2010. március 23., kedd

St. Patrick's Day, magyarok, tüntetés, piknik

Sziasztok!
Múlt héten volt St. Patrick's Day, avagy az írek egyik védőszentjének ünnepe. Hogy miért fesztiváloznak az amcsik az írek ünnepén? Hát..ez is egy olyan dolog, amire nem tudom a választ. :) Nem volt munkaszüneti nap (ezért hála a jó égnek a gyerekek suliban voltak) és pont szerdára esett, ami nekem azért jó, mert aznap nem kell átállnom a kocsival 9.30-kor és 11-kor. (Az összes többi napom emiatt "félbeszakad".) Szóval kitaláltuk pár au pairrel, hogy elmegyünk a délelőtt 11-kor kezdődő St. Patrick's Day Parade-ra, ami egy nagy felvonulás a Fifth Avenue-n (ötödik sugárút). Először Lysann-al taliztam egy Starbucksban, onnan sétáltunk el a Metropolitan Museum-hoz, mert úgy beszéltük meg a többiekkel, hogy a lépcsőiről fogjuk nézni a parádét. Mikor odaértünk, akkor láttuk csak meg, hogy lezárták a lépcsőket. Közben megjött Laura, Zhelma és Luba is. Nem keseredtünk el annyira, mert még rengeteg hely volt az út mellett felálltott kis kerítések mellett, így első sorból nézhettük a felvonulást. A legtöbben a nézők közül zöldben (és narancssárgában) voltak, illetve néhány igazán elvetemült rajongó fejdíszt vett, befújta a haját színesre, vagy épp jelmezbe bújt :) A gyerekek is cukik voltak. És egy kis plusz info: a Fehér Ház szökőkútjának vizét is zöldre festették :) A parádétól többet vártunk, de a lényeg, hogy jól szórakoztunk a csajokkal együtt. 3 kép:
Múlt héten csütörtökön tüntetni mentünk anyukával és a két lánnyal, valamint az egyik szomszéd kislánnyal. És hogy mivel nem értünk egyet? :) A new yorki nagyokosok kitalálták, hogy ezentúl nem lehet bake sale-eket tartani az iskolákban, mert nem tudjuk, hogy milyen alapanyagok vannak a sütikben. Az "bake sale" azt jelenti, hogy otthon sütsz sütit és beviszed a suliba, amit eladnak 50 centért vagy 1 dollárért és felajánlják jótékony célokra vagy épp csak a sulinak gyűjtenek egy kis pénzt (pl múltkor Haitinek gyűjtött B. sulija, sütöttem 36 csokis muffint :) ) Ehelyett megengednék, hogy Doritos-t (chips) és Pop-Tarts-ot (krémes keksz) áruljanak - ők a támogatók. Szuper. Manhattanben a City Hallnál volt a gyülekezés, én vittem finom feketeáfonya muffin-okat - amit minimális cukorral csináltam, viszont annál több gyümölccsel. Sokan táblákkal jöttek és volt egy ember, aki beszélt is, de nem tudom mit mondott, mert nem volt jó a mikrofon és azt sem tudom, hogy ki volt. De valószínűleg a város egyik nagy embere, aki egyetértett az összegyűlt tömeggel. A lényeg az, hogy ne akarják megmondani a szülőknek, hogy mit vegyenek a gyerekeik a suliban, de ha már megmondják, akkor legalább ne "junk food" legyen az. A junk food fogalmát nehéz meghatározni, de olyan egészségtelen ételek ezek, amiket telenyomnak cukorral, mindenféle tartósítóval, színezővel, E betűkkel, előre vannak gyártva és kevés adag is sok kalóriát tartalmaz = tehát az amcsik kajáinak többsége, és Magyarországon is egyre több van belőlük. A gyorséttermi kaják is ide sorolhatóak (pl. gondoljunk csak a cukros, felfújt mekis "zsemlére" vagy az előre gyártott cukros/tartósítós/ízfokozós saláta öntetekre). Jó persze, szinte majdnem mindenki eszi ezeket, de ha csak arra figyelünk, hogy negyed annyi ilyen dolgot együnk, már az valami.

