2009. december 17., csütörtök

Családias hangulatban

Sziasztok!
Az elmúlt hét családias hangulatban telt, többet dolgoztam mint szoktam, de többet is voltam együtt a host familyvel. Képeket nem csináltam, mert nem volt időm. SORRY. Jövő héten rakok fel.
Még egyszer leírom, mert kitöröltem az előző pár soros bejegyzést a Magyar Postáról..: NE KÜLDJÉTEK ELSŐBBSÉGIVEL A LEVELEKET ÉS CSOMAGOKAT! Akkor sem, ha azt mondja a postás kisasszony, hogy 3-4 hét, mert nem igaz. 1 héten belül itt van. Felesleges több pénzt költeni.
Hétfőn este átmentem Ifath-hoz, a host családja meghívott egy vacsorára. Jött még Laura és Lily is (au pairek) és később Zsófi is befutott. A host anyuka - Kelly - főzött, Ifath kedvence volt a vacsi: tészta húsgombócokkal paradicsomos szószban, egy finom saláta és brownies (csokis sütis). Én a húsgombócos részt kihagytam, minden finom volt. Megkérdeztem Kelly-t, hogy elkérhetem-e a brownies receptjét, mert nagyon fini. Azt mondta, hogy ez egy titkos recept és nem mondhatja el... Végül aztán csak elmondta: belekevert egy konzervnyi fekete babot a tésztájába. Amint ezt a két kisgyerek meghallotta, rögtön lerakták a sütit a tányérra elkezdtek fújjogni :) Mindenki meglepődött, de tényleg nagyon fincsi volt és egyáltalán nem lehetett érezni a babot benne. Ifath még vacsi után is pakolt a bőröndjébe, természetesen minden rendszerezve volt. Én még soha nem láttam így bepakolva egy bőröndöt :) Mondta is, hogyha a reptéren valamiért kipakoltatják vele a cuccokat, akkor az ellenőröknek kell visszapakolniuk ugyanúgy mindent :) Good luck! 10 körül elindultunk haza Zsófival, elköszöntünk Ifathtól, másnap ment a gépe Costa Ricára. Irigykedtünk egy kicsit, mi is mentünk volna vele San Jose-ba.
Kedden elutazott apuka Londonba, egy üzleti útra. Állítólag minden évben megy, meetingek és vacsorák vannak = kezet rázni és jópofizni kell csak. Anyuka mondta, hogy mivel nem lesz itt apuka, mindent nekünk kell megoldani...egy kicsit felnagyította a dolgokat, mert olyan sok mindent azért nem kell pluszban csinálni. Lehet, hogy már írtam, de takarítónője nincs a családnak. A host családok közül majdnem mindenkinek van, de nekünk nincs. Pont a kupis-semmitnemtalálós családnak :) Itt a legtöbb "házimunkát" apuka csinálja, mint pl: mosás, hajtogatás, szemétkihordás, felmosás, porszívózás, bevásárlás. És mit csinál anyuka? Ha nem én, akkor ő főz, néha bedobálja a mosogatógépbe a cuccokat, ezen kívül ő segít a gyerekeknek a háziban és kezeli az iskolai dolgokat. Ezen a héten ő mosott és megjegyezte, hogy milyen szép a fürdőm és megköszönte, hogy tisztán tartom. Mondtam, hogy nekem ez természetes. Kiderült, hogy a régi au pairek nem igazán törődtek ezzel és anyuka nem is szeretett lemenni a basement-be emiatt, mert undi volt a fürdő. (Kb. 1,5X1,5 méteres, nem nagy munka kitakarítani :) )
Szerdán este tök jó vacsit főztünk anyukával és O-val. Bontottunk egy pezsgőt és úgy főztünk :) Csináltunk hagymás-sajtos-petrezselymes rizottót, párolt spárgát és brokkolit, fokhagymás-mustáros szójaszeleteket (úgy néztek ki mint a csirke, Jamie azt hitte, hogy azt eszik :) mondta, hogy milyen finom), és csináltam vörösáfonyás sütit. Főzés közben anyukával elég sokat beszélgettem, és mondta, hogy dec. 24-én reggel indulnak majd el a nagyszülőkhöz Rhode Island-re, csak az új kocsit viszik = a régivel ki tudok menni Vera és Andi elé a reptérre. 26-án vagy 27-én visszajönek 1 napra, majd mennek síelni egészen január 3-ig. Adott pár ötletet, hogy mit vegyek a gyerekeknek karácsonyra és megkérdezte, hogy én mit szeretnék: ajándék vagy ajándék+pénz vagy pénz. Én a pénzt választottam :) Indok: nyaralásra és új fényképezőre gyűjtök. Mondta, hogy oké :) Nagyon örültem!!! Jó kis este volt,O. is kedvesen viselkedett.
