2009. április 11., szombat

Orientáció 2-3-4. nap, első nap a családdal

Sziasztok!
Következik a folytatás..szóval..Kedden reggel 7-kor ébresztettek minket telefonon, de én már hajnali 5 óra óta fent voltam (időeltolódás miatt szerintem, mert nemcsak én jártam így). Reggel végre bemutatkoztam a bolíviai csajnak, Alejandrának. Szegény francia lány – Anais – alig tud angolul..nem tudom hogy sikerült bejutnia a programba. Sajnálom őt, mert nagyon nehéz lesz szerintem beszélgetnie majd a családjával…meg az összes amerikaival. Még elmutogatni is nehezen tudja, hogy mit akar. Reggel rájöttünk, hogy hogyan kell melegvizet engedni. Mindhárman zuhiztunk és mentünk reggelizni. Mindennap ugyanaz volt a választék: kenyér, kalács, „lyukas közepű zsemle” különböző magokkal a tetején, vaj, lekvár, müzli, gyümölcssali, kávé, tea, tej, narancslé. Lehet hogy volt más is, csak már nem emlékszem. 8.30-kor elkezdődött az első előadás az orientáción. Kaptunk egy mappát, amiben volt egy orientációs kézikönyv, elsősegélyről szóló könyv, meg csomó gyerekekkel kapcsolatos dolog, plusz tollat és Au Pair in America pólót is. Jody, aki az előadásokat tartotta nagyon szépen beszélt és lassabban mint általában, úgyhogy jól lehetett érteni. Összesen 68-an voltunk, ebből kb 10 német, 13 brazil, 8 thaiföldi, 8 francia és 7 dél-afrikai lány. Plusz volt 2 mexikói, 2 kolumbiai, 2 bolíviai, 3 svéd, 1 holland, 1 angol, 1 kanadai, 1 ukrán, 1 argentín, 1 namíbiai.(nehogy valaki összeszámolja, csak kb írtam). Ebéd: pizza volt és cézár salit, én mindkettőt ettem. A pizzából 3 féle közül lehetett választani, én a hús nélkülit ettem, nagyon-nagyon finom volt! Az előadások szerintem tök jók voltak, csak kicsit fárasztóak. Vacsira mexikói kaját adtak! Este elmentünk a csajokkal a plázába. Természetesen ZARA is volt, de nem mentünk be. Viszont bementünk egy csomó más üzletbe…a ruhák és az elektronikai cikkek tényleg olcsóbbak (amiket eddig láttam). Vettem egy adaptert, mert amit otthon vettem a Media Marktban az nem működik…10 dolcsi volt. A pláza 9-kor bezárt és elsétáltunk a Target-be, ahol vettem egy Revlon márkájú pink hajszárítót 13 dollárért, nagyon jó néz ki! A Target után már fáradtak voltunk, de sajna nem igazán tudtuk, hogy merre kell visszamenni a hotelbe. Az utcán alig volt embert, de végül visszataláltunk. Az egyik csajon magassarkú volt, nem irigyeltem őt. Ő francia, de félig izraeli, őrült egy kicsit: Maeva a neve és New Yorkhoz közel fog lakni. Ja, azt nem is mondtam, hogy Alejandra, a szobatársam akivel nagyon jóba lettem, manhattani családot talált egy 18 hónapos pici lánnyal..szóval vele is fogok talizni majd.
Másnap megint keltettek, reggeli, előadás, ebéd, aztán egy vöröskeresztes előadás volt. Este aki akart, elmehetett egy New York City túrára 65 dolcsiért. Én nem mentem, kb 25-en a hotelben maradtunk. Mivel akik közel fognak lakni New Yorkhoz azoknak ez tök nem éri meg (1 db olyan helyre mennek el ami belépős, a Rockefeller Center és ha egyedül mész akkor ez 18 dollár). Másnap mondták, hogy jó volt, gyönyörű a város, de végig rohantak. Szerencsére a családom Brooklynban él, úgyhogy lesz 1 évem felfedezni NYC-t. Vicces, hogy milyen sokféle host family van. 2 olyan lány volt, akinek hármasikrek is van a családjában (egyik lánynak 3 hónapos fiú hármasikrek), kb 6-nak ikrek, van egy német csaj aki 6 gyerekre fog vigyázni, van aki leszbikus párhoz megy (4 államban legális ez a házasság), van akinek egy 5 éves tolókocsis kislánya lesz, 2 lány egyedülálló szülőhöz megy….szóval volt minden variáció amit csak el lehet képzelni. A legtöbben New York államban és Washington DC közelében fognak lakni, az egyik német csaj Californiában az óceán mellett…volt kb 4-5 lány aki Philadelphiába megy, 3 Bostonba, 2 Chicagoba..stb
