2010. július 26., hétfő

Egy újabb hét a "concrete jungle"-ben

Sziasztok!
Mint látjátok, megújult a blog arculata. A régi háttér valamiért eltűnt, ezért újat kellett választanom. Az elrendezés nagyjából ugyanaz, egy-két dolog változott csak. Remélem nem vibrál a szemetek a sok színtől :)

Maple Street Inn
A "házunk" átalakult egy szállóvá. Fullon van, több vendéget nem tudunk fogadni – ennyire népszerű :) Múlt hétvégén beköltözött anyuka legjobb barátnője a két tinilányával (12 és 14 évesek), mert válnak a férjével és a házat már eladták, de még nem találtak megfelelő albérletet. Anyuka barátnője az alagsorban lakik (ahol én is) a mosókonyhás szobában, a fürdőszoba mellett, a lányok pedig a nappaliban levő kanapékon hajtják álomra a fejüket – általában éjfél után. Mindkettő kiscsaj szinte egész nap itthon van és internetezik. A nagyobbik szokott kimozdulni egy kicsit a barátokkal. Különben nagyon csendesek, csak az anyjukkal kiabálnak néha, a hiszti még mindig megy nekik. A legutóbbi pár napja volt, amikor a nagyobbik lány pont valamelyik barátnőjének azt panaszolta a telefonban, hogy csak 1 hétre mennek Spanyolországba, amikor múltkor még 2 hétről volt szó és ezt nem hiszi el, nem érti, hogy miért mennek ilyen kevés napra. Ezt legalább 8-10 percig ecsetelte. Az „I can’t believe” kezdetű mondat kb. ötvenszer hagyta el a száját. A másik ilyen a kisebbikkel történt, amikor az anyjával veszekedett, hogy miért nem vásárolhat ruhákat az internetről, miért kell boltba menni ehhez. No comment. Amúgy velem nagyon kedvesek, mindent megköszönnek, de nagy „drama queen”-ek.
Majdnem mindennap itt aludt náluk valaki még pluszban, és a család  egyik régi au pair-e, M., is itt töltötte a délelőttöket és estéket a barátjával. Este jöttek még át szomszédok - ennyien nem is tudom, hogy fértünk el az étkezőben :) Ja, és anyuka barátnője beköltöztette a két nyusziját is az alagsorba, akik eddig az állatorvosnál voltak. Nem hangosak, semmit nem csinálnak egész nap, csak kukucskálnak ki a ketrecből. Néha megfuttatják őket. Aranyosak nagyon, az egyikük akkora mint egy kisebb kutya :) Azért is örülök az ugrifüleseknek, mert amíg ők Barcelonában nyaralnak majd, addig én viselem gondjukat, és ezért plusz pénzt fogok kapni. És a plusz pénz azt jelenti, hogy meg fogom tudni venni a Macbook-ot, amit már olyan régóta szeretnék!!! Persze nem 1000 dollárt kapok a nyulakért, már van erre külön félretett pénzem, csak hiányzik egy kicsi. Viszont Californiára is spórolni kell, mert még mindig csak a repjegyek vannak meg, szóval nem egyszerű a helyzet. :)
Milana és thai food
Hétfőn este munka után Zsófival és Siobhannal átmentünk Milanahoz és a kertben ettünk egy kis thai vacsit, amit a kedvenc thai éttermünkből rendeltünk. Még nem unjuk!!! :) Borozgattunk, ott volt még két másik orosz lány, akikkel Milana találkozott a vonaton előző nap és meghívta őket.
MET és anyuka visszatéréseKedden elmentünk a Metropolitan Múzeumba megint, mert Oliviának van egy házija a nyárra, amit egy szabadon választott múzeumban kell megcsinálni. Jött a régi aupair, M., a barátja, O., B. és anyuka barátnőjének kisebbik lánya. A múzeum tetőteraszán van most egy bambuszos kiállítás, azt néztük meg. A képen O. és barátnője csinálnak vázlatot erről „bambusz építményről”, ami 5000 bambuszból áll és fel lehet rá mászni (előre foglalt jegyekkel).