Pénteken mentünk este ATB-re (aki nem tudná, ő egy német DJ - régi kedvencem a gimis időszakból :) ), Zsófi elővételben vette meg nekünk a jegyet online. Én már voltam az ő bulijain, még otthon Siófokon, háromszor is, szóval tudtam, hogy mire számíthatok. :) A Nokia Theater-ben volt a buli, a Times Square-en. Alapozásnak vittünk egy kis vodkanarit, és úgy gondoltuk, hogy elkortyolgatjuk szépen lassan amíg sorban állunk. Hát, sajna ez nem jött 100%-osan össze, mert elvették tőlünk, hogy itt aztán nem lehet a sorban inni. Ok, ez még nem volt baj, mert lehetett rá számítani. De jött egy pasi, hogy most ki kell állnunk a sorból, mert nem tudni, hogy mi lesz a hatása a piának és így nem akarnak beengedni minket :) Hát nagyon vicces volt, közben elbeszélgettünk a másik biztonsági emberkével is egy kicsit. Ő látta, hogy teljesen jól vagyunk, mégsem engedhetett be minket csak 30 perc álldogálás után. Még jó, hogy nem magassarkúban voltunk. Bementünk, tök jó a hely, tágas és hátul van egy nézőtér, ahol valakik végig ültek. Normálisak???!!! :) ATB kb éjjel 1-kor lépett a színpadra. Nagyon nagyon jó volt szerintem!!! A lányok egyesével leléptek, Évi 2 után, Zsófi 3 körül, én 4 után :) Csináltam több videot is, de most csak egyet töltök fel, nincs időm összevágni, stb:
Szombaton találkoztam Bettivel és Barnával. Nagyon meleg volt, 21 fok körüli hőmérséklet és szikrázó napsütés. Ők egy nagyon jófej fiatal pár, Keszthelyen járnak fősulira és 6 napra jöttek New Yorkba. Megkerestek iwiw-en, hogy tudnék-e nekik segíteni abban, hogy mit érdemes megnézni ennyi idő alatt és természetesen igent mondtam. Imádom túrákat tervezni, szervezni és minden olyat csinálni ami utazással kapcsolatos. Írtam nekik egy 5 napos túrát, amit nagyon ügyesen követtek csütörtökön és pénteken, egyszer sem tévedtek el. Szombaton délután 1-re mentem a szállásuk elé, ahonnan először Coney Island-re mentünk az óceánhoz (ahol egy nő már fürdött a hideg vízben!), aztán átsétáltuk a Brooklyn hidat, körülnéztünk Chinatownban, shopping Soho-ban, és hipp-hopp este 9 óra volt.
Akit érdekel, Betti és Barna a Murray Hill Inn-ben laktak és dícsérték. (http://www.murrayhillinn.com/) Szuper helyen van, a 30. utcában Manhattanben.
Vasárnap ismét ragyogó idő volt, ezért elmentünk a Central Parkba piknikezni Bettivel és Barnával, plusz pár au pairrel (Laura, Zhelma, Lysann, Lídia és Juliana). Mindenki hozott törölközőt/plédet és egy kis ennivalót, amit beraktunk a kör közepére. Volt eper, szőlő, banán, bébirépa, zellerszár, popcorn, avokádókrém (by Csilli), csicseriborsókrém, szendvicsek, fánkok, muffinok. Laura hozott egy kártyajátékot (Old Maid), rémesen egyszerű, de jókat nevettünk. Lídia japán és brazil dalokat énekelt, Zhelma nem tudta leplezni ha rossz kártyát húzott, Lysann meg jól elbeszélgetett Barnáékkal németül. :) 4-kor taliztam Zsófival, Évivel és Papis-szal (Évi barátja) a Union Square-en, mivel Papis meghívott minket vacsizni egy mexikói étterembe. Papis nagyon aranyos volt, mondta, hogy Évi mondta neki, hogy mi szeretjük a mexikói kaját, ezért menjük oda. De mondtuk neki Zsófival, hogy azért mentünk ide, mert ez Évi kedvence, nem a miénk :) Én szerintem minden konyhát szeretek, csak ugye ne legyen az ételemben semmilyen állat és akkor jó. Szuper, hangulatos kis hely volt Greenwich Village-ben, a "Gonzales y Gonzales" nevet viseli (http://www.arkrestaurants.com/gonzalez.html). Én három sajtos quesadilla-t ettem, a tetején egy kis paradicsom mix-szel, tejföllel és guacamole-val (avokádókrém, imádom!) és a többieknek is ízlettek a mexikói finomságok. Papisról megtudtunk sokmindent, tök jó társaság volt. Megbeszéltem vele, hogy legközelebb is összeülünk, de akkor hozza a munkatársait is.
