2009. április 28., kedd

Au pairek, Manhattan, iPod shuffle

Sziasztok!
Nem tudok normális címet adni a bejegyzéseknek :) Bocsi.
Megpróbálom összefoglalni az elmúlt hetet..
Hétfőtől sétáltatom Sparkyt, a szomszéd kiskutyát 20 dolcsiért. A gazdi csütörtökön már ott is hagyta a pénzt a póráz mellett. Gyerekek ugyanolyanok, mint eddig, semmi változás. Egyre jobban értem őket, de azért van még mit tanulnom. :) Hétfőn elég rossz idő volt, úgyhogy nem mentem Manhattanbe, viszont megnéztem az Atlantic Center-t Brooklynban. Ez egy kisebb bevásárlóközpont. Vettem a Targetben (nagy bolt, ahol minden van) egy 2X2m-es plüss plédet az ágyamra, nagyon jó pihe-puha. Miután hazaértem, megjött Leonardo, aki a pince falát csinálta (és még mindig csinálja!) egész héten..mert mindig beázik a hátsó kert felőli oldal és úgy döntöttek a szülők, hogy megcsináltatják végre. Az én szobámban csak átjárkál néha, de nem zavar, amikor dolgozik.
Kedden taliztam 2 brooklyni au pairrel, Yvi és Sophia, mindketten németek. Beültünk a Tea Lounge-ba Park Slopeban, tök jót beszélgettünk. Ők már tavaly nyár/ősz óta itt vannak, Yvi 2 gyerekre, Sophia 3-ra vigyáz. De még mindig nekem van közülük a legtöbb szabadidőm. Ki volt írva egy táblára, hogy a mai specialitásunk: „hungarian wild mushroom soup”…nem tudom ti hogy vagytok vele, de én soha nem hallottam erről. :) A lányok ajánlottak „english as a second language” kurzust a Columbia Egyetemen. Ők ide jártak/járnak. 3 kredit és csak 200 dolcsi, ha minden igaz (Plusz a könyvek, ami kb 50). De ezt a szülők fizetik. Szeptembertől szeretném elkezdeni, nyáron semmi kedvem suliba járni, meg amúgy sem tudom az időbeosztásomat..mivel a gyerekeknek június közepétől nyári szünet van.
Szerdán ugyaerre a helyre ültem be egy brazil au pairrel, Annaval, ő is Brooklynban lakik, egy hétéves fiú-lány ikerpárra vigyáz. Nagyon jófej volt, szerencsére nagy filmrajongó és sokat jár moziba, úgyhogy majd vele tartok. Sok premierre jár, látta már Hugh Jackmant, Cameron Diazt, Jeremy Ironst, Drew Barrymore-t..stb. Plusz a host apja is színész.
Úgy volt, hogy csütörtökön jön Susan, a community counsellorom (au pair-es képviselő) találkozni velem és a családdal, de közbejött valami és átraktuk jövő hét szerdára. Pénteken este taliztam Teoval, úgy volt, hogy moziba megyünk, és el is indultunk Brooklyn Heights-ba, de rájöttünk, hogy annyira álmosak vagyunk, hogy felesleges lenne beülnünk, mert elaludnánk a filmen. Végül úgy döntöttünk, hogy átsétáljuk a Brooklyn Bridge-t. Nagyon-nagyon szép volt este New York!!!! Csináltunk képeket, de nem lettek annyira jók, mert nem volt kedvem állítgatni a fényképezőt..de mindegy, mert jövő héten is át akarok rajta menni este és akkor majd csinálok szép képeket! Miután átsétáltuk, lementünk a kikötőbe, Teo evett egy hotdogot, én egy Dunkin Donuts-ot kerestem és enni szerettem volna egy bagelt cream cheese-zel… :) de nem volt nyitva semelyik. Teoval hazamentünk, de „rossz” helyen rakott le minket a metro…úgyhogy még át kellett szállnunk. Mindegy, legalább megy metro éjszaka, ez a lényeg. 2-re értünk haza.
Szombaton találkoztam Dórival, aki Long Islanden au pair. Little Italy-t és Chinatownt néztük meg. Olyan aranyos volt, epres frapuccinoval várt engem, ami nagyon finom és jól esett a nagy melegben. Hétvégén végig 27-29 fok volt. Little Italyban ettünk egy pizzát, aztán elmentünk a Battery Parkba, ami Manhattan déli csücskénél van (innen indulnak a hajók a Szabadság-szoborhoz). Itt csináltam pár képet (albumoknál meg tudjátok nézni). Little Italyban és Chinatownban nem volt kedvem..majd legközelebb. Csatlakozott hozzánk Teo és egy rövid időre Ketty is (Teo olasz barátnője), ettünk fagyit és körülnéztünk a Century 21-ban. Vacsiztunk a Madison Square Garden közelében. Na hol? Egy olasz éttermeben újra. :) Nagyon finom volt a tészta, de nem tudtuk megenni a hatalmas adagot, úgyhogy becsomagoltattuk.
Vasárnap ismét szabadnapom volt, ekkor ment el a host anyuka, Julie, Kanadába. Minden évben, amióta ennél az újságnál dolgozik (The American Lawyer) Torontoba megy, hogy valamilyen riportot csináljon. 11-kor taliztam Nucival a Grand Centralnál és elsétáltunk a Central Parkhoz. De előtte bementünk az Apple Store-ba és vettem egy iPod Shuffle-t. Nagyon édes, picike és pink. MP3 lejátszónak vettem, hogy a metron én is tudjak zenét hallgatni úgymint az összes többi ember. Közben megjött Mono és Adri is, másik két au pair csajszi és megrohamoztuk a Central Parkot. Van egy hatalmas nagy füves terület, ahol mindenki napozott. Én nem vittem fürdőruhát..mert nem gondoltam, hogy itt tényleg így fogunk napozni.. :) a többieknek volt, ők átvették. Azért én is barnultam egy kicsit. 5 óra körül indultunk el, vacsiztunk, aztán Monoval elmentem a Herald Square-re….ahol a Manhattan Mall van (?) és egy Macy’s is. Jó kis hely.
(a képen Adri, Nuci és én) -->>

Hát, ennyi történt most. Itt egy video a Q train-ről amikor az East River felett halad át Manhattanből Brooklynba. Ez a kedvenc útvonalam, mert a másik metro ami nekem jó, az a folyó alatt megy át egy alagútban, ez pedig hídon.

4 megjegyzés:

  1. Cuki iPod :) Hogy itt mindenkinek ez az első dolga...:D

    VálaszTörlés
  2. Igen Manhattan Mall, es az a Macys a legnagyobb es legregibb :) Szal nem csak egy Macy`s hanem a legszuperebb :):)

    VálaszTörlés
  3. azta mekkora park és milyen sok ember:)
    amugy a videó is jó,tisztára mintha sorminta lenne a hídnak a hmhm...na mindegy.úgyis érted mit akarok(vagyis remélem) de nemtudom elmagyarázni.
    ez a gombaleves..és magyar..lehet vmit nagyon összekevertek!!hihi
    örülök hogy jól vagy=) várom a kövi bejegyzésed.

    VálaszTörlés
  4. juj a rózsaszín virágú fáról szedtem le pont vhonnan képet..olyan szép!!!

    VálaszTörlés