2009. december 11., péntek

Ifath búcsúbuli, koncert, és egy síelő nyuszi vagyok a hegyen :)

Sziasztok!
Múlt szerdán nem dolgoztam sokáig, és elmentem az Atlantic Centerbe, azon belül is a Burlington Coat Factory-be téli kabátot venni. Mindig is fehéret szerettem volna, most megvettem :) London Fog a márka és természetesen féláron volt. Nem érdekel, ha hetente mosnom kell, 1 másodperc amíg berakom a mosógépbe és 3 amíg kiveszem majd átdobom a szárítóba. (amúgy már járkálok benne több mint 1 hete és még mindig hófehér :) ) Hazamentem és anyuka rögtön kérdezte, hogy mit vettem :) Felpróbáltam és azt mondta, hogy úgy nézek ki benne, mint egy síelő nyuszi a hegyen :) Nagyon szupi, meleg, mínusz 20 fokba kevés, de olyan időben ki sem megyek az utcára. :)
A szomszéd utcában, ahol Zsófi is lakik, egy blokkra tőlünk van egy ház, ami annyira durván ki van világítva, amilyet nem láttam. Mindenféle színű izzó, körbetekerték a kerítést, az összes/bokrot és fát a kertben, belülről az ablakokat, van egy kis kivilágított betlehem a verandán és valami felirat is a bejárati ajtó mellett. Viccesen néz ki, kíváncsi vagyok mennyi lehet a villanyszámlájuk :) Múltkor mutattam B-nek, a legkisebb host gyerekemnek, csak a kocsiból látta, de ezt mondta: "ők tényleg nagyon komolyan veszik a karácsonyt" :) Legközelebb képet is csinálok, ha bírja a fényképezőm ezt a nagy mennyiségű fény- és színáradatot.
Ja, Zsófival kitaláltuk még talán 1 hónapja, hogy megnézzük a Saw VI-ot (Fűrész 6) a moziban. De előtte felelevenítésként megnéztük az első 5 részt, mert eléggé összemosódott a fejünkben, hogy mik történtek pontosan. Most fejeztük be az ötödiket, de a hatost meg már nem játszák az amcsi mozik....megőrülök :) Azt beszéltük, hogy hazaugrunk Magyaroszágra, ott biztos most megy. :)
Most egy kis angol. SURE (persze, természetesen, hogyne!, bizonyosan...stb.) Mindenki máshogy ejti :) A host családom ö-nek ejti a magánhangzót - ezért legtöbbször én is. Megkérdeztem Susan-t, az angol tanáromat, hogy hogyan kell, szerinte a magánhangzó ou (a két hang között van). Ma a host anyám azt mondta, hogy ő van hogy ö-nek, vagy hogy o-nak mondja. Mindegyik jó, bár ha o-nak ejted, akkor ugyanúgy kell mint a "shore" (part) szót. Akcentus függő, attól függ, honnan származol az országból. A britek hogy ejtik? És az ausztrálok? Skótok? Új-zélandiak? Válaszokat a kommentekbe írjátok (ha tudjátok), kíváncsi vagyok!
Szombaton délután átmentem Ifathhoz. Aznap Manhattanben leesett az első hó - és Washingtonban is természetesen, hiszen Dóri szülinapja volt! Boldog szülinapot utólag is! Én nem láttam a hóesést, de Évi felhívott és annyira boldog volt mint egy kisgyerek, aki először lát életében havat :) Ifath még nem volt otthon mikor érkeztem, a nagymami nyitott ajtót. Amíg vártam rá, egy divattörténeti lexikont olvastam! Nagyon jó! Fél óra késéssel befutott Ifath, és odaadtam neki a búcsúajándékomat. Scrapbook-os képeket egy fotóalbumban, amiket én csináltam. Nagyon tetszett neki, könnyes lett a szemünk. De fogunk még találkozni, ebben biztos vagyok - ő is jön Magyarországra és én is megyek Costa Ricára. Kettős érzései voltak, szíve szerint haza is menne és maradna is. Nagyon szeret itt élni és ha tehetné, akkor idehozná a családját, barátait és a barátját. Szerintem páran még így vagyunk ezzel. Itt van pár kép a 17-ből:
Este egy brooklyni bárba mentünk, ahol kb. 10-12-en gyűltünk össze. Utolsó közös fényképek, itt is kapott még ajándékokat Ifath. Én egy So Sunrise nevű koktélt ittam, ami ugyanaz mint a tequila sunrise csak vodkával. Fini volt! Zsófival ettünk közösen egy mexikói kaját...meg nem mondom, mi volt a neve..de nagyon finom volt! Nem maradtunk sokáig, mindenki fáradt volt, azt hiszem kettőre értem haza.
Vasárnap volt Mikulás, de itt nem jön 6-án, hanem Jézuska helyett ő szállítja a karácsonyi ajándékokat. (Nekem amúgy szimpibb az, hogy a Mikulás hoz karácsonykor ajándékot, amikor Jézus megszületését ünnepeljük.) Irigykedett is B., amikor mondtam neki. Manhattanbe mentem délelőtt a bryant parki karácsonyi vásárba, mert O-nak akartam nézi plüssfigurás zoknit, persze nem volt. Sebaj, addig is bementem az összes üzletbe, aztán képeslapokat vásároltam a Times Square-en. Csak a jó gyerekek kapnak belőle, mint mindig..remélem hamarosan hazaérnek a lapjaim :) Évivel is összefutottam egy fél órácskára, vett nekem egy mini Európa térképet, ami szép színes. Ez azért jó, mert én mindig megmutatom mindenkinek (aki nem tudja), hogy hol van Magyarország. A legtöbben tudják, hogy kelet-közép -Európa, de nem tudják hogy pontosan hol van. Én ezért nem haragszom, mert hány magyar ember tudná belőni pl Nicaraguát egy vaktérképen. Aki szereti a földrajzot mint én, az igen, de sokan azon is elgondolkoznának, hogy melyik kontinensre tegyék. Pedig Nicaragua másfélszer nagyobb mint Magyarország. Na mindegy. Engem nem zavar, ha valaki hirtelen összekeveri Bukarestet Budapesttel, max jót nevetünk a végén miután kijavítottam. Persze, ha valaki a kontinensekkel és óceánokkal sincs tisztában, ott már nagyobb bajok vannak :) Apropó! Itt a suliban azt tanulják, hogy 4 óceán van, mert ők az északi tengerek összeségét Arctic ocean-nak hívják. Végülis van benne valami, mi még csak 3-at tanultunk.
Délután 3.45-re mentem vissza Brooklynba, ahol Lysann-nel taliztam (német au pair), majd Michaelaval is összefutottunk, aki hozta a 10 éves host kislányát (aki egy angyal). Miért is taliztunk? Mentünk a host fiam koncertjére! Van egy rock bandájuk, ők írják a dalokat és a szöveget is, heti egyszer próbálnak, plusz J. még gitár különórákat is vesz. A banda neve Maple Street, mert régebben az összes tag ebben az utcában lakott - ma már nem. Az énekes, M., annak a házaspárnak a fia, akiknek a virágait öntöztem a nyáron 3 hétig (100 dolcsiért :) ). Az ő anyja olasz. Egy tök jó bárban volt a koncert, egy kis színpadon. Egész nap fellépések voltak itt, ők 4-kor következtek. Megérkeztünk a csajokkal, rögtön kiszúrtam a host családom a közönségben, ott voltak a szomszédaink, csomó ismerős :) A színpad előtt 13 éves tinilányok tömörültek, akik alig várták, hogy elkezdődjön a koncert :) Ők mind a host fiam és a többi srác évfolyamából voltak. Nem volt rossz, de azért még kell gyakorolniuk. Kár hogy M. annyira ideges volt, hogy mind a 10 ujján lerágta a körmét a koncert alatt, ha épp nem énekelt :) Minden szám végén örjöngtek és sikítoztak a kiscsajok :) Csináltam egy videot, bár ennél sokkal jobb számaik voltak, a fényképezőm aksija lemerült. A host fiam gitározik, a jobb szélen áll kockás ingben és legtöbbször az énekes takarja el :)
Ennyi történt múlt héten. Ja, és Gabyval is beszéltem, aki most itt van Cincinnatiban 1 hónapig, aztán hazamegy, majd visszajön 1 hónapra megint és meglátogat :) Jól érzi magát nagyon, szuper munkahelye van!
Lassan ennek a hétnek is vége van...hó nincs, de este mínuszok igen. A szobámat fűti egy kis elektromos radiátor. Kicsi, de annál nagyobb meleget ad :) És ugye az ablakokon sem jön be a hideg, mert nincsenek :)
További szép hetet mindenkinek, öltözzetek fel jól :)