Csütörtök reggel 6.30-kor kellett kelni..és összepakolni a bőröndöket, mert mindenki aznap délután indult a családjához. Reggeli, előadások, ebéd, előadás. Értem az anyuka kocsival jött (mivel 1 óra az út), valaki vonattal ment tovább, volt akit a reptérre vittek ki, mert messze lakott. Délután 3 óra volt, kb 25-en voltunk olyanok akikért jöttek autóval. Ültünk a recepcióval szemben…és vártuk, hogy mikor jönnek a családok..mindenki izgult. Jody mesélte az előadáson, hogy ez sokszor vicces, mert mindenki máshogy akarja üdvözölni a másikat..valaki puszival, valaki kézfogással, valaki öleléssel és senki nem tudja, hogy mit csináljon. :) Az első host family az egyik bolíviai lányért, Valeriáért jött. Fiatal szülők egy tündéri 8 hónapos kislánnyal aki mindenkire mosolygott. Aztán jött egy host apuka az egyik német au pairért, aki rögtön lefényképzte őt (a lányt), szegény csaj azt sem tudta, hogy hova nézzen, tök hirtelen történt az egész, mi meg ott röhögtünk a kanapén. :) Jött még pár család, aztán egyszer csak jött a host anyukám. Nagyon ari volt, kivittük a bőröndöket a kocsiba, ott várt May, a kiskutya. Nagyon édes (még egyszer sem ugatott, sosem hallottam a hangját)! A úton végig beszélgettünk, ő is mesélt, én is, olyan mintha már találkoztunk volna. Beértünk Bronxba, majd Queens-be és végül Brooklynba. Megint láttam Manhattant, de mostmár sokkal jobban, mert sütött a nap…gyönyörű volt így messziről is. Először nem haza mentünk, hanem felvettük a pici lányt, B-t aki a barátnőjénél volt. Megálltunk, én a kocsiban maradtam a kutyival, aztán lejött B., megölelt és adott egy húsvéti tojást, amire celluxszal egy virág volt ragasztva…édes. Lejött a 2 barátnője (kb 6 évesek) és ők is megöleletek, mintha a nővérük lennék vagy nem is tudom. :) Az anyuka is bemutatkozott..stb. Ezután mentünk O-ért (középső gyerek, lány), mert ő is egy osztálytársánál volt..ott is volt bemutatkozás meg minden. Aztán hazavezetett anyuka. Nagyon tetszik a környék ahol laknak (Prospect Lefferts Garden) és az is ahol a gyerekek barátnői (Park Slope). A család egy régi „limestone townhouse”-ban lakik, ami 2 szintes és hátul van egy pici kert. Nagyon hangulatos, az 1900-as évek elején épültek, sorházak. A fiú és az apuka még nem voltak otthon. Először levittük a cuccaimat a szobámba ami az alagsorban van. Azon kívül hogy hűvösebb mint az emeleten, nincs vele semmi baj. Van egy franciaágy, egy 2 személyes kanapé kisasztallal, 2 komód, egy polcos szekrény, egy fonott karosszék..ja és tükör. Van külön fürdőszobám is. Ezután a lányok megmutatták az emeletet. Szülők halóját, a fiú szobáját, az ő közös szobájukat, a fürdőt és a dolgozószobát… mindenhol kupi van, de sebaj. Én úgysem takarítani jöttem. :D A földszinten van egy nappali, egy második nappali (semmire nem használják, a biciklik vannak ott) egy étkező és egy konyha. Közben anyuka elkezdte csinálni a vacsit, akartam neki segíteni, de B. elkezdte olvasni a kedvenc meséjét. Fokhagymás-sajttal töltött kerek alakú tésztát ettünk, paradicsomszósszal és parmezánnal, nagyon finom volt! (olyan mint a tortellini csak nagyobb méretű és más a formája) Eddig nekem minden ízlik az USA-ban…pedig válogatós vagyok. Az anyuka odaadta a kulcsokat a házhoz és a mobilomat is, ami kb úgy néz ki mint a lila Samsungom, csak ezüst-kék. B. mondta, hogy nézzük egy filmet, úgyhogy leültünk, anyuka, a lányok, a kutya és én…azt hiszem Nim’s Island volt a címe, Jodie Foster jásztik benne (aki mellesleg a host anyukával járt egyidőben egyetemre és ismerte őt). A film közepén megjött az apuka és a fiú, üdvözöltek, amíg mi a filmet néztük, addig ők ettek. Közben átjött 2 szomszéd, nagyon rendesek. A film végén odaadtam nekik az ajándékokat, nagyon örültek nekik, főleg a csokiknak és édességeknek (Boci csokik, pilóta kekszek, Balaton szelet, Győri édes dörmi, sport szelet..stb), mindegyik ízlett nekik nagyon! Szülők egy Tokajit kaptak, J. rubik-kockát, O. egy szép nyakláncot fülbevalóval, B. a Vuk-ot angolul és az egész család egy Budapestes könyvet, amiben inkább csak képek vannak rövid kommetárral, de nagyon szép. Kb 11-kor mentem aludni…
Orientációs video:

