2009. november 18., szerda

Guggenheim Museum, Bryant Park

Sziasztok!
Fogalmam sincs, hogy mi történt az elmúlt héten hétköznap, úgyhogy a hétvégéről írok csak.
Szombaton a suliban megcsináltunk egy TOEFL tesztet, de valami gond volt a programmal - számítógépes teszt - és nem kaptunk rá pontokat. Végülis gyakorlásnak jó volt, rájöttem, hogy túl gyorsan csinálom a feladatokat és mindig marad időm, kivéve a writing-nál. Úgy tudom, hogy a TOEFL vizsgát Magyarországon lehet honosítatni. 120 pont a maximum és a magyar nyelvvizsga központ weblapján az van, hogy 83-120 pontig felsőfokú nyelvvizsgára lehet váltani ezt a tesztet. Úgyhogy valószínűleg ezt fogom megcsinálni, nem egy otthonit. Ez volt az utolsó előtti óránk, jövő héten lesz az utolsó, úgy tervezem, hogy viszek majd valami sütit és akarok csoportképet is csinálni. :) 2-kor végeztem és találkoztam Ifath-tal, aki a Century 21-ban shoppingolt - az utolsó ajándékokat szerzi be, amiket hazavisz szuvenirnek. A probléma csak az, hogy legalább huszan vannak a családban, akiknek Ifath venni akar valamit. Aztán még elmentünk a Sohoba is nézelődni, de nem vettünk semmit. 4.45-re megérkeztünk a Guggenheim Museumhoz, ugyanis 5.45-től nincs belépő (vagyis annyit fizetsz amennyit akarsz). Mi 1 dollárt fizettünk, volt aki 50 centet. Még nem volt nagy sor, amikor érkeztünk, úgyhogy egy órát beszélgettünk, és utána nagyon hamar bejutottunk. Ez a múzeum is a híres Museum Mile-on található, nagyon közel a Metropolitan-hez, 1959-ben építették. A múzeumok közül nekem ennek az épülete tetszik a legjobban New Yorkban. 5 szintes az épület, és körkörösen fut a "folyosó" felfelé. Itt nincsenek nagy termek - pár kisebb van csak - hanem a legtöbb kép az épület oldalán levő falon van. Nekem nagyon tetszik! Az összes fal fehér, ami szerintem szintén jó ötlet volt. Ha jól tudom, itt csak 20. századi festmények vannak kiállítva mindig. Most éppen Kandinsky kiállítás van. Wassily Kandinsky („magyarosan” Vaszilij Kandinszkij) 1866-ban született Moszkvában, orosz absztrakt festő, író. Eredetileg jogásznak tanult, de 26 évesen kitalálta, hogy inkább festő lesz. A legtöbb festménye olyan, hogy azt mondanátok rá: ilyet én is tudok csinálni! Színes formák és fekete vonalak. Láttunk pár olyan festményét is, amin voltak emberalakok (pl egy piknikes kép), vagy épületek, azok nagyon tetszettek. Kaptunk egy fülhallgatót, és ezzel sétáltunk végig a múzeumban. Ingyenes audio tour 1 dollárért :) Ha elérkeztünk egy képhez, aminél volt egy sorszám, csak bepötyögtük és egy női/férfi hang elkezdett beszélni a képről. Nem néztük meg az összes képet, már fáradtak is voltunk és 7.30 körül befejeztük a múzeumozást. Utána Ifath Brooklynba ment az egyik barátnőjéhez, én pedig Bertrammal taliztam. Jövő héten már megy haza, gyorsan eltelt a 3 hónap. Beültünk egy tök jó bár/étteremszerűségbe a 2nd Avenue-n. 2-re értem haza.
Vasárnap fél 11-kor a Grand Centralhoz mentem, mert találkoztam Giovannaval, aki tudna velem jönni februárban a nyaralásra. Vele volt egy barátnője, szintén mexikói, Kristel, aki lehet hogy tudna jönni velünk. Ő még csak 2 hete érkezett az USA-ba :) Reggeliztünk egyet a Grand Central egyik pékségénél és beszélgettünk az útról. Még nem akarom elárulni, hogy mit tervezünk, mert nem 100%. Ha lefoglaltuk, akkor megtudjátok. Dél körül elindultunk a Times Square felé, mert ők Broadway showra mentek. Elkísértem őket, bementünk pár boltba nézelődni, elbúcsúztunk, és visszamentem a Bryant Parkhoz. Itt van a karácsonyi vásár, amiről már írtam. Gyönyörű napsütéses idő volt, sokan mászkáltak kabát nélkül. Leültem egy padra a tejeskávémmal, bekapcsoltam az ipod-ot és olvasgattam. Egy ember oda is jött hozzám megkérdezni, hogy hol lehet Broadway színházjegyeket kapni, látja, hogy én new yorker vagyok :) Dóri közben hívott, hogy itt van a cityben, játékboltban shoppingol. Mondtam, hogy ráér, mert én itt el tudok ücsörögni egész nap, ha kell. :) 3 óra körül taliztunk, körbejártuk a vásárt. Csináltam pár képet:


Dóri az új host gyerekeinek keresett valamilyen ajándékot, mert szülinapjuk lesz. A karácsonyi vásárban viszont nem talált olyat, ami tetszett, továbbmentünk egészen a 34. utcáig. Bementünk egy H&M-be és egy Old Navy-be is, aztán vissza a 42. utcán levő játékboltba. Itt vett Dóri a gyerekeknek meglepit, azóta szerintem már fel is adta postán. Én hazamentem, mert már fáradt voltam, Dóri még elment a Build-a-bear shopba, ahol a pici lány, B. szülinapi bulija is volt. Írt aztán egy sms-t, hogy csinált egy hóembert, akinek Andrew a neve :) De jó, várom a képet róla! Szóval, így telt a múlt hétvégém. Remélem örültök a képeknek.
Puszi

2 megjegyzés:

  1. Hajrá a TOEFL teszten majd! Ja, feladtam, remélem időben odaér :) Ja, és én már tudom hova akar menni a Csilli bibibí :) Amúgy meg az van Andrew sáljára írva, hogy "Frosty, the snowman", de kicsire nem adunk ugye ;)
    Puszi

    VálaszTörlés