2010. június 21., hétfő

Mermaid Parade és egy szuper hétvége

Sziasztok!
A hétköznapokból szokás szerint alig emlékszem valamire. De lássuk csak, mi történt hétvégén. Szuper idő volt, napsütéses, 28 fok körüli hőmérséklettel, kis széllel. Tökéletes. Ilyen időjárás lenne jó az év minden napján. (Karácsonykor eshet a hó 1 napig.) Ilyenkor lehet a legtöbb dolgot csinálni, főleg a kint a szabadban.
MERMAID PARADE
Első program a Mermaid Parade volt. Ez "Hableány Felvonulás"-t jelent lefordítva. 1983. óta minden évben megrendezik Coney Island-en, Brooklyn déli, óceánparti részén. Tavaly nem mentem el, mert szakadt az eső, inkább Teoval shoppingoltam az Atlantic Centerben. :) Most elhatároztam hogy ha esik, ha fúj, elmegyek. Már a metró zsúfolt volt, gondoltam Coney Island-en sem lesz másképp. Igazam lett...rengetegen voltak. U alakban zártak le 3 egymáshoz kapcsolódó utat, elindultam hátha találok jó helyet, ahonnan fényképezni is tudok. Végül 15 perces séta után találtam egy részt, ahol nem álltak annyira sokan és előre tudtam furakodni anélkül, hogy bárkit is arrébb löktem volna. Leültem a "kordon" mellé a földre (ami egy műanyag hálós kerítés volt), nem akartam a tűző napon végig állni. Tök jó volt, mert az emberek árnyékot adtak és és sem zavartam őket a kilátásban. Az felvonulás legelejéról lemaradtam, de utána a végéig láttam az egészet. A felvonulók kevesebb mint fele volt hableánynak öltözve (nők-férfiak-fiúk-lányok vegyesen), a többiek mindenféle más kösztümben voltak, farsangi bálos/halloweenes feeling volt. Voltak tengeri állatnak/növénynek öltözött emberek, matrózok, Arielle hableány apjának kosztümjében - szigonnyal a kézben - vonuló férfiak, és egy-két elvetemült, akik robotnak, szörnynek vagy épp madárnak öltöztek. Itt egy kis ízelítő, a többi képet az albumokban találjátok.
Szórakoztató volt, itt a közönség bekiabál vicceseket (nem bántót) a felvonulóknak. Mellettem pont egy ilyen ember állt, aki folyamatosan beszólt a jelmezeseknek. Azoknak a nőknek, akiknek a mellükön csak egy kis matrica volt (sok ilyen hableány volt) nekik mindig ezt kiáltotta: "Thanks for comiiiinggg!" (Köszönjük, hogy eljöttél!) :) Nagyon sok képet csináltam, de a legtöbbnél nem is figyeltem hogy hova kattintok, mert úgy nem tudtam volna élvezni az egészet, ha végig a fényképező kijelzőjét bámulom.
RÉGI ISMERŐS
Mikor végetért a felvonulás, hívtam Siobhan-t, hogy hol van. Mondta, hogy a mólón van Lacey-vel (brit csaj) és Lacey 2 barátnőjével. Odasétáltam...nem volt egyszerű átvágni a tömegen. Sétáltam a mólón és megláttam őket a földön ülve. Lacey egyik barátnőjét ismerem is, Sandra - német lány -, a Washington DC kurzusról és túráról. Nagyon megkedveletem őt a túrán, de végül nem taliztunk azután. Nagyon megörülünk egymásnak és meg is hívtam őt jövő hétre hozzám, itt tud aludni (nem NYC-ben lakik). Még nem tudja, hogy jön-e, a beosztásától függ. A másik barátnő szintén egy német lány volt, Lisa, akit Lacey a Niagara túrán ismert meg, csakúgy mint Sandra-t. Beszégettünk egy kicsit a mólón ülve, de elkezdtünk fázni, mert fújt a szél. Visszamentünk a metrómegállóhoz és felszálltunk a Q metróra. Minden helyet elfoglaltak már, mi viszont fáradtak voltunk ezért leültünk a padlóra. Tiszta volt. Lisa csinált rólunk egy képet, még mielőtt lemerült volna a fényképezőm.