7 megjegyzés:

  1. Csillukám!
    Látom nagyon jól érzed magad. A többi lány is aranyos. Jókat írtál az első személyes találkozásról a családdal. Remélhetőleg ez így is marad, míg ott leszel. Csak ügyesen mindent. Érezd jól magad! Tanulj sokat! Gyerekekkel is minden menni fog biztosan.
    Pussz! Zsuzsa

    VálaszTörlés
  2. Már vártam,hogy írj...Hű tényleg nagyon változatosak a családok!!!
    A leszbikus páron egy picit lesokkolódtam..mondjuk ha náluk nem gáz akkor semmi gond.
    Tök rendes lehet első olvasásra a hostfamilyd.Úgy tűnik nagyon rendezett családi életük van olyan..hm nyugodt vagy nem is tudom.Reméljük semmi rigolyájuk nincs =))
    Milyen kutyusuk van??Vmi kis tökit tudok elképzelni(töki=kicsi,aranyos:D)
    Na szió,várom a "fejleményeket" és további szép napot kívánok.

    VálaszTörlés
  3. Köszi Zsuzsa, aranyos vagy nagyon!!
    Adri: majd teszek fel képet a kutyáról, kis méretű, de nem az a nagyon pici. Nagyon ragaszkodó, állandóan bújik. Sosem találkoztam még ilyen kutyával (és azóta sem ugatott tényleg egyszer sem)

    VálaszTörlés
  4. „lyukas közepű zsemle” = bagel, es ezt fogod enni egy evig "with creamcheese" :) Kuldhetnel egy telefonszamot, mert hogy fogunk igy holnap talizni? Orulok hogy jofej a csalad, kutyas kep engem is erdekel.

    VálaszTörlés
  5. Dori voltam, csak osszekeveredett a loginunk Andyel :)

    VálaszTörlés
  6. Drága Csilli! Örülök, hogy jó helyed van,kívánom érezd jól magad. Nagyon-nagyon köszönöm, hogy elvitted a pakkot Dórinak, mindkettőnknek nagy örömet szereztél.S ahogy ő írta, én sem tudom, hogyan fogom meghálálni Neked. Jó szerencsét (egy kicsit itthoniasan) Nektek!
    Puszi: Kati

    VálaszTörlés
  7. Sziaaaaa! Csilla!

    Nagyon örülök, hogy az álmaid nyomába eredtél ! Olvaslak, és hamarosan megy a rég beígért válaszlevelem !!! Nem felejtettelek el! Vigyázz Magadra, és érezd jól Magad!
    puszi! Beni

    VálaszTörlés