7 megjegyzés:

  1. Szia Csilli!
    Oooooolyan vidám volt a beszámolód,engem is feldobott!Szegény,jól jártatok a Fűrésszel:)
    A scrapbookkos képek nekem nagyon tetszettek,bár kicsit szívszorító lehet nektek,ha ránéztek,mert tudjátok,hogy ez egy búcsú ajándék!Nagyon klasszak!!!Puszi

    VálaszTörlés
  2. Szia sielo Nyuszi!:)
    Ugy sajnalom,hogy nem tudtam elmenni a "fiad" koncertjere..dolgoznom kellet,ugyhogy legkozelebb is szolj legyszi,ha koncerteznek:)

    VálaszTörlés
  3. Szia Csilli!

    Az ausztrálok is ö-vel ejtik..:)) Legalábbis akikkel mi találkoztunk, biztosan!
    pussz:Gabika

    VálaszTörlés
  4. Tegyél fel képet a kabátról!! A hostfiad bandája meg aranyos :) Legalább ők értelmes dolgokkal ütik el a szabadidejüket. A hó pedig képzeld azóta sem esett itt, szóval tényleg azt kell gondolnom, hogy a sok kedves ismerősöm küldte nekem :) Jajjj, nagyon hiányzol, és remélem, hogy azért még ebben az évben is találkozunk!! Sok puszi

    VálaszTörlés
  5. Dóri: értelmes dolgokkal ütik el az idejüket = az énekes fiút kb 2 hónapja drogárusításon kapták :) csak ezt nem akartam beleírni. Anyuka most attól fél, hogy Jamie is füvezik, stb.., pedig nem.
    Gabi: köszi az infot a "sure" szóról! Látom, tényleg olvasol :) Én még most is néha beleolvasok a blogotokba, pedig már rég hazajötettek :) De olyan jó!!!
    Szabina: ma kaptam meg a csomagod, annyira örültem neki :) Ez az első csomag, amit postán kaptam (anyu eddig mindig ki tudta valakivel küldeni) A gyerekek is kaptak a csokiból :) Írok majd emailt!
    Zsófi: legközelebb mi is megyünk őrjöngeni és sikítozni az első sorba :)

    VálaszTörlés
  6. Szia Csilli!
    De jó,hogy megkaptad!A nő a postán 1 hónapot mondott...
    Képzeld,tegnap voltunk Piluval Bécsben,és beültünk egy Starbucksba:)
    Vettünk egyen bögrét is!
    Szép napot!
    Puszi

    VálaszTörlés
  7. Csilli! Klassz a beszámolód. Én még azon is nevettem, hogy nem megy be a hideg az ablakodon mert nincsen :).

    VálaszTörlés