Anyuka pont vacsira toppant be az egy hetes kanadai üzleti útja után. Mindenkinek hozott ajándékot, én egy wesco kalapot kaptam, ami állítólag a Calgaryban élő fiatal lányok körében nagy divat. Nem hiszem hogy hordani fogom, de farsangra, halloween-ra még jó lehet :)
Mozi és az eltűnt kocsiSzerdán átjött hozzánk reggel L., a 9 éves szomszéd fiú. Az apja megkért, hogy vigyázzak rá szerda-csütörtök egy kis plusz pénzért. Ezen a napon moziba mentünk, mert meg akarták nézni a „Grown ups” című vígjátékot. Odamentünk hamarabb egy kicsit, hátha nem találok rögtön parkolóhelyet, de szerencsére volt. Csatlakozott hozzánk Siobhan, akinek a gyerekei táboroztak, ezért ráért velünk filmet nézni. A film közepes volt, az előzetes alapján jobbra számítottam, de azért jól szórakoztunk. Kiértünk a moziból és jött a sokk: nincs ott az autó, ahol leparkoltam vele. Majdnem szívrohamot kaptam. Kettő lehetőség merült fel: ellopták vagy elvontatták. Semelyik nem tűnt logikusnak, mert ez egy nagyon jó környék, fényes nappal volt, forgalmas és bezártam az ajtót. Az elvontatás is furcsa lett volna, mert nem volt semmilyen jel ott, ahova álltam, direkt megnéztem, mikor kiszálltunk. Felhívtam anyukát. Általában sms-ezünk napközben, hívni nem nagyon szoktam, inkább ő engem, mert nem akarok zavarni a munkájában. Így kezdte: „Hi! Is everything OK?!” :) Hát nem…úgyhogy elmondtam neki, hogy mi a szitu. Nem tudom miért, de nagyon nyugodt volt, ami nem vall rá de én örültem neki. Mondta, hogy kérdezzünk meg pár ott lakó embert, hátha láttak valamit, addig ő felhívja azokat, akik autókat vontatnak el, hátha ez történt. Az út túloldalán voltak munkások, akiket szerencsére meg tudtam kérdezni és az egyikük mondta, hogy ő látta, hogy elvontattak 2-3 autót arról a helyről, ahol a miénk is volt. Kérdeztem, hogy tudja-e az okát és mondta, hogy azért, mert oda nem lehet parkolni. Átmentünk a zebrán, újra megnéztem és semmilyen jel nem volt a parkolással kapcsolatban, csak egy tábla a pénteki úttakarítás időpontjáról. Felhívtam anyukát, elmondtam neki, hogy szerencsére „csak” elvontatták. Mondtam neki, hogy csinálok pár fényképet a helyről, mert tényleg nincs semmilyen figyelmezetés, ezt be tudjuk mutatni bizonyítékként. Kérdezte, hogy hívjon-e taxit nekünk, de mondtam, hogy nem kell, átsétáljuk a parkot, 35-40 perc. Hamar hazajött anyuka, bepattantunk a régi autóba, felvettük az újat és hazavezettünk. Kiderült, hogy buszmegállóba álltam, ezért kaptunk először büntetést, majd elvontatták. Itt vannak a képek, nonszensz, hogy ez buszmegálló volt, de anyuka nem fog harcolni a pénzéért, mert nincs rá se kedve se ideje. Mindenesetre a lényeg, hogy nem vagyok hibás, ő is ideparkolt volna. (a képen látható autó előtt álltunk)

Ezen az estén látogatott meg minket egy svéd au pair New Jerseyből. Hosszabbítani fog 1 évet és anyuka áthívta egy kis személyes beszélgetésre. A lány egy elkényeztetett szőke cicababa, aki egyszer sem mosolygott rám a 2 óra alatt amíg itt volt. Anyukával persze azért próbált jópofizni – nem sok sikerrel.
Coney IslandCsütörtökön Coney Island-re mentünk, ismét 4 gyereket vittem magammal …nem volt egyszerű ez a nap sem, de túléltük. :) Szerintem az au paireknek az üdvözlő csomagba kellene rakni füldugót, néha jól jönne. A metrón szinte csak mi voltunk egy "kocsiban", a gyerekek felcsimpaszkodtak a rudakra és próbálták megmutatni nekem, hogy milyen ügyesek és erősek…haha.
Először a vidámparkos részre mentünk. Anyuka adott pénzt nekem is, hogy üljek fel velük. Se kedvem nem volt és nem lett volna kire hagyni a 2 nagy táskát amit magunkkal vittünk. Így inkább ezt a pénzt rájuk költöttem (milyen aranyos vagyok). Csináltam képeket:

