2009. november 5., csütörtök

Broadway Show és Halloween

Sziasztok!
Bele is vágok a közepébe. Szerdán este 6.30-kor elindultam otthonról, ugyanis életem első – de nem utolsó – Broadway show-jára mentem. Évi és Zsófi is jöttek, 7.30-ra kellett a Winter Garden Theater nevű színház elé menni, ott gyülekeztünk a többi au pairrel együtt.

Én csini ruhában mentem, de nem lett volna muszáj, mert az emberek 90%-a farmerban volt. Itt nem szokás kiöltözni. A counsellor odaadta a jegyeket és pár perc múlva már helyet is foglaltunk. Nem annyira nagy színház, de nagyon szép. Mi az emeleti nézőtéren ültünk. 8 órakor kezdődött az előadás: Mamma Mia! Ennél a pontnál sajnos ki kellett kapcsolnom a fényképezőmet...
A történet ugyanaz, mint a Mamma mia filmé (Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth), amit 2008 nyarán mutattak be. A musical régebbi, 1999-ben volt az első előadás, azóta 2 milliárd dollárt hozott a konyhára és kb. 30 millió ember látta. Aki látta a filmet, az tudja, hogy végig ABBA slágerek mennek. Nekem a film nem igazán tetszett, de ez a show fantasztikus volt. 8-kor elsötétült a színpad, kigyúlt egy kis fény a függöny mögül, eindult a zene, a közönség sikítozott és tapsolt :) A történet egy görög szigeten játszódik, ahol Sophie, egy 20 éves fiatal lány, készülődik az esküvőjére Sky-jal. Meg szeretné hívni az apját is az esüvőjére, de nem tudja, hogy ki az. Megtalálja az anyja – Donna – régi, 20 évvel ezelőtti naplóját, ahol az anyuka 3 férfivel is randizott szinte egyidőben – Sam-mel, Harry-vel és Bill-lel. Sophie elhatározza, hogy a szigetre hívja mindhárom pasit az esküvőjére, Donna tudta nélkül. Mindhárman elfogadják a meghívást, megérkeznek a szigetre. Ezzel szinte egyidőben, az anyuka 2 legjobb barátnője is megjelenik – Tanya és Rosie. Amikor Donna meglátja a 3 ex-pasiját, akkor énekli el a Mamma Mia című számot :) Mindegyik színész nagyon-nagyon jól játszotta a szerepét. Jókat nevettünk, sok vicces jelenet volt. Tetszett a díszlet, a koreográfia, a szereposztás, a jelmezek és az is, hogy zenekar játszotta élőben a zenét. A show végén felállva tapsoltunk és táncoltunk is egyben, fantasztikus előadást láttunk. Szombaton volt Halloween. De mi is ez valójában? A Halloween valószínűleg a kelta kultúra őszre eső újév „Samhain” ünnepéből ered. Ezen az éjszakán úgy hitték, hogy az elmúlt évben meghaltak lelkei összezavarhatják az élők életét, mivel a lelkek ezen az éjszakán vándorolnak a holtak birodalmába. Ezért öltöznek be az emberek különféle ruhákba, hogy a szellemek azt higgyék, hogy ők is közülük valók, és így továbbállnak. A gyerekek házról házra járnak, becsengetnek és amint kinyílik az ajtó ezt kiáltják: „Trick or treat!” Ez kb azt jelenti, hogy adj cukrot, különben elkövetek valamilyen csínyt ellened. A legtöbb ház fel van díszítve mű pókhálóval és az ijesztő fejformára hasonlító tökökben égnek a gyertyák. Én a dekorációról és a tökfaragásról lemaradtam, mert suliban voltam. Mire hazaértem már az egész utca jelmezben volt, a legtöbb ház ajtaja nyitva állt, a szomszédok különféle jelmezekben ácsorogtak a házuk előtt. Host anyám hippinek öltözött – fekete hatalmas mikrofon haj, piros vastagsarkú lakkcsizma, peace-jeles fülbevaló..stb. :) O. bohóc volt, B. pedig Laura Ingalls, A farm ahol élünk című sorozatból. Nagyon édes volt. J-t nem láttam, apuka nem öltözött be. Francescaval mentem haza, 1 óránk volt csak, hogy elkészüljünk. Már a héten vettünk pár cuccot: fehér arcfesték, fehér púder, műseb, vörös rúzs, piros ceruza. Francesca vámpírnak öltözött, én pedig kölcsönkértem B. tavalyi parókáját és azt vettem fel egy fekete ruhával. Az arcunkat fehérre festettük, a szemünket feketére, a szánkat vörösre, mintha lefolyna a vér róla. Igazából nem tudom, hogy én milyen karakter voltam. A lényeg az volt, hogy halott legyek. :) (Valaki az utcán megkérdezte, hogy én vagyok-e a halott Marie Antoinette. Mondtam, hogy igen :) ) Nem muszáj félelmetes jelmezt felvenni, de én nem akartam pl hercegnő vagy katica lenni, ami már voltam az oviban. :) Csatlakozott hozzánk Dóri és Zsófi is és indultunk a Union Square-re, itt találkoztunk a többiekkel. Név szerint: Évi, Bertram, Ifath, Michaela, Laura, Luba, Milana, Eva és még pár au pair. A Halloween Parade 7-kor kezdődött és az egész napos napsütés után pontosan ekkor kezdett el esni az eső, egészen a felvonulás végéig esett. A parádét sajna nem láttuk, mert az eső ellenére is hatalmas tömeg volt és nem lehetett a lezárt 6. sugárútra rálátni, hiába próbáltunk helyet keresni. Hosszas sétálgatás, egymás elvesztése, várakozás, stb után megbeszélük, hogy üljünk be egy bárba. Laura, az egyik au pair mondta, hogy tud egy jó bárt a Wall Street környékén. Oké, menjünk oda. Már a metrómegálló után szétszakadt a társaság és mikor felszálltunk kb heten a metróra, akkor tűnt fel nekünk, hogy Laura és még 2 másik csaj sehol sincs. Nagyon örültünk, ugyanis Laura volt az egyetlen, aki tudta, hogy hol van ez a bár :) Leszálltunk a City Hallnál és elterveztük, hogy elsétálunk a Wall Street-ig, Laura meg majd biztosan jön utánunk a következő metróval. A Broadwayen gyalogoltunk dél felé, és az egyik sarkon, még a Wall Street előtt, hallottuk, hogy megy zene és állnak sorban az emberek. Gondoltuk megnézzük mi az. Ez egy lakóház alja volt, ahol fiatalok álltak sorba a lépcsőházban a lift előtt. Fogalmunk sem volt, hogy hova mennek, de követtük őket :) Fel a 9. emeletre, és belecsöppentünk egy amerikai házibuliba :) Nem tudom ki volt a házigazda, senkinek nem tűnt fel, hogy mi itt vagyunk. :) Kár hogy üvöltött a zene és 2 szót sem lehetett beszélni, úgyhogy nemsokára leléptünk. Hosszas keresés és Ifath telefonálgatása után megtaláltuk a helyet amit Laura ajánlott és már ő is ott volt. Két része volt a bárnak, egy karaoke és egy beülős rész. Mi az utóbbiban voltunk. Bertram 2 képe:Koktéloztunk, voltak akik ettek is, beszélgettünk, fényképezgettünk, jól éreztük magunkat.
A fényképeket majd feltöltöm az albumokba, addig is nagyon gyorsan összedobtam egy videot az eddig megszerzett képekből és videokból:



Másnap volt óraátállítás - ne kérdezzétek, hogy itt miért nem akkor amikor Magyarországon - de én ezt nem tudtam, viszont 1 órával tovább tudtam aludni. B. reggel bejött a szobámba és mondta, hogy majd ha hazajövök este, akkor nézzek be a párnám alá. OK. Suli volt, Washington DC kurzus. Dóri elkísért a Wall Streetig, bementünk reggelit venni a szokásos boltba, ahova mindig megyek suli előtt. Tejeskávé és túrósbatyu-szerűség :) Van egy francia csaj, aki lehet hogy tudna velem jönni Mexikóba februárban, de meg kell kérdeznie a host szüleit. Ha tud velem jönni, akkor megmondom Giovannanak, hogy sorry, de találtam mást. Majd kiderül - remélem minél hamarabb. Este hazaértem, a párnám alatt ezt találtam:"I love you Csilla. From, B." Imádom B-t, nagyon fog hiányozni majd, ha hazamegyek...

A képeket hamarosan feltöltöm az albumokba, most megyek aludni. Puszi Mindenkinek

7 megjegyzés:

  1. Szia! Már nagyon vártam az újabb bejegyzést. Jól sikerült, mint mindig :). Már mondtam, de megismétlem, nagyon tetszik, ahogy fogalmazol és jól áttekinthetően tagolod a szöveget :). Tök édes Bea! Milyen aranyos meglepetés! :)

    VálaszTörlés
  2. Szörnyen szép vagy:)) Brutál jó lett ez a smink! Ez az egyik legszuperebb video! Sok puszi, Helga

    VálaszTörlés
  3. Csilli! Nezzetek meg helyettem a Mary Poppinst legyszi :) Broadway show hatalmas elmeny, gyorsan telik az ido hasznalj ki minden percet es menjetek meccsre az uj yankeebe en nagyon sajnalom h nem tudtam elmenni vegul! Pussz

    VálaszTörlés
  4. Már írtam Évinek is, hogy nézzétek meg a Billy Elliotot mindenképpen a Broadwayen!
    Ági

    VálaszTörlés
  5. Van kuka a metró aluljáróban ? :) Londonban nincs, félnek a bombáktól.
    Ági

    VálaszTörlés
  6. Köszi a kommenteket Mindenkinek!
    Mono: a Mary Poppins-t majd Dóri megnézi helyetted is, mert engem annyira nem érdekel. Ő majd megírja, hogy milyen volt :) Yankee meccsre szerintem már csak jövő nyáron megyünk.
    Ági: van kuka a metró aluljáróban. Rendőrök néha vannak, bomba nincs. :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó lett a vidi. Jah, Mary Poppins tervbe van véve, még van rá időm :) Ági: és én még azt hittem, hogy az amcsik a legparásabbak :D

    VálaszTörlés