Balról jobbra: Lacey, Siobhan, Sandra és én :)
ATLANTIC CENTER, VACSI
Lacey és Lisa leszálltak hamarabb, Siobhan, Sandra és én továbbmentünk az Atlantic Center-ig. Én nem vettem semmit (pénteken már megtettem a Victoria's Secret leértékelésén), Siobhan sem, viszont Sandra mindkettőnk helyett bevásárolt :) Sandra 9-kor hazament, Siobhan-nal pedig beültünk vacsizni egy kínaiba. Szuper volt az étel, mint mindig. Imádom a szószokat, amiket csinálnak. Biztosan én is tudnék ilyet, csak még nem próbáltam. Párolt zöldségekre és grillezett tofura lehetne önteni, mellé pl. egy kis vadrizs.
Évi hívott bulizni, de nem volt kedvem semmilyen party-hoz. Esetleg egy házibuli jó lett volna...de kinél?! Au pairek nem csinálhatnak házibulit, alszanak a gyerekek és a host szülők. :(
KAYAKING
Vasárnap találkoztam Zsófival, Lacey-vel és Siobhan-nal újra. (Siobhan-t néha Voni-nak hívom.) Ugyanarra a mólóra mentünk, ahova múltkor is. Már talán említettem, hogy itt önkéntesek dolgoznak, ezért ingyenes a kajakozás. Az egyetlen kikötés, hogy tudj úszni - de nem kell bemutatni :) Még így is szabály, hogy fel kell venni a mentőmellényt. Jobb lenne anélkül, de ha muszáj, akkor muszáj. Örülünk, hogy ingyen evezhetünk. (Tudtátok, hogy a kajakot több mint 4000 éve először az eszkimó, ainu és aleut népek használták? Most néztem utána a neten.) Megkértünk egy lányt, hogy fényképezzen le minket
Balról jobbra: Lacey, én, Siobhan és Zsófi:
Mindig lehet választani, hogy egyes vagy kettesbe szeretnénk ülni. Ketteseket választottunk. Hullámzott a víz, ezért nem volt olyan jó mint múltkor, de így is nagyon élveztük. A végén Siobhan és Lacey beugrottak a vízbe lehűteni magukat. :)
CENTRAL PARK
Kajakozás után elmentünk a Central Parkba, de előtte még vettünk egy kis ennivalót. Zsófi cseresznyét és guacamole-t, Lacey bagelt, én pedig sushit Siobhannal. Volt nálunk gyümi is, amit otthonról hoztunk. Leültünk a törölközőnkre egy baseball pálya mellé, néztük ahogy játszanak. Zsófiék kártyáztak Laceyvel, én pedig spanyoloztam Siobhannal. Aztán egy kis magyar tanítottam neki, ő pedig afrikaans nyelvet nekem. (Az afrikaans a második legnépszerűbb nyelv a Dél-Afrikai Köztársaságban az angol után.) Ilyen volt körülöttünk a park:
7-kor elindultunk, mindenki fáradt volt, kiszívta a nap az energiánkat. Zsófival még bementem az American Eagle nevű boltba, ahol vettünk egy-két dolgot. Megkezdődött a nyári leértékelés.
Jövő héten Gay Parade, vagyis melegfelvonulás vasárnap. Szombaton még nem tudom, hogy mit csinálunk..lehet hogy strandolás lesz. Pénteken B. szülinapja...még fogalmam sincs, hogy mit veszek neki. Ma kaptam egy sms-t Daisy-től, attól az amerikai csajtól akit Laura búcsúbuliján ismertem meg, hogy szerdán lesz a búcsúbulijuk - neki és a barátjának - mert elköltöznek a cityből. Nagyon kedves, hogy írt, mert aztán végül sosem találkoztunk a Laura bulija után. Mindenképpen elmegyek.
Szép hetet Mindenkinek!

