2009. december 21., hétfő

Show, új fényképező, első hó Brooklynban

Sziasztok!
Eléggé elszomorított, hogy míg én 16 darab képeslapot küldtem Magyarországra, ti egyetlen kommentet sem írtatok...ezek után ne csodálkozzatok, ha 24-én nincs semmi a fátok alatt :) Na jó, tudom, karácsonyi őrület van és a vizsgaidőszak is beköszöntött. Íme a múlt heti összefoglaló:
Múlt hét hétfőn B-nek kórus főpróbája volt abban a templomban, ahol az igazi előadást adták később. Metróval kellett mennünk, mert már Brooklynban volt, bonyolult lett volna parkolóhelyet találni és metróval gyorsabban is odaértünk. Én annyira örültem, hogy metróztunk! Tudom, a többi au pair tök hülyének néz, de végre nem kellett 15 percet parkolóhely keresésével tölteni és dobálni a parkolóórába a 25 centeseket - amiből mindig kifogyok és más nem jó ezekbe a masinákba. (egy kis angol: parkolóóra = parking meter). Először a püspök házába csöngettem be véletlenül, rossz házszámot adott meg a host anyám :) Végül megtaláltuk a templom igazi bejáratát. 4.45-től 6-ig tartott, addig én elmentem a host fiamnak ajándékot venni az Urban Outfitters-be. Egy fekete-fehér pólót vettem, sajna 28 dollár volt, dehát mit tegyek, ha ezt a márkát szereti?! Majd spórolok anyuka borán :) Ja, múlt héten kihagytam, hogy Sparky kutyus gazdája elfelejtette kirakni a 20 dolcsimat a szokásos helyre. Írtam neki egy sms-t, a legudvariasabbat, amit csak tudtam. :) Másnap írt csak vissza, hogy bocsánat és visszaadja a héten. 6-kor felvettem B-t, hazamentünk. Vacsi után elkezdtük feldíszíteni a karácsonyfát. Itt ez a szokás, karácsony előtt akár pár héttel is már áll a fa. A host fiamon kívül mindenki díszített, de egy fotó kedvéért odaállt a fa mellé.

Kedd reggel anyuka mondta, hogy ma B-nek nyílt napja lesz a táncórán: 5.15-től 6-ig és ő is jön munka után,ott talizunk. A rendes táncórája amúgy 4.30-5.30ig van. Így én arra gondoltam, hogy ma nem kell menni 4.30-ra, csak 5.15-re. Hát, sajnos tévedtem....anyuka kiakadt, vagyis azt mondta, hogy jó, akkor hazamegyünk...és aznap már nem is beszéltünk egymással. Nem kértem bocsánatot, mert én csak azt csináltam amit ő mondott, én is vártam a nyílt napot, vittem a fényképezőmet is.
Szerdán délelőtt átjött hozzám Évi és elmentünk Park Slope-ba bankszámlát nyitni neki. Romana bent volt, örült, hogy megint látott :) Mindig emlékszik rám. Mivel Évit beajánlottam a Bank of America-hoz, ezért mindketten fogunk kapni 10-10 dollárt csekken. Hurrá! Elvittem őt az Atlantic Centerhez, aztán mentem haza. Délután épp játszottam B-vel, mert nem volt házija, amikor hívott az új német au pair, Hanna, hogy van ingyen jegye a Radio City Music Hall karácsonyi előadására, ami minden évben megy. Fel kellett hívnom anyukátt, hogy mehetek-e, azt mondta, hogy igen. Nem sok időm volt elkészülni, ami nem volt nagy baj, mert itt úgysem kell kiöltözni a színházba. Tényleg...mindenki farmerban megy. A Radio City Music Hall épülete a Rockefeller Centernél van, hamar megtaláltuk egymást Hanna-val. Akkor láttam meg, hogy ezek a jegyek 72 dolcsiba kerültek - ennyit sosem fizettem volna ezért a show-ért, de ingyen persze bármit megnézek. :) Nagyon szép belülről az épület, egy hatalmas kristály csillár lóg a mennyezetről. Mi a lenti nézőtér közepén ültünk, nagyon jó helyen. A show neve: Radio City Christmas Spectacular, aminek a főszereplői a "The Rockettes". Ezt nem tudom lefordítani, de a lényeg az, hogy ez egy női tánckar. A legdurvább a showban, hogy mindent egyszerre csinálnak...sokszor csak egymásra néztünk Hannával, hogy mi ezt nem hisszük el :) Mindenki ugyanabban a tizedmásodpercben és ugyanaddig a magasságig emeli a lábát/kezét..stb. A háttér és a díszlet mindig változott, élőben énekeltek énekesek és játszott egy zenekar is. Sokszor átöltöztek a táncosok, akkor a színpadon a Mikulás szórakoztatta a közönséget, volt egy kis történet a karácsonyról is. Ami nagyon nem tetszett, hogy igazi teve és bárányok voltak a színpadon..szerintem ezeket a szerencsétlen állatokat nyugodtan kihagyhatták volna. Összességében tetszett az egész, örülök, hogy ingyen elmehettem. Utólag azt mondom, hogy így hogy már tudom, hogy mi ez az egész, 20 dolcsinál többet nem költenék rá. Itt van néhány kép a netről:

