2009. május 26., kedd

Boston, New Haven, Newport, Memorial Day

Hello Mindenki!
Múlt héten O. beteg lett, úgyhogy itthon maradtam vele szerdától péntekig. Szegény nagyon rosszul volt, lázas lett, fáj a torka, a feje, a nyaka, alig tudott mozogni. Most már minden oké szerencsére. Megkaptam postán a Social Security Card-omat, a héten akarok bankszámlát nyitni. Csütörtökön elmentem a Prospect Parkba sétálni a kutyusunkkal és hazafelé egy iskolás csoport megállított, hogy jajjjj milyen édes kiskutya, hogy hívják, hány éves, milyen fajta (nem tudom..), megsimogathatják-e, stb. Ez 15 percen keresztül ment, a végén csináltam róluk egy képet amin a kutya is ott van.

Írt e-mailt egy Évi nevű lány, aki július végén fog jönni New Yorkba, ő is au pair lesz. És ami a legjobb, hogy lehet, hogy ő is tud jönni majd velünk Orlandoba és Miamiba!
Hétvégén Dórival és Annaval (brazil lány) elutaztunk 2 napra. New Haven, Newport és Boston túra volt amit a
www.gotobus.com oldalon foglaltunk le. Szombaton reggel indult a busz Manhattanből, Dóri nálam aludt előző este, hogy ne kelljen neki bevonatoznia hajnalok hajnalán…még így is 6-kor kellett kelnünk. Elég hamar odaértünk (Chinatownból indult a busz), úgyhogy beültünk reggelizni a Dunkin Donutsba és ettem 2 bagelt cream cheese-zel, ittam egy tejeskávét. 10 perc séta után megtaláltuk a buszt, viszont Anna hívott, hogy ő késni fog egy picit…végül pont odaért 8-ra. Egy kisbusszal mentünk, kb 25-en voltunk. Az túra vezetője egy ázsiai származású csaj volt, nagyon kedves. Ja, a buszon nem volt egyetlen „igazi” amerikai sem, volt 2 arab család, ázsiaiak, lengyelek, mi magyarok, Anna brazil, latin-amerikaiak…stb. Első megálló Yale Universitynél volt New Havenben, ahol csak körbenéztünk a kertben. Sok kisebb épületből áll az egyetem, nagyon szép. Ezután a Mystic Aquariumot néztük meg, ahol mindenféle vízben élő állat volt. Bálnák, halak, teknősök, békák, pingvinek (tudom, ők nem vízben élnek J), ráják, fókák. 1,5 órát töltöttünk itt, a végén volt egy 20 perces Sea Lion Show!!! A következő állomás Rhode Islanden volt (a legkisebb területű állam az USA-ban) Newport városka határán. Itt áll a Breakers Mansion, a Vanderbilt család régi otthona. Sajnos bent nem lehetett képeket csinálni, pedig gyönyörű szobák voltak. Kaptunk egy fülhallgatót magnóval, elég jól lehetett érteni a történeteket. Kiderült, hogy az egyik Vanderbilt lánynak, Gladysnek, Széchenyi László volt a férje. Kb. 4 órakor mentünk tovább Bostonba, ahol először a Trinity Church-höz mentünk, aztán volt egy kis vacsora szünet. De nem volt könnyű helyet találni, a legtöbb hely zárva volt a Memorial Weekend miatt, meg ugye ez nem New York és a legtöbb hely vagy nincs nyitva hétvégén vagy már délben bezár. Mindegy, egy kis boltban vettem egy málnás táskát, aztán bementünk a Macy’s-be nézelődni, mert elég hideg idő lett és a buszra még nem tudunk volna felülni. 8-kor elindultunk a szállásunk felé (Quality Inn) Ez egy tipikusan olyan motel, mint ami a filmekben van, csak 2 vagy 3 emeletes. Mi a földszinten voltunk, jól nézett ki a szoba és tiszta volt minden. Volt mikro, hajszárító, vasaló, mini tusfürdő/sampon/balzsam, törölközők, kávéfőző kávéval, TV. 10-kor már aludtunk is, mert elfáradtunk és 6-kor kellett kelni. Reggel miközben készülődtünk, tűzriadó volt (nem volt tűz sehol, szerintünk valaki cigizett a szobájában és beindult a füstjelző). Reggeliztünk a hotel halljában, volt muffin, bagel, bundáskenyér, sima kenyér, cream cheese, vaj, narancslé, kávé..stb. Felpakoltunk párat az útra. Először a Harvardra mentünk. Majdnem ugyanúgy néz ki, mint a Yale, itt is külön vannak az épületek a külön karoknak és egy hatalmas könyvár áll a kertben. Ezután következett a MIT (Massachusetts Institute of Technology), ami szintén nagyon jó hírű – és nagyon szép. Sétálhattunk bent a főépület aulájában és a “hátsó kertben”. Azért volt jó ez a túra, mert nem kellett a túra vezetővel menni, mindig megmondta, hogy mit érdemes megnézni és mikorra érjünk vissza a buszhoz. De ő is jött velünk, úgyhogy ha bárki bármit akart kérdezni, akkor ő ott volt. A MIT után megálltunk az első szcientológiai templomnál..vagy nem is tudom mi ennek a magyar neve. Az épület nagyon szép volt, de itt csak egy negyed órát töltöttünk, mert mentünk a kikötőbe hajókázni. 1 órás volt, körbe mentünk a kikötőben, nagyon szép volt Boston az vízről (is). Aztán elsétálunk a Quincy Markethez, ami egy nagy épület tele éttermekkel/büfékkel. Mellette egy sétáló utca volt sok árussal és találtunk egy karácsonyos boltot….gyönyörű díszek voltak, kell ilyet keresnünk New Yorkban is! Szuvernirnek csak egy hűtőmágnest vettem magamnak. Fél 2-kor indultunk haza és 6 körül érkeztünk meg. Lehet hogy még visszamegyünk Bostonba valamikor, mert nagyon tetszett! Este taliztunk fél 9 körül Teoval és átsétáltuk a Brooklyn Bridge-t. Most végre hallgattam közben a Frank Sinatra számot. Fél 1-re értünk haza, Dóri itt aludt megint nálam. Hétfőn Memorial Day volt, ami itt ünnepnap – nem kell dolgozni és nincs suli a gyerekeknek. Eredetileg az amerikai polgárháborúban elhunyt katonák emlékének szentelték ezt a napot, de később kiterjesztették az ünnepet és minden háborúban elesett amerikai katona előtt „tisztelegnek”. Délelőtt elmentünk Coney Islandre és sétáltunk az óceán parton, ettünk egy fagyit, én belesétáltam az óceánba is. :) Éljen!