A végén O. felült a Cyclone-ra, a régi nagy fa hullámvasútra. Senkit nem tudott rávenni, hogy vele menjen, ezért egyedül próbálta ki. Miután kijött sírt és nevetett egyszerre, 5 percig nem tudott kinyögni egy szót sem. B. és Lev folyamatosan kérdezgették őt, hogy jól van-e, mindig mondtam nekik, hogy hagyják, majd úgyis elmondja, ha már nincs sokkos állapotban :) Ezután ettünk egy kis snack-et (uzsi) a parti sétányon, én csak egy fagyit és limonádét kértem, a gyerekek vattacukrot, üdítőt, pizzaszeletet, fagyit és hotdogot. Leültünk egy padra és hívott Dóri DC-ből, hogy felvették Szegedre, szóval most már tuti pszichológus lesz!!! Éljen éljen! Visítottam párat a telefonba, a gyerekek nem tudták, hogy megőrültem vagy én is csak sokkot kaptam valamitől, mint O. :) Szóval még egyszer hatalmas gratula Dórinak! Ezután mentünk le a partra, a gyerekek a vízimentő mellé pakoltak le. Nem kellett volna, mert jött több vízimentő és végig azt hallgattuk, hogy melyikük mennyi kölcsönt vesz fel és milyen bankból – egy kicsit IQ harcosoknak is tűntek. Alig feküdtem a homokban 40 percet már haza akartak menni a gyerekek, mert hogy unatkoznak. Nem hiszem el... Még egy kicsit azért ott maradtunk, ha már lecipeltem 5 törölközőt, naptejet, gyümölcsöt, 3 üveg jeges vizet. A metró felé még kikönyörögtek maguknak két „bumper car” menetet, ami a dodzsem. (ezt így kell írni? olyan furcsa..)
Goodbye Beazy, Hello Simone!
Péntek reggel indult el B. az észak-karolinai 3 hetes ottalvós táborba, ahol tavaly is volt. Már alig várta, hogy újra menjen, számolta vissza a napokat a naptárban. Apuka vezetett, és velük ment Lev (ő is táborozni), Lev apja és az ő menyasszonya. A régi kocsit vitték el, amiben 7 ülés van. A tábor csak vasárnap kezdődött, de 2 napos az út, közben megszálltak valahol. A tábor neve Camp Celo. Egy gyönyörű völgyben van, körülvéve hegyekkel, erdőkkel, ahova kirándulni mennek majdnem mindennap. A táborban sátrakban laknak, minden sátorban 5 gyerek (csak fiú vagy csak lány) és egy felnőtt. A felnőtteken kívül vannak segítők is, akik 15-18 évesek. Mindenkinek van valamilyen feladata hétről hétre. A tábor területén vannak csirkék, kecskék és más állatok, mindenféle zöldség, gyümölcs, a körülöttük levő munkák nagy részét is a gyerekek látják el. Tavaly B-nek ezek voltak a feladatai: tojások összegyűjtése, tej fejés és asztalterítés. Lev krumplit szedett, fát fűrészelt és a tüzet figyelte este. Minden alapanyag az ételekhez a tábor területéről származik, és nincs bennük hús. Éppen ezért nagyon alaposan állították össze az étrendet, hogy minden gyerek megkapja a napi vitamin/ásványi anyag/szénhidrát/fehérje/zsír adagját. És ami érdekes, hogy B. mindent megevett itt, olyanokat is, amiket itthon nem...A közösség szelleme... Nem lehet hazatelefonálni, viszont levelet kaphatnak és írhatnak. A szülők a táborvezetőkkel és a felügyelőkkel tudnak telefonon beszélni, ha szükséges. Nincs medence, de vannak patakok, folyók, ahova naponta mennek pancsolni. Nekem tetszik ez a tábor. Tavaly féltem, hogy 3 hét túl sok lesz B-nek, honvágya lesz, stb, de pozitívan csalódtam. A honvágy pár nap alatt elmúlt, új barátokat szerzett, teljesen más környezetben volt és nem unatkozott.
Este 7-kor jött meg Simone, kimentem érte a metróhoz. Ő az akit a Niagara túrán ismertem meg, aztán a Washington DC kurzuson is ott volt. Dél-afrikai, 28 éves és már 2 éve itt van. Most már nem au pair, vagyis még mindig az, csak nem ügynökséggel. A család akinél van, kiszállt az au pair programból és megbeszélték, hogy Simone maradhat, fizetik a komplett főiskolai kurzusát Long Island-en 4 évig és megkapja a heti au pair fizetését is. Így a család nem az ügynökségnek fizet ezreket, hanem a főiskolának – mindenki jól jár. Két kislányra vigyáz, 4 és 1,5 évesek, anyuka decemberre várja a harmadikat. Elmentünk a Tea Lounge-ba, találkoztunk Siobhannal. 11-ig a kanapékon ültünk és ittuk a jeges vaníliás cappuccinonkat. Közben Simone a host családjáról mesélt. Leírok ebből pár dolgot, csak hogy képet kapjatok még egy amerikai családról. Anyuka 34 éves, egy iskolában dolgozik, irodában. Apuka 43 éves, nem emlékszem a foglalkozására, de mindkettőjük Long Island-en van, nem a cityben. Két kislány: Sydney és Samara (anyuka mániája, hogy ugyanolyan betűvel kezdődjön a gyerekek neve :) ). A gyerekek nagyon aranyosak és kedvesek, Simone van velük 45 órában egy héten, reggel 8-tól délután 5-ig. Utána ő megy a fősulira és este 9 körül ér haza = hulla fáradt. A gyerekek mindent megkapnak, amit szeretnének - és azt is, amit nem. A házban 7 db TV van, a gyerekek szobájának a falán egy-egy nagy flatscreen TV, hanukára (zsidó ünnep) kapták. Ezen kívül van még a konyhában, étkezőben, nappaliban, szülők hálójában és Simone szobájában. Én nem vagyok TV ellenes, de egy másfél évesnek és 4 évesnek miért van TV-je? Sehova sem mennek együtt, csak a házukban vannak. Amióta Simone itt van, a család nem volt a cityben (50percre laknak). Múltkor eltervezték nagy nehezen hogy elmennek egy long island-i állatkertbe. Ezen a reggelen anyuka megkérdezi a 4 évest: Van kedved menni az állatkertbe? Válasz: nincs. Anyuka: Jó, akkor nem megyünk. Ennyi. Ha még sohasem volt, akkor honnan tudná, hogy van-e kedve?! És egyáltalán… Itt a 4 éves a főnök, ő dönt arról, hogy mi legyen. Az egyetlen hely, ahova mennek, a mall, vagyis a bevásárlóközpont és egy kacsákkal teli mini tó a háztól 10 percre autóval. Ha a 4 éves elkezdi ütögetni az anyját, nem mond semmit, hagyja, hogy csinálja. Ha Simone-t ütögeti, akkor bünti van és el kell vonulni a a sarokba X percre és bocsánatot kell kérnie – már nem is csinálja vele. Másik: a pici lány, Samara, 1 éves volt ekkor, üldögélt a nappali közepén és édesen eljátszott magában egy plüssállattal. Megszólal az anyuka:” Ó, szegény Samara unatkozik, csinálj vele valamit Simone!” Ezt már írtam egyszer, de itt ha nem tanítasz a gyereknek valamit minden órában, hanem csak játszanak, - just for fun - az nem jó. Utolsó sztori. Pár hónapja anyuka szólt Simone-nak az egyik délután, hogy kicsit legyen a lányokkal a nappaliban, mert ő most felmegy „gyereket csinálni” az emeletre. Ekkor fogant meg a harmadik bébi, akivel most terhes. Szerintetek???!!!