Csütörtökön O. nem jött haza suli után, hanem ott aludt egy barátnőjénél. B-nek zongora órája volt itthon. Anyuka mondta, hogy hétvégén megvesszük a karácsonyfát!! Megjöttek a hosszabbítós papírok, anyuka még egyszer rákérdezett, hogy tényleg akarok-e hosszabbítani fél évet, mondtam, hogy igen! Úgyhogy most már szinte 99%, hogy 2010. októberig maradok! :)
Péntek: ez a kedvenc napom! :) Suli után felvettem B-t, majd 5.15-kor felvettem anyukát és O-t is. O. sulija csinál egy újságot, ahol ő is benne lesz a szerkesztésben/írásban és anyuka, mint egyik önkéntés a szülők közül, segít a diákoknak. (ő újságíró) 5.30-kor megkértem anyukát, hogy dobjon ki az egyik metromegállónál, mert szeretnék Manhattanbe menni, ha már nincs rám szüksége. Mondta, hogy mehetek, úgyhogy kipattantam a kocsiból és irány az R metró. A Forever 21-ban vettem 2 farmert, és még egy másik boltban egy ajándékot. Későn értem haza, mert mindig sokat nézelődök :)
Szombaton reggel anyuka elvitte a fiút egy középiskolai meghallgatásra, B-t a kórus próbára én pedig O-t kosár edzésre. Soha nem kell dolgoznom hétvégenként, de apuka Londonban volt, így muszáj volt. Délben találkoztam anyukával, vittem magammal O-t is. Karácsonyfát akartunk volna venni, de O. annyira válogatós volt, hogy anyukának elege lett, azt mondta, hogy megyünk haza, ő így nem vesz fát :) Nekem még fel kellett vennem B-t 1-kor a kórus próbáról, hazamentünk. Amint hazaértünk anyuka bejelentette, hogy most megyünk fát venni. Én nem tudom követni őt sokszor :) Elmentünk, megvették: szép dundi fa, kb. 2 méteres. Amit észrevettem, hogy itt minden fa kicsi tüskéjű, amit én is szeretek, és ducik! Felkötöztük az autó tetejére, és hazamentünk. Anyuka gyorsan összedobott a maradék krumplipüréből plusz hagymából, tojásból egy amerikai tócsit/tócsnit/lapcsánkát/borzacskát/berét/cicegét (mily' csodálatos a magyar nyelv, hogy egy ételnek ennyi neve létezik :) ) Ezután egy filmet néztünk, majd indultunk B. tánc előadására. Közben apuka is hazaért. B. balettozik és modern táncot is tanul, mindekettőből volt 1-1 előadás. Sajnos a videoim katasztrofálisak, nagyon világos mindenkinek az arca és minden 5 mp-ben elmosódik a kép - ezért nem is töltöm fel ide. Ezért is akarok egy új gépet venni karácsonyra.. Fél 10 körül értünk haza, mindenki hulla volt.
Vasárnap reggel elmentem a BMCC-re (suli), mert fel kellett fennem a TOEFL-ös oklevelemet! Ezután még shoppingoltam egy kicsit karácsonyra és a középső gyerek szülinapjára, majd mentem vissza Brooklynba az egyik Key Food-ba (szupermarket). Vettem 4 vanília pudingot és mákot. Mák nincs kirakva az üzletben, múltkor az üzletvezető pasi adott nekem a raktárból. Most is rögtön őt kerestem, megismert :) Kérdezte, hogy megint mákos sütit akarok-e sütni, mondtam hogy igen (mákos guba). Kihozta nekem hátulról és mondta, hogy ingyen van, rakjam el a táskámba. Mondtam, hogy én nem akarom beletenni, rakja bele ő. De ő nem akarja kinyitni a táskámat :) Végül kinyitottam a táskámat, ő meg belerakta. És miért kaptam ingyen? Hát azért, mert ezt a mákot csak a bagel-ek tetejére szokták szórni, nincs forgalomban. Ha most beárazná, akkor kellene rá címke az összetevőkről, stb, szóval egy nagy macera lenne az egész. Remélem más brooklyni magyar (Zsófin kívül) nem olvassa a blogomat, mert akkor mindenki beszabadulna a Key Food-ba és a végén nem lenne ingyen a mák :) Hazamentem és elkezdtem gyártani a dupla adag mákos gubát - a család megkért, hogy nekik is csináljak. Ja, az apropó amiért csináltam az, hogy 6-kor következett a decemberi cluster meeting, ahol minden au pairnek egy saját nemzeti ételt kellett vinnie. Én úgy gondoltam, hogy ez a legegyszerűbb és valószínűleg mindenki szeretni fogja. Vinni kellett még egy 5 dolcsi alatti ajándékot is, én egy szép kötött H&M-es vajszínű sálat vittem (ami amúgy 2,5 dolcsi volt csak a 12,5 helyett - még anno a black friday-en vettem). Otthon a host gyerekeim persze ettek a gubából, mindenkinek ízlett, kivéve B-nek, de neki semmi új nem ízlik, szóval nem csodálkoztam. 6-ra oda is értem az egyik counsellor házához. Összesen talán huszan voltunk, mindenki nagyon finom kaját hozott, tényleg! És csak egy valaki hozott húsosat, talán fasírt lehetett, szóval én mint "növényevő", már megint jól jártam :) A counsellorom, Susan, egy nagyon finom tofus salátát csinált, isteni öntettel. El fogom kérni a receptjét és közzéteszem a blogon! :) Milana beállt Mikulásnak, és ő húzott mindenkinek ajándékot. Nekem először az én saját ajándékomat húzta ki, de szóltam neki, így megkaptam az övét -egy pink blúzt. :) Az én sálamat az új dél-amerikai lány kapta meg, nagyon örült neki. Mindenki azt kérdezte tőlem, hogy hol vettem ezt a szép pihe-puha vastag kötött sálat 5 dollárért...(ha tudták volna, hogy csak 2,5 volt...de nem mertem elmondani nekik :) ) Elég későig maradtunk, sokat beszélgettünk Francescával, Milanaval, Zhelmaval, Lysannel, Lubával és az új svéd csajjal, Johannával. Johanna amúgy velünk volt egy szobában Washington DC-ben, most rematch-elt ide Brooklynba, mert az előző családja kilépett a programból. Micsoda véletlenek már megint! :) Meeting után fél 10 körül hazaestem...
Most csütörtök este van - egy héttel később - lassan írhatom a heti történéseket. Jövő héten szerdán teszem majd fel az újat, mert csütörtökön karácsony és jön VERA és ANDI!
Puszi
U.i.: mindenkinek kellemes aranyvasárnapos rohangálást kívánok. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése