2009. október 28., szerda

Ősz New Yorkban

Sziasztok!
Hát nem volt nagy sikere az előző bejegyzésemnek - mondjuk nem is csodálom :) Bocsánat, de nem tudok mindig sokat írni. Mielőtt kijöttem, azt hittem, hogy majd heti többször is fogok...hát..nem.:)
Ősz New Yorkban. Már javában az ősz közepén járunk, gyönyörűek a fák. Sokkal szebbek a színek, mint otthon - nem tudom miért. Ma akartam pár képet csinálni, de esett az eső, úgyhogy várok péntekig, hátha lesz egy napsütéses délelőtt és akkor kimegyek a Prospect Parkba a "haldokló fákat" fotózni. Ifath mondta hétvégén, hogy szegény fák haldokolnak :) Az ő országában ilyen nincs, (Costa Rica) mindig zöld minden. Volt egy nagyon hideg hetünk, talán pont akkor, amikor Magyarországon is nulla fok körüli volt a levegő, de most egész normális lett a időjárás, nincs se hideg, se meleg. Ősz van.
A házakat már elkezték díszítgetni Halloween-re, ami most szombaton lesz. Ez mit jelent? Több méteres mű-pókhálók, műpókok, világító denevérek vannak a házak előtt, és ki ne felejtsem a legfontosabbat, ami nélkül nem lenne Halloween: TÖK. Minden harmadik ház ajtaja előtt narancssárgában pompáznak a tökök. Nálunk 2 nagy és 2 kicsi van kint. Zsófiéknál azt hiszem kettő volt, de az egyiket beszedték, mert a másikat elkezdte enni egy mókus és egy nagy lyuk van rajta :) Az utcánkban eddig is sok falevél volt az úton (nyáron is), de most pl. szerdán amikor nem jön a takarító kocsi, akkor bokáig ér az út mentén a levél. Engem mondjuk nem zavar. Úgyhogy még mindig várom, hogy hozza valaki azt a papírt, amit azért kell aláírni, hogy eltöröljék a heti 4 úttakarítást :) De erre nem látok sok esélyt sajna :)
Múlt héten hétfőn O. eljátszotta ugyanazt, amit pár hónappal ezelőtt is: nem csatolta be magát és a kocsiban ültünk 1 órán keresztül. Az történt, hogy suli után felvettem először B-t, aztán O-t is. B. elmondta O-nak, hogy sajnos elvesztette a sapkáját (amit kölcsönvett) a sulinál. O. kikelt magából, ordibált, stb. Hiába mentünk vissza a kislány sulijához, nem találtuk a sapkát. Mondom, oké, megyünk haza, majd holnap is körülnézünk mégegyszer. Befordultam a sarkon, és O. még nem volt bekötve, persze megkértem, hogy kösse be magát. Semmi reakció, félrehúzódtam egy kereszteződésnél. Lényeg a lényeg, nem kötötte be magát, nem szólt semmit, felhívtam anyukát, ő dolgozott, azt mondta, hogy csináljak valamit mert ő most nem tud idejönni és fevenni a gyereket. A kocsiból nem rángathattam volna ki, mert nem tehetem meg (ő ellenállt volna). Üldögélés közben B. befonta a hajam :) Igazából engem annyira nem érdekelt hogy ücsörgünk, mert tudtam pihenni, csak a kicsi nem tudta elkezdeni a háziját időben. Nálam meg nem volt körömlakk és reszelő, pedig megcsináltam volna a körmeimet, basszus :) Anyuka azt mondta, hogy ígérjek neki egy fagyit, ha beköti magát. Hát nem akartam neki mondani, hogy ez a zsarolási mód talán egy 5 évesnél még beválik, de egy 11 évesnél már nem (lásd: egy oltásért 75 dollárt kapott múltkor). Lényeg az, hogy azt hazudtam neki, hogy nagyon fontos lenne elmennem a mosdóba, mert éppen a piros betűs napjaimon járok...stb - hát ez bejött, mert "megsajnált" és nagy nehezen bekötötte magát :) Hihi. Várom az ötleteket a következő ilyen esetre. Akinek az ötlete beválik, kap egy ajándékot, postán küldöm. Ja, a sapkát másnap megtaláltuk B-vel.
B. most két táncra is jár, modern tánc - ezt már eddig is csinálta - és szeptemberben kezdte a balettet a tanár javaslatára. Most kitalálta, hogy neki nem tetszik a balett és nem akar járni többet. Hétfőnként, mielőtt felveszem mindig benézek, hogy miket csinálnak és szerintem szereti, mert mindig mosolyog közben, látszik hogy élvezi, integet nekem. Mondtam, hogy nem hiszek neki :) A társai ugyanazok mint a másik táncnál, tehát nem a társasággal van a baj. A tanár is ugyanaz.
J., a host fiam még mindig jár a különórákra egy Naomi nevű nőhöz, gyakorolnak a középiskolás felvételire. Ma felvettem őt egy pizzériából délután, a barátaival volt, az egyik lánnyal kézenfogva sétált. Ismerem is a csajszit, osztálytársak, édesek együtt. Mást nem tudok róla mondani, mert nem igazán látom őt, de továbbra is jófej velem.
Pénteken este Zsófival elmentünk a Tea Lounge-ba ücsörögni. Hozta a kis MacBookját, beszélgettünk, ő elég sokáig maradt, mert megírta a blogját. Szombaton a TOEFL Preparation órám volt Susan-nel. Most a szövegírásos és olvasásos részt gyakoroltuk, be kellett adni egy házit, leellenőrizte a szünetben. Hiába veszi el a fél napomat ez a kurzus, nagyon szeretem. Csak ne kellene 8-kor kelni. :) Fél 3-kor taliztam Dórival, egy Starbuckba ültünk be fél órára, aztán ő sietett is, mert egy lehetséges host family-vel volt találkozója. Úgy terveztem, hogy ezután haamegyek és alszom 4 órát. Teljesen véletlenül az Atlantic Centerben kötöttem ki, ami mint tudjátok egy kisebb bevásárló központ Brooklynban... De most csak egy csizmát vettem magamnak a Mandee-ben. Muszáj volt, mert múltkor kaptam egy 15%-os kupont és le kellett vásárolnom, ha már ott voltam :) Hazaértem délután 6.30-ra. Hívtam Zsófit és Évit, hogy hova menjünk bulizni, aztán végül eldöntöttük, hogy csak beülünk valahova, tartunk egy magyar estet. Jött Bertram is. A Mercury bar-ba mentünk Manhattanben, ahol már egyszer voltunk. Bent nem volt hely és kiültünk az utca melletti fedett terasz alá. Csepergett a eső, de nem volt hideg, én kabát nélkül sem fáztam. Először ettünk egy kis mozzarrella sticks-et (rántott mozzarella rudacskák) paradicsomos mártogatós szósszal, aztán iszogattunk, beszélgettünk. Éjfél körül elindultunk, Bertram visszament New Jerseybe, mi a csajokkal még sétálgattunk. Évinél volt az új fényképezője, csinált nagyon szuper képeket. Az Empire State Building teteje ezen az estén lila fényben úszott - még sosem láttam ilyennek, mindig kék vagy zöld vagy piros. A Times Square-nél is kattintott pár képet Evita.

Vasárnap kezdődött az új kurzusom: Learning Across America - Washington DC. Ugyanabban az épületben van, ahol a szombati kurzus, és ez is 10-kor kezdődik. Tehát -> a héten nincs olyan napom most 3 hétig, amikor reggel ne csörögne az óra. Ez szörnyű. De nem tart sokáig szerencsére. 8.emelet, korábban érkeztem egy kicsivel. Kit látok meg először a székeken ülve?! Simone-t, a dél-afrikai csajt, aki mellett a Niagara túrán ültem a buszon - ő az aki annyira kiütötte magát a Hard Rock Cafe-ban, hogy másnap egész nap aludt és nem vett részt semmilyen programon. :) Úgy kezdte a beszélgetést, hogy most nem fog inni a túrán :) Ő Long Island-en lakik és már hosszabbított. Aztán jött még két brooklyni au pair, akiket ismertem: Birte és Lysann, németek és jófejek. Csak au pairek vannak a kurzuson, két terembe osztottak minket, mert túl sokan voltunk, a termek meg csak 20-25 fősek. Nem tanultunk sok új dolgot, megnéztünk egy filmet George Washingtonról és a Függetlenségi Nyiltakozat szövegét írtuk át egy kicsit mai angol nyelvre. Ezután 1 órás ebédszünet volt, a németekkel voltam, kiültünk enni egy kis parkba, annyira szép napsütéses idő volt. Fél 2-kor elindultunk a National Museum of American Indian-be, ahol ingyenes a belépő mindenkinek és mindig. Egy újabb ingyenes program New Yorkban. Az órán kaptunk kérdéseket és a múzeumban járkálva tudtuk őket megválaszolni. Eléggé szétszakadt a társaság, és elvesztettük egymást, a német csajokkal megbeszéltük, hogy akkor mostmár hazamehetünk :) Ők másik irányba mentek, és utólag tudom, hogy láttak Samuel L. Jackson-t, a Wall Streeten forgatta az egyik új filmjét. Mindegy, én a DSW nevű boltba mentem (legjobb cipő és táska bolt) és egy táskával és sapkával gazdagodva (és sok dollárral szegényebben) indultam a City Hall-hoz, hogy talizzak Zsófival. Fényképezőt mentünk nézegetni, ő is szeretne egyet venni és én is. Aztán a Century 21-ban nézelődtünk, de semmit nem vettünk. Utána egy kis olaszos vacsit ettünk és mentünk Ifath-hoz, hogy felvegyük őt. 9-re értünk Zsófi házához, beszélgettünk, neteztünk, és megnéztük a "Nanny diaries" (Egy babyszitter naplója) c. filmet. Ők még nem látták. Mielőtt kijöttem, én azt hittem, hogy ez a film túlzás, de nem. A februári nyaralásom valószínűleg nem Mexicoban lesz - de az is lehet hogy sehol sem :) Zhelma nem tud jönni, a host családja kitalálta, hogy nekik ez a hét nem jó. Írtam a counsellor-omnak, Susan ő is, hogy küldje szét a vakációról írott levelemet a többi counsellor-nak és ők küldjék el az au pair-eknek. Tegnap írt egy Giovanna nevű csaj, hogy neki tetszik az ötlet, talán jó az időpont is, de ő mexikói és nem akar oda menni - ami tök érthető. Írtam neki, hogy oké, van elég sziget itt a Karib tengeren, találunk valami mást :) Szimpi lánynak tűnik, 18 éves és North Salemben lakik, NYC-től északra. Azt mondta, hogy bejön a citybe és akkor tudunk talizni is. Remélem megegyezünk valamiben és hamarosan már tudjuk is foglalni. Nekem már van egy ötletem az útvonalra, de még nem írom le ide, csak ha Giovanna-nak is tetszik :)
Szép hetet Mindenkinek! Puszi

8 megjegyzés:

  1. Szia Szillám! Én is mindig a DSV-ben shoppingolok!!! Mehetnénk együtt is. Van egy a Union Squaren.

    Péntek este az Empire State Building fehéren volt kivilágítva, és gondolam is rád, bárcsak látnád. Elárum, ebben a színben a legszebb.

    Elkezdtem írni egy bejegyzést--> Ősz New York-ban. Na de a te címed után mást kell kitalálnom, na mi legyen? :) Puszillak, ölellek, szép estét Szillám. Évi

    VálaszTörlés
  2. Csillim, készítettem Neked meglepetést, remélem tetszeni fog. Holnap adom fel, mert szeretnék hozzá pár sort írni is, remélem a jövő hét folyamán már megkapod.
    Puszillak!
    Loli

    VálaszTörlés
  3. Szia! Nagyon durva ez a kis csaj :S. Ő nem unatkozik, amikor 1 óráig az autóban kell ülni? :o Bár nem vagyok pszichomókus, de biztos vmi lelki oka van, hogy mindig fel akarja magára hívni a figyelmet. De jól kezelted ismét :)! Jót találtál ki, hogy rávedd az öv becsatolására :D. Becsülöm a türelmed. :)

    VálaszTörlés
  4. Kíváncsivá tettél,vajon hova is utazol februárban? Gondoltam rád tegnap este miközben dolgoztam, te éppen akkor mentél a színházba.Jók a képek nagyon, várjuk a gyönyörű őszi felvételeket is. holnap SKYPE, puszi anya

    VálaszTörlés
  5. Ugye milyen szep volt a lila ESB? Meg en sem lattam ilyennek korabban, nem tudom mi volt az alkalom. Livie...nem is mondok semmit. Kuldd el LI-re a regi csaladomhoz, hadd szocializalodjon a legidosebbel :) Amugy meg biztos van valami amivel meg lehet zsarolni - minden gyereknel (es ha vki au pairnek all, gyorsan deritse is ki, hogy mi az).

    Vicces: tegnap vezetek a gyerek baseball edzesere, es az ut mellett egy ORIASI muanyag pok figyelt. ELMEBETEGEK!! Szivbajt kaptam rogton, azt hittem a vmi rossz horror forgatasaba csoppentem :)

    Puszi, Dori

    VálaszTörlés
  6. Szia Csilli!

    Én is láttam az "egy babysitter naplója"-t,tényleg nem túlzás?Mert ha valós a film,akkor nagyon kemény dolgotok van odakint!:)Remélem ti azért nem fogtok megőrülni,mert némelyik amerikai tényleg olyan ,mintha dilis lenne!
    Tök klassz,hogy voltatok a Brodway-on!
    Ha priviben megadod a címedet,én is szívesen küldenék neked levelet,egy kis aprósággal:)

    VálaszTörlés
  7. Hűűűű,most láttam a halloween-i fotót rólad!
    Naggggggyon király!"Halálian"nézel ki:)

    VálaszTörlés
  8. Szia Csilli!

    Pár napja bogarásztam külföldi munkalehtőségek után a neten és akkor találtam rá a blogodra. Nagyon tetszik és nagyonn ötletes és kreativ vagy. Gratulálok.
    Én 2008-ban voltam kint egy szervezettel nyári táborban food server-nek és aztán utazgattam 3 hétig két barátnőmmel. Tudom milyen eszméletlen kint és olyan jó ezt látnom rajtatok is.
    Arra lennék kiváncsi mit tanulsz vagy milyen tapasztalataid vannak vagy mi közül választhattál. Még nem tudtam végig bogarászni mindegyikőtök blogját bár ( teo, zsani, anna blogját ), lehet kiderülne amit kédezek. De valahogy könyebb kérdeznem :D . Egyébként annyira tetszik a blogod, hogy erősen elgondolkodtam az au-pair in america programon ( elég jó reklám vagytok, teli energiával nem csodálakozom, hogy kint van a fő oldalon a liketek ). Örülnék ha egy-lét levelet esetleg váltanánk ( ha jól láttam valahol megtalálom az e-mailed ) majd meg foglak keresni, ha nem nincs kifogásod ellene.

    Üdvözlettel: Zsófia

    VálaszTörlés