SOHO és Rooftop party

Szombaton már megint (még mindig) 35-36 fok volt, de azért elindultunk Manhattanbe. 8 percre van a metrómegálló, de szakadt rólunk a víz, csavartuk a hajunkból, pólónkból a nedvességet. Ez a "concrete JUNGLE" :D Tavaly is meleg volt a cityben, de ennyire nem!!! Először az Artichoke Pizza nevű helyre mentünk, ahol isteni finom articsókás pizza van. Siobhan is csatlakozott hozzánk. Ezután kitaláltunk, hogy elmegyünk SOHO-ba és kirakatokat nézegetünk, beülünk valahova kávézni is. Egy csomó boltot körbejártunk, mindenki vett valamit, én napszemcsit! Végre, találtam olyat ami tetszik. Starbucksban ittunk jeges csodákat (én iced caramel macchiato-ot - IMÁDOM!!!) és 5 körül hazamentünk, amikor már haldokoltunk a melegtől. Jó volt a két dél afrikaival mászkálni, imádom, ahogyan beszélnek. A brit angolhoz hasonlít, de annál jobb. :D (a british english-t nem annyira szeretem) Simone minden második mondatában a „hectic” = hektikus szót használja :) Ezen röhögtünk végig. És vannak szavak, amiket ők többször használnak, mint az amerikaiak, szóval mindig tanulok tőlük. Hazaértünk, hideg zuhi, hajmosás, egy kis alvás és 8-kor indultunk vissza Manhattanbe. Siobhan megismert valakit az utcán múltkor ( :) ) és az ő haverjának a tetőteraszára mentünk az East Village-be. (East Village egy kerület Manhattan délkeleti részén) Vettünk két üveg bort és egy üveg pezsgőt útközben, mert Lysann is jött Nathalie-val, megkértek, hogy vásároljunk be a nevükben is, mivel 21 év alattiak. Fél 10-re értünk csak oda és fel kellett mészni 6 emeletet, hogy a tetőre érjünk. Megérte, mert gyönyörű kilátás volt. Empire State Building, Chrysler Building, Brooklyn Bridge… A fényképezőmet otthon hagytam, de Siobhan csinált képeket.
Ez egy ilyen laza rooftop party volt csak, a földön ültünk körben, műanyag poharakból ittunk és beszélgettünk. 1-kor mentem haza Simone-val, aki olyan fáradt volt, hogy mondta, hogy muszáj taxit hívnunk, ő nem tud hazamenni metróval. Hívtunk egy taxit, és szerencsénk volt, mert utána elkezdett szakadni az eső :)
Relax
Van ez a mondás: „The time to relax is when you don't have time for it.” Magyarul, akkor kell lazítanod, mikor nincs időd rá. Én így cselekedtem: egész nap a szobámban voltam, és semmit nem csináltam, csak a blogot írtam, Gilmore Girls-t néztem, hummust ettem bébirépával, limonádét ittam és aludtam 3 óránként, mint egy bébi. :D