Csütörtökön mikor mentem sétáltatni Sparky-t, a szomszéd kiskutyát, láttam, hogy Tom kikészítette a 20 dolcsit és ott volt még egy, amivel előző héten elmaradt. Rakott mellé egy piros borítékot is, amiben egy karácsonyi üdvözlőlap volt és 30 dolcsi :) Délután 6.30-ra visszamentünk B-vel a sulijába, mert karácsonyi előadás volt. Az iskolai színjátszó csapat adott elő 3 darabot. Nem volt rossz, a kedvencem egy Soul Ferguson nevű fekete kislány volt, 20 év múlva emlékezzetek a nevére, mert már most 8 éves létére is fantasztikus! :)
Pénteken munka után taliztam Zsófival a Union Square-nél, Évi sajnos dolgozott, mi addig a Forever 21-ban vásárolgattunk, és a Mandee-be is bementünk, aztán a Starbucksban beszélgettünk 1,5 óra hosszat legalább. Hazafelé úton kitaláltam, hogy másnap megveszem az új fényképezőmet, amit már jópár hete kinéztem.
Szombaton 8-kor keltem, átmentem Zsófihoz fél 11-re, mentünk együtt a Borough Hall környékére (Brooklyn), mert 12-kor kezdődött B. kórusának előadása az egyik templomban, előtte pedig el akartam vinni az egyik csizmámat megsarkaltatni. Sajna zárva volt. Elmentünk egy virágboltba, ahol Zsófi vett a host anyjának egy virágot, aztán én mentem is a templomba, ott taliztam a szülőkkel és O-val. O. nem volt túl jó hangulatban, és akkor még finoman fogalmaztam. Nem érdekelte az egész, nyavalygott végig...de nem is tudom minek hozták magukkal. Nagyon jó volt az előadás, B. a Brooklyn Youth Chorus-ban énekel, ami nagyon jó nevű az egész országban. Jó kis karácsonyi dalok voltak, olyanok amiket még sosem hallottam. A végén azért felcsendült pár ismerős szám is (Rudolph the red nose reindeer és a Frosty the snowman). Fél 2-kor léptem ki a templom ajtaján, esett a hó. Ez volt az első hó Brooklynban. Hívtam is Zsófit, hát mi nem repdestünk az örömtől, mint múltkor Dóri és Évi :) Biztosan írtam már, de elég hideg van, mostanában -5 fok körüli a nappali hőmérséklet. Elmentem a City Hallhoz Manhattanbe, levettem pénzt a kártyámról és futottam a J&R-ba megvenni az új fényképezőmet :) Előtte még kipróbáltam, nem tudom minek :) Sony DSC-TX1 és természetesen PINK. Feketét és ezüstöt nem veszek, mert mindenkinek az van. Kék és pink volt még. A kék túl sötét volt, tehát pink. Amúgy bordót választottam volna, ha lett volna. Nagyon tetszik már most, itt van egy Youtube-os video róla, én már legalább 60szor megnéztem :) Kattintsatok a névre -> Sony DSC-TX1 Még mindig esett a hó és persze a szembe fújt a szél, felpattantam a metrora és mentem a Times Square-re egy kis ajándék vásárlásra. 5 körül hazamentem, felraktam gyorsan töltőre az új fényképezőm akksiját. Amint feltöltődött, rögtön ki is próbáltam, elsőként a panorámakép készítő funkciót. Csak egyszer kell lenyomni a gombot, aztán húzni a fényképezőt jobbra - 185 fokos panoráma képet tud csinálni. Ez a szobám az ágyamból nézve:Vasárnap egész nap Zsófival mászkáltam. Délelőtt hatalmas hó fogadott az utcán. Itt van pár kép ami a környékünkön készült: Első állomásunk az Atlantic Center volt, majd Court Street (Brooklyn), aztán Times Square, Bryant Park és Rockefeller Center. Igazából csak vásárolgattunk, én végre megtaláltam azt a szürke táskát amit régóta kerestem. Vagyis most láttam meg először, de tudtam, hogy az enyém :) ROXY a márka, nem volt olcsó, de imádom! Íme pár kép, melyek a kis körútunk alatt készültek:
Zsófi a Roxy boltban - csak a pólót vette meg, a napszemcsit nem :)
Times Square:
Az Empire State Building teteje a Bryant Parkból fényképezve:
Világító és zenére villogó hópelyhek egy ötödik sugárúti épület oldalán:
Az USA legnagyobb karácsonyfája:
A Rockefeller Center melletti ünnepi dekoráció:
Este átmentem Zsófihoz, levágtuk egymás haját és meg kell mondanom, hogy egy-egy mesterfodrász veszett el bennünk, valószínűleg erre születtünk, nemsokára hajszalont nyitunk Brooklynban :)
Ennyi volt a hét, már csak pár nap és jön Vera és Andi, a család pedig elutazik anyuka szüleihez vidékre. 3 napot kell csak dolgoznom, kíváncsi vagyok hogy ebben a hóban vajon mehetünk-e kocsival a gyerekek sulijába. Remélem igen! Ha minden igaz, akkor az anyuka itthon lesz szabin, hétfőre közös shoppingolást ígért. :) Csütörtökön jelentkezem legközelebb.
Puszi Mindenkinek