12 megjegyzés:

  1. Szia Csilli!

    Végre én vagyok az első hozzászóló! :)

    Klasszak lettek a képek. Ilyenkor van valami verseny is, hogy számot viselnek egyes emberek, vagy csak felvonulás simán?

    Sok puszi és szép hetet neked is!
    Eszti

    VálaszTörlés
  2. Hűű, szuperek a képek!! a 20-on a pasi tetszik, viszont a legjobb kép a 178-as!!!

    Ez Amerika:)

    VálaszTörlés
  3. Szija Csilli!!

    Szuper lett ez a bejegyzés!Mindig lenyűgöz, h mennyire részletesen írsz és így bárki azt érezheti h ott van veletek,arról nem is beszélve, hogy mindig éhes leszek ha elolvasok egy bejegyzésed:D
    Ott másmilyenek a kínai "büfék"??? Mert itthon már csömöröm van belőlük és mindig elrontom a gyomrom töle,pedig imádtam....csak annyira fűszeres,és mindig ugyanazok az ízek:vagy szójaszószos v édes és csípős....

    Várom a következő írásod:)

    Üdv.: Judit "szunyoginváziós" pestrő

    VálaszTörlés
  4. Szia!!!

    Nagyon szuper lehetett a Mermaid Parade:D Vannak irtó vicces emberek a képeken,néha eléggé felvontam rajtuk a szemöldököm..

    Előző posztnál a kérdésedre ez egy személyes blog,és azért csináljuk,mert nem tudunk most nyáron annyit találkozni:) vagyis 1 lány van aki nem igazán tud lejönni hozzánk,szóval ezt a megoldást választottuk.:)

    Köszi az apple honlapot,megnéztem!

    Puszi

    Adri

    VálaszTörlés
  5. Hello Csilli!
    Egyszer már nekem is illene elmennem kajakozni :). A képeid nagyon jók lettek :)

    VálaszTörlés
  6. Mermaid Parade...:) Neked is be kellett volna öltöznöd :) Cuki Csilli ruhába :) Na, majd a következő alkalommal ;) Jövő héten találkozunk!! Puszi

    VálaszTörlés
  7. Nagyon erdekes ez a parade :)) otletesek a cuccok :) es vagany lehet a kajakozas is. Nagyon jo bejegyzes lett! :) Varjuk a kovetkezot:). Legyszi szoritsatok nekem, mert jovo heten erettsegizem:D(roman, magyar, matek, biosz). koszi:D Orsi

    VálaszTörlés
  8. Hajrá Orsi!! Te szeretnél az orvosira menni? Remélem sikerül! Szóbeli érettségi? Ha igen, akkor: mély levegő, laza a kar, nézz a vizsgáztatók szemébe, mosolyogj, és beszélj hangosan és érthetően. Csak semmi hadarás, és dadogás. Ha nem tudsz valamit, akkor beszélj másról. Ha kérdeznek és nem tudod, nehogy megmond hogy nem tudod. Kezdj el valami nagyon hasonló/témába vágó dologról beszélni gondolkodás nélkül :) Nem tudom felétek hogy megy, de ha adnak papírt, hogy kidolgozhasd rajta a tételt, akkor oda érdemes konstruktív dolgokat írni. Just in case, hátha elkérik :) A lényeg tehát, hogy add el magad. Tudtad, hogy egy felmérés szerint az emberek 55%ban a megjelenés, 38%ban tesbeszéd/viselkedés, és csak 7%ban a mondanivaló alapján ítélnek meg másokat? Ehhez tartasd magad ;)

    Ezzel nem azt mondtam, hogy nem kell rendesen felkészülni, csak még emlékszem, hogy az sem megy mindenkinek mindenből rendesen :)

    Hajrá! Puszi, Dóri

    VálaszTörlés
  9. Koszi Dori! :) Igaz, hogy ez irasbeli :P, de koszi a jo tanacsokat, biztos meg szuksegem lesz rajuk :). A roman ma lejart szerencsere, de meg van 3 :(. Egyebkent, honnan tudod, hogy orvosira keszulok? Nem emlekszem, hogy irtam volna...vagy igen? nem tudom:D Ha sikerulne a felveteli is, akkor szeretnek orvosira menni(Marosvasarhelyre):D De az csak julius 21-en lesz:D. Jol elbeszelgetunk Csilli blogjan ;) hehe
    Orsi

    VálaszTörlés
  10. Onnan tudom, hogy az orvosira készülsz, hogy írtad :) És mindig az eszemben volt, hogy meg is köszönöm azt a nagyon kedves kommentet mindnyájunk nevében, csak mindig elfelejtettem. De akkor most itt a pillanat: nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat mindenki nevében! Engem nagyon meghatott, hogy azért írtál Bakancslistát, mert láttad a blogomban :) Olyan jó tudni, hogy valóban hatással vagyunk egymásra, még ha nagyon kicsi dolgokban is :) Orvosi...háát, nagyonnagyon sok kitartást hozzá. Evitánál érdeklődhetsz, hogy milyen is az :) Felétek egyébként hogy megy a pontszámítás/felvételi? És mikor lesznek szóbelik?

    Bocs, hogy szétoffolom a blogot Csilli. Orsi, küldj egy mailt ide légyszi: viaamericablog-kukac-gmail-pont-com

    VálaszTörlés
  11. Itt nyugodtan lehet beszélgetni, nem gáz hogy OFF :) Orsi, drukkolunk!!

    VálaszTörlés