Valaki kérdezte, hogy hány órába telik egy blog megírása. Most tartok a második óránál és még fel kell töltenem a képeket, ami legalább még fél óra lesz, mert lassan tölt a oldal...
Breaking news
1. Vasárnap délután mondta a host anyám, hogy lehet hogy mégsem lesz több au pairük. Beszélt 2 barátnőjével és biztatták, hogy meg tudja csinálni au pair nélkül is a következő éveket. Meri vagy nem meri?! :) Meglátjuk.
2. Kiderítettem egy email-lel, hogy a TOEFL vizsga honosítása után a nyelvvizsga is elévül 2 év alatt - mint a TOEFL. Mert a kettő összetartozik. Nem tudom, hogy megcsináljam-e vagy sem... Ha megcsinálom, akkor 2 évig jó, de aztán úgyis el kellene mennem otthon még egyszer. Akkor már egyszerűbb, ha otthon megyek csak el és ezt hagyom a fenébe. Pedig ez a vizsga tetszett...na mindegy. Tudtok jó nyelvvizsgát ajánlani? Mindenképpen egynyelvű kellene, mert fordítani nem tudok rendesen :) (Tudok angolul, de nehezen fordítom át szép magyarra.) Vagyis ahhoz kellene még pár hónap, hogy átnézzem, gyakoroljam és erre nincs időm, mert az önéletrajzomba már benne kell lennie a vizsgának. Melyik a legolcsóbb és legjobb? Légyszi kommenteljetek! :)
Szép hetet Mindenkinek! Puszi,

20 megjegyzés:

  1. Szia Helga vagyok, először az első kommentelő! Kicsit szokatlan az új háttér de azért tetszik! Ahhoz a családhoz inkább nem fűzök kommentet, akik egyszerre nézik a 7 tévét és nem mennek sehova.. TOEFL-t szerintem csináld meg, már régóta rá vagy kattanva. Nem lenne pénzkidobás mert úgyis sikerül! Képzeld a múlt héten lefotóztak Tbányán abban a szerelésben + cipőben amit kint vettem! A leárazás volt a téma, üzlet pedig New Yorker:) puszi

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Az első kommentem ehhez a bloghoz :-)
    Az amerikai családkultúrához no comment ... a 7 tv egy lakásban szerintem mindent elárul róluk:-)
    Nyelvvizsga: én az ECL-t ajánlom. A győri Supreme-ben csináltam pár éve. Szerintem nem nehéz. Nincs se nyelvtan, se fordítás.

    Üdv:
    Kinga
    (Dóri barátnője, egyszer találkoztunk a vasútállomáson)

    VálaszTörlés
  3. Helló Csilla!!!
    én a BME-s nyelvvizsgát ajánlom, szerintem jó, nem is túl drága, nem is túl nehéz, elég időt adnak rá, és mindenhol elfogadják. Pl a Rigó utcain egyik csoporttársamnak az írásbeli 6.-ra lett meg, és mint kiderült, a pénz miatt....
    Szép hetet :)
    a múltkor nem válaszoltál a kommentemre, asszem akkor voltak ott Helgáék...
    puszi: Roni

    VálaszTörlés
  4. Szia Csilla! Én júniusban csináltam a CAE (Certificate of Advanced English) nyelvvizsgát. Ebben sincs fordítás, viszont van nyelvtan, de elég alapos, és felsőfoknak felel meg. Pénteken tudom meg az eredményt... vááá :DD Itt olvashatsz róla, aztán majd eldöntöd, hogy tetszik-e vagy nem: http://www.britishcouncil.org/hu/hungary-education-take-a-uk-exam-cambridge-exams-accredited-registered-centres.htm
    Pesten is lehet vizsgát tenni.
    Nem ide tartozik,de majdnem egy nap megyünk haza, én október 3-án. :)) Puszi, Viki

    VálaszTörlés
  5. Szia Csilli!

