2009. április 14., kedd

Vezetés, Húsvét, Manhattan

Sziasztok!
Köszi a kommenteket! Eddig nem volt időm írni, most rászántam magam. Minden jó, sőt jobb mint vártam! Brooklyn nagyon-nagyon tetszik, szerintem egy olyan város/városrész ahol mindenki tudna élni. Na, de most folytatom a múlt hetet..
PÉNTEK
Nem mentek suliba a gyerekek a húsvét miatt, szünet volt. A reggeli után (juharszirupos palacsinta) anyuka mondta, hogy elvisz engem a kedvenc teaházába. B. is velünk jött . Ittunk egy kis forró csokit és közben megjött anyuka barátnője a 2 gyerekével. Nagyon hangulatos hely volt, beszélgettünk meg hülyéskedtünk a gyerekekkel! Utána hazamentünk és el kellett vinnem a gyerekeket a barátaikhoz – úgyhogy vezettem Brooklynban! Honda Odyssey az autó, eddig azt hittem, hogy 5 személyes, de tegnap rájöttem, hogy 7 (hátul is van 2 kis ülés). Automata váltós, mint az amerikai autók nagy többsége – nagyon könnyű volt vezetni. Anyuka ült mellettem, mindig mondta, hogy most merre menjek. Rengeteg az egyirányú utca – a mi utcánk is egyirányú. Minden jól ment! Ezután elmentünk bevásárolni egy supermarketbe, a Key Food-ba. A különbség az otthoni boltok és eközött, hogy itt vannak szép virágok – mi vettünk 2 csokor tulipánt – van szőnyeg a zöldségosztályon egy kis részen (ennek szerintem semmi értelme) és nem kell pénzt dobni a bevásárlókocsiba. Nem írom le, hogy mennyit fizettünk, de 2 kocsi televolt. :) Mindig megkérdezte, hogy mit szeretnék és olyat vesz. Szerencsére amiket nagyon szeretek, azok itt mind vannak, kivéve a túrót, de egyelőre megvagyok nélküle.Hazamentünk és kipakoltunk, mindennek megmutatta a helyét a konyhában. Kiderült, hogy ma a Passover-t ünneplik és jönnek át szomszédok, 12-en leszünk. Úgyhogy estére segítettem anyukának összeállítani a kajákat, volt minden. Jókat ettünk, boroztunk, beszélgettem a szomszédokkal. Megvolt az első Budapest-Bukarest összetévesztés is, már vártam! Az orientáció után sokkal nehezebben értem amiket mondanak, mert Jody Stamfordban nagyon szépen beszélt és lassabban is.
SZOMBATEgész nap esett az eső, úgyhogy nem is mentünk nagyon sehova. O-val elsétáltunk egy közeli kisboltba a kutyával, és vettünk 36 db tojást (de minek?!). Volt otthon tojásfesték és elkezdtük őket befesteni. Közben átjött B. két barátnője a szomszédból, ja és itt volt L. is (8 éves kisfiú), akit kocsival hozott át az anyja – Dori – és kikönyörögte a gyerek, hogy itt aludhasson B-vel. L. nagyon cuki, elfogadnám host gyerekemnek. :) Szülők elmentek vacsizni valami drága mexikói étterembe, úgyhogy egyedül hagytak a gyerekekkel (szomszéd gyerkőcök már hazamentek és közben O. átment egy barátnőjéhez). B. és L. TV-t néztek a nappaliban, a Carly című tini-sorozat ment. Csörgött a telefon és a Community Counsellor, Susan volt az. Ő az aki ebben a cluster-ben (körzet) segíti az au paireket és családokat, minden hónapban programot szervez és bármi van, őt lehet hívni. Nagyon kedves volt a telefonban, mondta hogy 2 héten belül személyesen is meglátogat minket. A gyerekek 10-ig fent voltak, közben megjöttek a szülők, aztán mentem is aludni.VASÁRNAPVégre kisütött a nap – bár a szél is nagyon fújt. Reggelire french toast-ot ettünk juharsziruppal = kalácsot megforgatod tojásos fahéjas tejben és megsütöd, plusz raksz rá valami édeset. Nagyon finom volt! Anyuka mondta, hogy ha van kedvem menjek el velük egy vásárba, ahol van házi készítésű étel, régi cuccok és minden tök olcsó. Persze hogy mentem! Anyukán kívül B. jött, plusz L. (a kisfiú aki itt aludt) anyukája és a kb. 13 éves nővére A.. Ja, és a sofőr egy szomszéd nő volt, aki amúgy olasz (15 éve él itt, őt értem a legjobban angolul). :)  Brooklyn Heights-on volt az épület ahol a vásár volt és útközben láttam a Brooklyn Bridge-t is és a Manhattan Bridge-t is és persze átláttam Manhattanbe – GYÖNYÖRŰŰŰ volt! Eddig csak Google Earth-ön néztem és most élőben láttam, erre vártam már nagyon régóta. A vásárban semmi különös nem volt, lehetett ingyen kóstolgatni, a gyerekek kaptak ingyen karkötőt, de nem vettem semmit, csak nézelődtem. Felpróbáltunk 3 napszemüveget B-vel és az anyukával, ezt láthatjátok a képen :) Ezután kiraktak az egyik metromegállónál, mert mentem talizni Dórival és Nucival (sajna Mono nem tudott jönni, mert közbejött valami). Anyuka odaadta a metrokártyáját nekem, mert ő csak hétköznap használja ha dolgozni megy – így ingyen utaztam (amúgy 2 dolcsi). A metron szerencsére minden állomásnál bemondták és ki is írták hogy hol vagyunk. Én a Times Square-nél szálltam le……NEM HISZEM EL, hogy itt voltam. Nekem annyira tetszik!!!!! :D Tudom, hogy "csak egy kereszteződés", de akkor is! Dórival megbeszéltük, hogy az M and M’s boltnál fogom őt várni. Elég hamar odaértem, úgyhogy addig sétálgattam, persze bementem egy new yorkos boltba is és vettem 2 db „I love New York” pólót (feketét és fehéret) és egy kulcstartót is. Aztán megláttam az M and M’s boltot és bementem – 3 szintes volt. Tele volt gyerekkel, de sebaj..lehetett ingyen enni cukorkákat, amik hatalmas átlátszó oszlopokban voltak szín szerint. :) Aztán megjött Dóri és elmentünk egy Starbucksba…végre! A Starbucks kint egy nagyon népszerű kávézó, minden au pair sok pénzét költi itt el az egy év alatt. :) Utána megjött Nuci is és együtt beültünk egy másik Starbucksba, mert a másik helyen nem volt asztal. Tök jó volt talizni a lányokkal! Közben felbukkant Teo is (amit én tudtam, csak a többiek nem…vagyis Nuci sejtette) és ő is csatlakozott hozzánk. Kb 7-ig voltunk itt, aztán elmentünk a Grand Centralba ahonnan Nuci vonata indult. Itt végre van egy kép rólam. :) Aztán Teoval elkísértük Dórit a Penn Stationig, mert neki meg onnan indult a vonat Long Islandre. Teoval aztán együtt hazamentünk, megmutattam, hogy hol lakom és kikísértem őt az metroállomáshoz. Hazamentem és aludtam.
Ja, ezt kifelejtettem: anyuka talált a földön egy metrokártyát ami 1 hónapig jó még :) Úgyhogy ingyen utazok.