Amilyen napos volt a hétvége, olyan esős a hét eleje... Most a gyerekekről nem nagyon írtam, de semmi változás nincs (szerencsére). Host fiam elment Új-Mexico államba síelni - bár ez nagyon délen van, de a magas hegyek miatt vannak havas részek. O. aranyos és kedves, B. pedig cuki. Már egy csomó magyar szót tud mondani: köszönések, igen-nem, bemutatkozás (név és életkor), húszig számol, az összes színt tudja, stb. Én is mindig tanulok új szavakat itt, leírok párat amit nemrég tanultam :) windpipe - légcső, scuff - csoszog, something fell asleep - valami elzsibbadt. Most ezek jutnak az eszembe. Amúgy tök jó, hogy ilyeneket tanulok tőle, de hiányzik egy "normális" beszélgetés néha amerikaiakkal, "felnőtt" témákról. Persze a host szülőkkel szoktunk beszélgetni, de inkább a gyerekek/napi feladatok a téma. Ha letelt a munkaidőm, akkor azt 95%-ban nem velük töltöm, mert ők a gyerekekkel foglalkoznak én meg megyek a barátokhoz. Persze, maradhatnék velük, de az az igazság, hogy heti 5 nap bőven elég és ki akarok mozdulni, más arcokat látni.
Hétfőn találtam fújós dezodorokat egy park slope-i drogériában. Volt többféle márka, nem hittem a szememnek!!! Itt az USA-ban szinte 99%-ban csak stiftek vagy golyós deok vannak. És ami a legjobb, hogy van a kedvencemből is (Nivea Energy), bár egy ideig még nem kell vennem, mert Anyu küldött kettőt karácsonyra. Szóval akit érdekel, ez a Neergard Pharmacy Brooklynban (cím: 120 7th Ave, Berkeley Pl és Carroll St között, a Q és B metró áll meg közel)
Kedden elmentem este a Tea Lounge-ba, taliztam Siobhan-nal (Sivón-nak ejti, bh-ból v lesz), Hanna-val (ő hazamegy, mert a host anyja többet dolgoztatja mint 45 óra és sosem fizet pluszban, ráadásul még a heti pénzekkel is késik), Milana-val és Zhelma-val. Jól eldumcsiztunk, jobbra mellettünk ült egy srác, aki tanulni jött a helyre, de tőlünk nem tudott mert szóval tartottuk :), a baloldalon ülő két fiú pedig képregényeket rajzolt (nagyon jókat), de ők sem tudták a munkájukat végezni rendesen, mert egyfolytában kérdezgettük őket. Mikor megkérdezték, hogy mit csinálunk itt és a válasz: au pairek vagyunk. A kérdés tőlük: AZ MI?! :)
Tegnap Siobhan-nal shoppingoltunk az Atlantic Centerben és végre vettem barna táskát. Utána átjött hozzám, kicsit beszélgettünk, kutyát sétáltattunk és mikor mentem B. sulijához, őt kidobtam útközben.
Ma (csütörtök) már pakolni fogok a bőröndbe, mivel szombaton hajnali 1 óra 40 perckor felszáll a gépünk, amivel Mexicoba megyünk. Évi és én. Még mindig hihetetlen, hogy ott leszünk, már nagyon várjuk! Mexicovárosban fogunk átszállni és helyi idő szerint délben érkezünk meg Cancunba. Erről nem is írok most többet, mert majd egy hosszú beszámolót fogtok olvasni róla és nem akarok mindent elárulni. Illetve még pontosan én sem tudom, hogy mi lesz :) Egy biztos, hogy tuti jól fogjuk érezni magunkat és lesz egy kis színünk is (remélem inkább barna, mit piros). Laptopot valószínűleg nem viszünk, mert nincs a szobákban wifi, de tudunk majd e-mailt írni és Facebook-ozni internet kávézókból. Miután hazajöttünk (április 4. este), nem fogtok bejegyzést látni szerintem minimum 1,5 hétig, mert a következő hétvégén (április 10-11) Bostonba megyek újra egy hétvégére!
Ezt már lehet, hogy leírtam, de ha hazamegyek, én otthonról már nem fogok utazási irodától utazni, kivéve ha nagy társaságra vágyom vagy annyira kedvezményes az út. Sokkal olcsóbb egyénileg lefoglalni mindent. Egy kis utánajárás kell csak. Amennyi pénzből mi megyünk Mexicoba, az kb. fele a magyar utazási katalógusok árainak. Amit még elhatároztunk közösen a csajokkal, hogyha már mindenki otthon van, akkor fogunk menni havonta egyszer egy-egy magyar városba, mert otthon is van még rengeteg szép hely, amit nem láttunk. Én pl még nem voltam Debrecenben, de Washington DC-ben igen...vicces.
Évi csinált egy digitális scrapbook képet a vakációnkról, ezzel búcsúzom most :) --->