    Én kétnyelvű idegenforgalmi-vendéglátóipari szakmai nyelvvizsgát tettem. A húgom az ECL-t csinálta meg 2003 vagy 2004-ben. Minimális tanulással, elsőre, simán sikerült neki, jókat mondott róla. Végül 2007-ban a diplomájához neki is szakmai nyelvvizsga kellet. A lényeg, hogy amennyiben kell a diplomád átvételéhez is, mindenképpen járj utána, mit fogad el az adott iskola (elég hülye a rendszer). Az ECL-ről bővebb információt a www.ecl.hu oldalon találsz.

    Szép hűvösebb hetet New Yorkban! (Itthon már lehűlt az idő.)

    Niki

    VálaszTörlés
  6. Itt megvan minden a nyelvvizsgákról: www.nyak.hu

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Én TELC-et ajánlom, bár nem a legolcsóbb, de rövid idő alatt is rendesen fel lehet rá készülni a segédanyagokkal. Fordítás nincs benne, de van nyelvtan. Végül is annyira nem vészes.

    Lehetne egy hatalmas kérésem? Én is blogolok, találtam is hozzá szép háttereket - http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds.html?start=48 - innen, de annyira béna vagyok, hogy nem sikerült felrakni egyet sem. Nem értem az utasítást sem, amit adtak hozzá, szóval, ha megtennéd, hogy segítesz ebben nagyon hálás lennék!!! :)

    Üdv: Gréta
    (email címem: citrom_greta@citromail.hu)

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok!
    Mindenkinek köszi a tippeket! Eddig 4 féle van, amit ajánlottatok: ECL, BME, TELC és CAE. Meg kell néznem, hogy melyiknél milyen típusú feladatok vannak. Most lehet hogy páran furcsán néztek és azt kérdezitek, hogy miért problémázom ezen, hisz 1,5 évet kint voltam. A legtöbb felsőfokú nyelvvizsgát sok amerikai nem tudná megcsinálni. I'm serious. És ha nem készülök fel rá, akkor lehet hogy én sem. Már nagyon jó vagyok abban, hogy 9 évessel beszélgessek a játékokról és a többi au pairrel a következő buliról de lehet hogy pl. a gazdasági válságról nem tudnék semmi normálisat mondani. A felsőfokú nyelvvizsgák szóbeli részén is témakörök vannak vagy csak "random" beszélgetések?!
    A nyelvvizsga nekem nem a diplomámhoz kell (a diplomám már 2 éve megvan), hanem az jövendőbeli állásomhoz. Van egy középfokúm (Rigó utca) és most szeretnék egy felsőt. Nem kell szakmai külön. Csak azért akarom megcsinálni, hogy legyen róla papírom. Ha kell az angol a munkához, akkor úgyis elbeszélgetés lesz és ott kiderül, hogy ki mit tud.
    Helga: ki fotózott le?! :) Nem hiszem, hogy megcsinálom a TOEFL-t, mert 170 dollár és csak 2 évre ez pénzkidobás lenne. Plusz 5ezer Ft honosítás. 2 év után pedig el kellene mennem egy újabb nyelvvizsgára, mert a TOEFL lejár.
    Viki: de jó, hogy majdnem egy időpontban megyünk haza. Te 1 év után, ugye?!
    Niki: köszi a www.nyak.hu linket, nekik írtam a TOEFL-lel kapcsolatban is, gyorsan válaszoltak.
    Roni: visszanézem majd a kommentet és válaszolok. Nem mindig van időm, bocsi.
    Gréta: írok neked e-mailt most :)

    VálaszTörlés
  9. A 24 Óra fotósa! Jah a nyak.hu-s én voltam, csak elfelejtettem aláírni. Puszi Helga

    VálaszTörlés
  10. Én a vizsgához nem szólnék hozzá, nem vagyok képben.
    Viszont az iced caramel macchiatohoz igen. Ott hogy csinálják? Mert az angliai Starbucksban kétféle képen, és csak az egyik fajta finom.
    Amit én szeretek az az mikor karamell öntetet raknak a pohár aljára, oldalára, majd a kész kávé tetejére is.
    A rossz fajta: mikor csak sima caramel szirupot raknak az aljára és kész.
    Ági

    VálaszTörlés
  11. Szia!
    Zsuzsinak hívnak, nem ismerjük egymást, csak egy jól elsült google eredménye, hogy megtaláltam a blogod és vele együtt Téged :) végig olvastam elejétől végéig minden betűt, és iszonyatosan tetszett az egész, bár legjobban a felfogásod, sok mindenen elgondolkoztattál még így ismeretlenül is. Januárban kicsit több, mint egy hónapig "éltem" egy amerikai családdal Orlandóban, TOEFL nyelvsuliba jártam, és utána persze Én is gondolkoztam, hogy lerakjam, ne rakjam a TOEFL nyelvvizsgát, végül úgy döntöttem inkább itthon veszem rá magam, időt is nyerek no meg ez egyszerűbbnek tűnt. :) A TELC nyelvvizsga központot választottam, ahol a komplex 30.000 forint, tudom ez sok, főként összehasonlítva a többivel, viszont nincs nyelvtan, egynyelvű, és bevallom erről hallottam a legkevesebb rosszat, bár az emberek szerintem általában túloznak. Én, személy szerint kétszer próbálkoztam, elsőre sajnos nem jött össze, hiányzott 2 pontom az írásbelin, megtekintésen láttam mi volt a hiba, így jogosnak éreztem és még csak a gyanú sem merült fel, hogy mondjuk a pénz miatt lenne. Másodjára már, vagyis májusban már 20 ponttal túlteljesítettem a határt, nem is csodálom, mert tanultam rá, mint egy eszelős :)de sikerült. A TELC-hez rengeteg anyagom van, így ha emellett döntenél, örömmel elküldöm az e-mail címedre.
    Zsuzsi:)

    VálaszTörlés
  12. Szia Csilli!
    Nagyon tetszik az új háttered!Talán jobb is,mint az előző!Lehet azért,mert ez most újdonság! Nagyon durva volt Simone családja,mintha hiányozna a nőnek egy kereke,hogy bejelenti mikor csinál gyereket.Te jó ég!
    Én július elején kezdtem el nyelvtanfolyamra járni,és én is a TELC-ről hallottam a legtöbb jót.Bnőmnek is elsőre lett meg,és nem szívoztak vele!Én is majd ezt a fajtát szeretném letenni,csak közép fokon.Ha Zsuzsitól kapsz anyagot,azt én is szívesen fogadnám!:) Bár nekem is van egy 48 oldalas(lehet ugyanaz)telc-es teszt sorozatom.Én is szívesen elküldöm,ha kell!
    Remélem a napokban megkapod a levelemet,ugyanis adtam fel neked már 1 hete! :) Meglepetésnek szántam,de már tűkön ülök,hogy hol jár a levél... :)

    VálaszTörlés
  13. A 7 db tv nagyon megdöbbentő, még akkor is, ha ez lassan már Magyarországon se számít ritkaságnak. Én 17 éves korom óta, 13 éve nem nézek tv-t, és nem bánom.
    Mostanában sok Egyesült Államokban élő, vagy korábban ott élt fiatal nő blogját olvastam. Feltételezem, különböző felfogásúak vagytok sok kérdésben, de azt örömmel látom, hogy a gyereknevelés terén konzervatívak vagytok szinte egyöntetűen.
    Az ottani mentalitásról olvasva az jutott eszembe, hogy Ranschburg Jenőtől, Vekerdy Tamástól sokat tanulhatnának az amerikai szülők.

    VálaszTörlés
  14. Csilli!

    Végigolvastam a napokban a blogodat, tetszett. Vekerdy is azt mondta egyszer, hogy otthon nem kifejezetten a szakkönyvek szerint nevelték a gyerekeiket a feleségével. 4 gyerekük van, és a felesége is gyerekpszichológus. Elképzelheted...

    A tv-ről annyit, hogy én szeretném, ha majd anélkül nőnének fel a gyerekeim, ha lesznek egyáltalán egyszer. De elismerem, mértékkel nem ártalmas. Csak ne egydül nézze a gyerek.

    Egyszer néztem az 5 éves unokatestvéremmel a Teletubbies-t (én már egyetemista voltm :)). modtam is neki: ez nem neked való, 1-2 éveseknek találták ki gyerekpszichológusok, nameg üzletemberek. Aztán mikor 11,5 éves volt, együtt néztük a Szexi vagy nem szexi? című (engem egyébként megdöbbentő) műsort. Mondtam is neki viccből, szerencse, hogy itt vagyok, mert csak 18 éven felüliek jelenlétével nézhetik 12 év alattiak.