Felültünk a metrora és megnéztünk Manhattanben a Columbia Universityt (nagyon szép és lehet hogy ide fogok járni szeptembertől) és a Hungarian Pastry Shop-ban ettünk sütit. Dóri krémest, én meggyes-túrós rétest. Sajna nem „igazi” túró volt, hanem olyan mint ami a cheesecake-ben is van. Mindegy azért finom volt, viszont rajtunk kívül egy magyar sem volt bent.

A nap hátralevő részét a Central Parkban töltöttük, feküdtünk a fűben. Megnéztem a Google Earth-ön és kiszámoltam: kb. 10 km-t sétáltunk hétfőn. Most hétévégre a Szabadság-szobrot tervezzük ha jó idő lesz, plusz az au pair meeting vasárnap lesz - Brooklyn Bridge átsétálás. Én még nem unom :)
Itt van egy kis zenés video a 2 napos túráról! (a szám ami a video alatt megy: Green Day - 21st Century Breakdown) A képeket is felteszem majd az albumokba, de olyan sok van, hogy arra kb 2 órát kell még pluszban szánnom, de a héten valamikor biztosan feltöltöm őket.
VIDEO ---------------->>>>

1. Szia Csillám!
    Napi szinten csekkolom a blogod, annyira jó érzés tudni hogy ennyi pozitív élmény ér Téged az Államokban, s hogy a család is imádnivaló.
    Sokszor nincs időm írni, de gondolom megérted miért, itt minden megy a régi kerékvágásban, mindenesetre szeretném, ha tudnád, nem telik el úgy nap, hogy ne jutnál eszembe.
    A jogsimmal lassan de biztosan haladok: április közepén kezdtem, jövő héten már vezetek. Nehéz összeegyeztetnem az óráimat, de őszre mindenképp meglesz.

Puszillak,
    Loli

2. Szia Csilli!

Tényleg jó látni, hogy ilyen jól érzed magad kint,és enyni élmény ér:) Ezek a videók tetszenek a legjobban, annyira jól meg tudod csinálni őket, Én is mindig várom az újabb bejegyzéseket, meg videókat?)Csak így tovább'

Puszi:Ágika

3. Szia Csilla!

Talán ez a bejegyzésed tetszett eddig a legjobban.Sok szép emléket gyűjtöttél ezen a túrán.Érdekes volt látni azokat az egyetemeket,amelyeket annyiszor látunk az amerikai filmekben.Csak most te voltál a főszereplő!De hol vannak a pasik?! :)
    Szabina Győrből

4. Tök jó lehetett :)
    Örülök hogy jól vagy!!
    Nagyon ari a kutyus.
    majd én is írok gyakrabban csak nekem meg vizsgaidőszak van..