MEXICO, HERE WE GO!
Puszi Mindenkinek!!!

8 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy a középső hostgyereked még mindig normális :).

    Holnap indulunk Mexikoba. Még nem fogtam fel :)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Tessék ellátogatni Debrecenbe mindenképpen ;). Itt lakom, és imádom. Tudom, hogy NY is biztos ledöntene a lábamról, de a Mo-on megismert városok közül (elég sok helyen voltunk már)mégis Debrecen mindig a kedvencem. :)
    Megkérdezhetem, hogy mit tanultál, hogy ilyen közel áll hozzád az utazás, földrajz? Vagy semmi köze hozzá? :)
    Szuper időt, jó programokat és jó kedvet kívánok az úthoz! :) Csináljatok sok-sok képet! :D Puszi!

    VálaszTörlés
  3. Közgazdász vagyok (pénzügy és logisztika szakirányon) úgyhogy nem ezt tanultam. :) De mindig is a kedvencem volt a földrajz, volt hogy leültem és megtanultam az afrikai fővárosok nevét, "just for fun" :) Valaki verset szeret elemezni, vagy épp integrálni, én az atlaszt nézegetem :)

    VálaszTörlés
  4. Ha hazajössz nézzük már meg együtt a vértesszőlősi Samut! A Karib-tengert én is előbb láttam:) Még egyszer jó utat!

    VálaszTörlés
  5. Szia! Nem írtál arról a lányról, aki nem tudta, hol van Los Angeles, meg haza akart menni 2 hét után! vele mi lett ???? Jó utat Mexicóba!
    Puszi: Roni

    VálaszTörlés
  6. Szia!

    Évihez már kommenteltem az ATB buli kapcsán, hogy én is voltam többször Siófokon, és nekem is nagy-nagy kedvencem! Én tuti maradtam volna veled 4-ig:))) Jó lett a videó!

    Üdv,Rita

    VálaszTörlés
  7. Haho!
    Ti már lógatjátok a lábatokat Mexicóban,hmmm.... :) Én csatlakoznék a magyar kirándulásokhoz!:D Most olvastam,hogy Nyíregyházán 6000 nm-es ócenárium nyílik áprilistól,az is elég klassz lehet! Kaposvártól nem messze meg egy igazi lovagi-középkori városkát húztak fel.
    Puszi

    VálaszTörlés