    VálaszTörlés
  15. Csilla!!!
    Mi az a zumbázás????????????

    VálaszTörlés
  16. Wow, a bambusz építmény igazán erdekes, mint valami nagy fészek :)

    VálaszTörlés
  17. Szia!
    Én is elejétől olvasom a blogod.
    Szerintem meg ne tegyél semmilyen nyelvvizsgát. Pénzkidobás.
    egyedül a valamilyen szaknyelvi felső, ami talán számít..
    De a random felsőfokú nem számít munkánál - jobb ha beleírod az önéletrajzodba, hogy egy évig éltél az USAban.
    Interjún, ahol kell, ott ki fognak próbálni hogy tényleg beszélsz-e.

    Mindenesetre ne siesd el a választást!

    minden jót
    Ildi

    VálaszTörlés
  18. Blur7: szerintem egy spektrumos dokumentumfilm vagy egy jamie oliveres főzőműsor tök jó, én sajnálnám, ha nem nézhetném majd a gyerekeimmel együtt. Persze vannak gagyi műsorok, a szülő felelőssége, hogy mit néz a gyerek. Nem a mennyiség, hanem a minőség számít. Itt is :)
    Roni: a zumba egy viszonylag új fitness őrület. Egy olyan mozgásforma, amiben latin táncok elemei is benne vannak, tánc és aerobic egyvelege. Siobhan megrendelte a DVD-t és arra csináljuk. Otthon majd szeretnék zumbára járni, mert már több fitness centerben is van.
    Dóri: ha itt leszel, kérd meg Évit, hogy menjetek el ide :) A Metropolitan-ben annyi a belépő, amennyit adni akarsz, én 1 dolcsit szoktam.
    Ildi: Azért kell egy papír róla (lehetőleg felsőfokú, ha már itt éltem több mint 1 évig), mert bizonyos munkakörökben jár nyelvvizsga pótlék, felsőfokúnál a maximális összeg. Ettől nem szeretnék elesni, ha már egyszer jár. Tudom, hogy állásinterjúra enélkül is behívnának, mert benne lesz hogy itt éltem/tanultam/dolgoztam, de kell a papírforma. Magyarországon ez így megy. De azért köszi a véleményed! :)

    VálaszTörlés
  19. Csilli!

    A spektrumos műsorokkal kapcsolatban teljesen egyetértek! én is szeretném, h majd a gyerekekkel együtt nézhetném jamie-t :)
    aztán pedig sütnénk-főznénk :)))

    száz tévé ugyan nem kell egy lakásba, de hiszem, h tévéből is lehet tanulni! nem kell mindig tévét nézni, de egy jó dokufilm akár többszáz könyv anyagát is összetudja szedni 90 percben.
    emlékszem tavaly nyáron kora reggel nem tudtam visszaaludni és elcsíptem egy pont akkor kezdődő dokut a Golden Gate-ről, fantasztikus volt!

    Fruzsi

    VálaszTörlés
  20. Szia Csilli,

    A nyelvvizsga potlek csak adhato itthon, nem jar, a munkaado donti el, hogy adja-e, de nem nagyon jellemzo. Altalaban minden komolyabb cegnel elvaras az angol, amit nem honoralnak a fizeteseden felul, esetleg allami cegeknel fordul elo, de mint mondtam, ott sem "jar", csak adhato, multiknal meg egyenesen nem is foglalkoznak a temaval. Tehat csak emiatt nem erdemes felsofokut csinaltatnod. Egyebkent meg mindenkeppen olyan vizsgat tegyel le, ami nemzetkozileg elfogadott, mert pl BME-s vizsgaval kulfoldon nem sokra mesz, es ki tudja meeg hova vet a sors a nagyvilagban. :) Oneletrajzban mindenesetre tenyleg jol mutat, hogy felsofoku angolod van, de azert ne varj tole tul sokat, ugy ertem sokkal tobbet, mintha "csak" azt irnad be, hogy 2 evig az USA-ban eltel, mert idehaza is szinte mindenki mar felsofoku nyelvvizsgaval szaladgal, es akar tobb nyelven is beszel. Korodbeli allaskeresokre gondolok most, szoval szerintem a leendo munkaadod szemeben nagyobb kuriozum, hogy kint eltel es dolgoztal!

    Udv,

    Viki (szinten elejetol olvasom a blogod)

    VálaszTörlés