek meg. Kíváncsi vagyok hány Oscar jelölést fog kapni.
Zumba
Roni kérdezte, hogy mi ez a zumba, most írok róla egy kicsit, hátha megtetszik valakinek :)
A zumba egy táncos-fitness program, melyet Beto Perez kolumbiai koreográfus és táncos talált ki. Nemzetközi és a latin zene egyvelege az alap - az egésznek a kulcsa - és erre jön a tánc, ami maga a fitness rész. A táncban salsa, hip hop, mambo, flamenco, szamba, hastánc és raggeaton elemek is vannak. Kb. 2 éve tört be Magyarországra és egyre népszerűbb. Lehet rendelni DVD-t, amin van bevezető rész és több zumba óra. Siobhan ezt rendelte meg és erre zumbázunk. (Illetve ő jár egy konditerembe, ahol van ilyen óra, itt ismerte meg.) Nagyon-nagyon tetszik, olyan mint egy buli, és minél többször csinálod, annál jobb leszel benne. Közben persze elfáradsz, folyik rólad a víz (inni kell közben), de végig élvezed, mert szuper a zene és olyan mintha egy koreográfia lenne az egész. Nagyon jó hasra (végig feszítve kell tartani, törzsforgatás..stb), lábra (rugózás, guggolás), popsira (szinte végig rázni kell), karra (karemelgetés), magyarul mindenre. Nem monoton. Otthon biztosan fogok járni zumbázni, mert több helyen is van. (nemcsak Budapest) És közösségben sokkal jobb, mint egyedül otthon a szobában. Itt van 2 youtube-os video. (katt az aláhúzott részre)
Magyar nyelvű interjú - ZUMBA FITNESS HUNGARY (3perc 9mp) (aki volt már Tunéziában, az fel fogja ismerni a zenét,mert minden hotelben ez megy esténként és a parton is nyomják napközben - LA BOMBAAA :) )
Zumba óra (9perc 45 mp)
Remélem kedvet kaptatok!!! És ahogy a magyar nyelvű videóban mondja az edző: mindenki tud zumbázni, maximum még nem tud róla :) (szerintem ez igaz a főzésre is)
If you see something, say something
Magyarul: ha látsz valamit, mondj valamit.
Minden new yorki ismeri ezt a feliratot. A sztori egy bizonyos Mr. Kay-től származik, aki egy manhattani reklámcég igazgatója. Ő találta ki ezt a szlogent a szeptember 11-i események után. 2003-tól van a new yorki metrók, buszok és vonatok falán angolul és spanyolul. Ezzel próbálják ösztönözni a lakosságot arra, hogyha bármilyen gyanús dolgot/embert/csomagot..stb látnak, akkor ezt jelentsék a közelben levő MTA (budapesti verzió:BKV) alkalmazottnak vagy rendőrnek.
Chicagoban voltunk, amikor a park melletti főúton láttam egy fekete hátizsákot és úgy tűnt, hogy senkihez sem tartozik. Az egyik ház előtt állt egy doorman, akinek szóltam és mondta, hogy hív valakit. Aztán pont jött egy rendőr is. Kb. 1 percembe került az egész. Biztosan nem bomba volt benne, but I saw something and said something.
:)
Augusztus
Augusztus 2. van ma. Kevesebb, mint egy hónap és Californiában leszünk a csajokkal. Évi már ott van és nagyon jól érzi magát!!! Azt írta, hogy készüljünk fel, mert k*rva jó lesz :) Már alig várjuk a beszámolót!!!
Elkezdtem szervezni és már lassan kezd kirajzolódni a végleges terv. Elküldtem a lányoknak és egyelőre mindenkinek tetszik. A héten foglalunk szállásokat. Most ez az aktuális túra (röviden):
08.28.: San Francisco
08.29.: San Francisco
08.30.: délelőtt San Francisco, délután az egyik Redwoods National Park
08.31.: utazás a Csendes-óceán melletti úton, délután megállunk Santa Barbarában, este érkezés Los Angelesbe
09.01.: Los Angeles
09.02.: Los Angeles
09.03.: Délben indulunk Las Vegasba, este Las Vegas
09.04.: Las Vegas
09.05.: Grand Canyon
09.06.: Las Vegas, este indulunk haza (Dóri és Zsófi Hawaii-ra)
Ennyi fér bele 10 napba, hogy a legszebb és legjobb dolgokat lássuk. Az utazás így is el fog venni egy csomó időt, de a Pacific Coast Highway-ről a látvány majd kárpótol minket.
Levél a táborból
Szombaton kaptunk levelet B-től, a táborból küldte őket. A második napon írta, bemásolom az én levelem.
"Dear Csilla,
I don't want to stay at camp. I miss you so much. I wish you were here. Send me lots of letters. My chore is chickens. I'm already sick. I made a calendar to count off days."
Kis Sweetypie-om, milyen aranyos, hogy hiányol. A szülőknek is egy ilyen szomorúbb hangvételű levelet írt, ezért anyuka még aznap felhívta a tábort, hogy mi van. Kiderült, hogy már minden oké, csak az első két nap volt rossz kedve B-nek. Vihar volt, villámlás, nem tudott aludni. Ma küldtem neki egy újabb levelet, remélem a válaszban csak jókat fog írni.
Hát, most ennyit tudtam írni, nem sok minden történt.
Ja, breaking news: a kedves ügynökség megváltoztatta a hazautazásom dátumát 1 nappal, október 6-án repülök haza és 7-én érek földet Budapesten.
Írjátok meg, hogy miről szeretnétek olvasni, képeket látni, mert már nem sokáig írok blogot :)
Szép napsütéses hetet kívánok,
Csilli

6 megjegyzés:

  1. Tök jó ez a zumba! Na, majd otthon kipróbáljuk. Nem tudok mit kommentelni, mert már mindent kibeszéltünk telefonon :))

    De mondjuk Bea. Az én hostapáim egyből hazahozták volna, az tuti. Még szerencse, hogy a tieid nem ilyenek. Mondjuk azért 3 hét egy ekkora gyereknek tényleg nehéz lehet egy kicsit. Lényeg, hogy belerázódott.


    Huhú, nemsokára megyek föl hozzád!!! Már alig várom :))

    Puszi

    VálaszTörlés
  2. Csilli megegyszer koszonjuk a californiai teveket!!:) Szupi jo lesz,mar alig varom!!! Juhuuuu!!!!:)

    VálaszTörlés
  3. Csillike :)

    mehetünk októbertől zumbázni :D örülök, hogy tegnap sokat tudtunk msnezni :)

    pusziiiiiii,
    Andi

    VálaszTörlés
  4. Oh ennek a zumbának utánanézek:D biztos neten is lehet tölteni dvdt hehehe..kis hamis vagyok,de ahogy leirtad...nekem pont erre van most szükségem:D

    Bea nagyon édes,bár sajnálom egy kicsit szegényt,olyan sokáig táborban lenni

    VálaszTörlés
  5. Huh, most kicsit irigykedem. Lassan 1 éve megterveztem egy hasonló körutat, de sajnos nem jön össze, csak 8 nap New York.

    Élvezzétek ki minden percét!

    Jó utat! :)

    Remélem sok-sok blogbejegyzés lesz majd.

    VálaszTörlés
  6. bocsi off:jééé Cinkapanka:) de jó a te blogod is olvasom :)

    VálaszTörlés