Brooklyn Bridge rövid video (kocsiból vettem fel)


7 megjegyzés:

  1. Szia Csilla!
    Izgalommal követem a fejleményeket,amik veled történnek!De jó,hogy írsz,és a vizuális dolgok is jók,mintha(kép)regényt olvasnék!Minden nap kattintok,figyelem mikor írsz újból!Klassz,hogy minden szuper,és hogy jó helyre kerültél!
    Örülök!Puszi,Szabina Győből!

    VálaszTörlés
  2. Mennyi gyerek,mennyi név...el is vesztem bennük olvasgatás közben.
    Nagyon szimpatikus az Anyuka!!! =)
    Kiskutya megszólalt már azóta?

    "de nem vettem semmit, csak nézelődtem."-->>majd fogsz még ;)

    VálaszTörlés
  3. Irigy vagyok Csillike!:) Egyébként én is voltam Starbucksba, csak én Londonban... bibibi!:) Puszi: Kriszti

    VálaszTörlés
  4. Szia drága Csilli!!!

    Minden napot élvezz ki!!! A Starbucks szuper. Amúgy Seattle-bol származik, úgyhogy nekem volt alkalmam a világ legelso Starbucks kávézóban kávézni. :) Remélem, minden ok lesz veled. De a család nekem eddig nagyon szimpi. Írj sokat ... sokat ..... és még tobbet. Puszi és vigyázz magadra!!!
    Edina

    VálaszTörlés
  5. Kedves Csilli!

    Nagyon tetszik a blogod, mindig olvasom a fejleményeket. Legközelebb én is Amerikába szeretnék menni, úgyhogy írj le mindent, hogy tájékozott legyek/legyünk!:) Sok sikert kívánok és kitartást mindenhez!!!:)

    VálaszTörlés
  6. Mikor jön a következő bejegyzés!?:)

    VálaszTörlés
  7. Szia Drága Csilla!

    Mindig várom az új élményeket, fotókat! Örülök hogy tetszik minden! Nagggyon hiányzol!
    Sok puszi: Helga

    VálaszTörlés