10 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper a fényképeződ és a képek is. Hát igen ebben a karácsonyi készülődésben plussz vizsgaidőszak mindenki igen elfoglalt, nekem is most sül a beigli meg is nézem hogy áll. Holnap beszélünk puszi

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Nagyon irigy lettem most :) Nekem nagy almom volt megnezni a RCMH-ban a karacsonyi showt, nah de majd jovore :D Iszonyatos jegyarak tudnak lenni! Jah es a Roxy taskaert is irigy vok!!! :D

    VálaszTörlés
  3. A karácsonyi előadás miatt én is irigykedem!! Nem baj, majd megyek Monoval :) Jajj, itt is olyan nagy hó van, juppí! Basszus, ahogy olvasom már mindenki megvett mindent, én még nem jutottam el shoppingolni sajnos, nem baj, van még 2 napom xD Nagyon örülök, hogy megvetted a fényképezőt, tudom mennyire vágytál rá! Puszi, C U soon

    VálaszTörlés
  4. Anyu, már nagyon várom a bejglit!!!
    Mono, a Roxy táska tényleg jó, rajtad is el tudnám képzelni! :) Remélem jövőre Te is láthatod a showt a RCMH-ban!
    Dóri, megyek Washingtonba hozzád, ha elolvadt a hó. Nem akarok úgy járni mint Evita, hogy elmegy, aztán nem is lát. Szerintem most egy ideig elment a kedve a buszozástól, kétszer 9 óra az nem semmi egymás után.

    VálaszTörlés
  5. Szia Csilli!
    Hogy-hogy vettél új gépet?Olvastam régebbi bejegyzéseidben,de kiváncsi vagyok.Nekem a régebbi géped is nagyon tetszett,bár ez a mostani biztosan sokat tud!
    A fehér kabátod nagyon szép,jól áll!
    Klassz,hogy voltál karácsonyi előadáson,töxupi lehetett!De jó!Örülök az ajándék kutyasétáltatós pénzednek:)
    Puszi

    VálaszTörlés
  6. Csilli!
    Nagyon jók a képek!!! Az Empire State Bulidinges
    tetszik a legjobban.
    Anyukám küldött szaloncukrot csomagban, így abban nem lesz hiányunk Karácsonykor.
    Puszi, és tali 24-én!!!

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Természetesen kicsúsztam az időből, hogy képeslapon írjak vissza neked, úgyhogy ezúton kívánok Nagyon Boldog Karácsonyt!!!
    Nem kommenteletem még,mert csak azt tudnám írni hogy mennyire irigyellek:)) De rendszeres olvasód vagyok:P
    puszi, Zsófi

    VálaszTörlés
  8. Zsófi, örülök, hogy megjött a lap és köszi, hogy írtál kommentet! A házszámodat fejből írtam, mert nem emlékeztem rá és az internetes telefonkönyvben is csak az utca neve volt kiírva :)
    Ne feledd, hogy jövő nyáron szeretettel várlak, ha tudnál jönni!
    Puszi

    VálaszTörlés
  9. Ez a Jeremy gyerek nagyon helyes:) hozzád is leírom hogy rendszeres olvasód vagyok a kezdetektől (és Évié is) és nagyon tetszik a blogod:) Írj minél többet:D

    Hajni

    VálaszTörlés
  10. Kedves Csilli

    Az én nevem Diána, és egy kis segítséget szeretnék kérni tőled. Először is nagyon tetszik a blogod, és megerősít abban hogy nekem is jelentkeznem kell erre.:) Ha esetleg lenne egy kis időd rám a segítséged szeretném kérni a pár dologban. Papírok kitöltsége stb. Ha megadnád esetleg az e-mail címed vagy msn címed kiváncsiskodnék egy picit. Előre is nagyon köszönöm!!!
    És bocsi hogy itt zavarlak!

    puszi
    ui: én is megadom az én e-mail címem: doradya@freemail.hu

    VálaszTörlés