2009. április 18., szombat

A "szürke" hétköznapok

Sziasztok!
Ez a bejegyzés hosszú lesz, mert leírom, hogy mi történik velem nap mint nap. :)
Először is bemutatom, a családot:
- anyuka ("dzsuli")
- apuka ("tóni"), 
- J.: 13 éves fiú ("dzsémi"), 
- O. 11 éves lány ("olívia")
- B.  7 éves lány ("bietrisz") 
- kutya ("méj")
Magyar csajok akik itt vannak a környéken: Teo, Nuci, Mono, Dóri.
Így néznek ki a new yorki "szürke" hétköznapjaim :) --->
Hétfő:
Az első igazi munkanapom! Ma reggel kivételesen metroval mentünk: anyuka, a két lány és én. 2 metrómegálló is van a közelben, mindkettő kb. 5-10 perc gyalog. Mindhárom gyereknek egy környéken van a sulija (Park Slope), az iskola neve is ugyanaz, csak a két nagyobb egy másik épületbe jár, mint a pici lány. A fiú egyedül jár suliba, úgyhogy őt nem kell kísérgetni. Mindkét suliban bemutatott anyuka a gyerekek tanárjainak. B. tanterme olyan, mint a filmekben – kicsit az óvodához hasonlít és sokkal barátságosabb, mint a magyar iskolák többsége. Hazamentem, és semmit nem csináltam, csak pihiztem meg egy kicsit rendet raktam a konyhában, így legalább megjegyeztem hogy mi hol van. Kicsit elvittem a kutyát sétálni, sétálgattam. (még mindig nem ugat :) ) Délután mentem metroval a suliba a 2 lányért. Miután hazaértünk, kb. 15.45-kor, O-val elkezdtük csinálni a vacsit már előre. Ő akart segíteni, nem én mondtam neki, hogy jöjjön. Tök jól összeállítottuk, tettünk rá egy alufóliát és bekészítettük a sütőbe. Ekkor jött haza anyuka, aki a héten mindig a szokásosnál hamarabb jön haza, és elvittük kocsival O-t oda, ahol xilofonozni tanul. Ez egy másik része Brooklynnak. Amíg O. órán volt, anyuka, B., a kutyus és én elmentünk a közeli Sunset Parkba. Sajnos nem vittem fényképezőt…legközelebb fogok. A Sunset Park egy nagy dombon van és látni lehet Manhattan déli részét és a Szabadság-szobrot is! Nagyon szép volt! B-vel egy játszótérre mentünk, addig anyuka leült egy padra újságot olvasni és vigyázott a kutyára. O. végzett a xilofonozással, bementem érte a házba (nem zeneiskola) és mentünk haza. Otthon már csak beraktuk a lasagnat a sütőbe és egy fél óra múlva vacsiztunk is.
Kedd:
Kedden kocsival vittem a lányokat suliba. Odafelé jött velünk anyuka, de aztán ő kiszállt és ment a metrójához, egyedül vezettem haza, semmi gáz nem volt. Ők egyirányú utcában laknak és minden héten van 4 nap amikor takarítják az utat délelőtt 9.30-11.00 – ig és ebben az időben meg van adva, hogy az út melyik oldalán nem lehet parkolni. Kedden a jobb oldalon nem lehet. Úgyhogy amikor ezt megtudtam, akkor el kellett állnom, mivel én a jobb oldalon parkoltam. Maradhattam ebben az utcában, csak az út közepére kellett átállni a bal oldalon parkoló kocsik és a bicikliút mellé. ..vicces, de mindenki ezt csinálta. Majd egyszer lefényképezem. Ezen a napon akartam intézni a Social Security Card-ot, de mivel nem tudtam, hogy hogyan érnék haza metroval (és 11-kor meg már nem állhat a kocsi az út közepén, mert megbüntetnek) ezért úgy döntöttem, hogy szerdán megyek el. Délben csináltam egy kis ebédet magamnak, utána Skype-on beszéltem anyuval meg blogot írtam. 3.10-re B-ért mentem, majd felvettük O-t is. A sulijuk is egyirányú utcában van…és mindig 2 sorban állnak egymás mellett az autók, alig lehet elférni, csoda, hogy még nem koccantam. Anyuka mondta, hogy itt nem nagy szám, ha beletolatok valakibe…OK. Hazavittem a lányokat és fél óra múlva indultam is B-vel a tánc órájára. Kocsival ezek mind 15-20 percre vannak a háztól ahol lakunk – Park Slope a „kerület” neve. Utána hazavezettem és megjött anyuka is, akivel elvittük O-t a foci edzésére..úgy volt hogy elmarad, mert esett az eső, de mégsem. Miután kidobtuk O-t már mehettünk is 18.15-re B-ért, aki végzett a tánccal. Közben csatlakozott hozzánk J. és az egyik osztálytársa is. Hazaértünk és elkezdtem csinálni a vacsit: Taco! Taco szeletek (nagy, hajlított chips) és mindenféle cucc amit belerakhatsz: saláta mix, salsa szósz, tejföl, reszelt sajt, rizs, és valamilyen darált hús. Mindenki azt rakott rá, amit akart – ebben ez a legjobb – bárhogyan lehet variálni. Én vágtam egy kis avokádót is hozzá - mind megették.
Szerda:
Reggel elvittem a lányokat a suliba, aztán siettem is haza, mert ma intéztem a Social Security Card-ot. Először elmentem metroval Teohoz, aztán együtt elbuszoztunk a Fulton Street 625-höz. Kint állt egy hosszú kígyózó sor az utcán…szerencsére nem ezen az ajtón kellett bemennem (itt a munkanélküliek álltak). Ki kellett tölteni egy formanyomtatványt és beállni a sorba, aztán a 6. emeleten sorszámot húzni. Végülis semmi értelme nem volt a sorszámnak, mert érkezési sorrendben mentünk oda az ablakokhoz. Kb 20 perc várakozás után hívtak engem is, egy kb. 160 kg-os (nem túlzok) feka nő ült ott tök unottan. :) 10 perc után kiderült, hogy valami gáz van..és nem regisztrálhatok most S.S. Cardért, szólnom kell az ügynökségnek…úgyhogy holnap hívom a Community Counsellor-t, Susant, („helyi képviselő” az au paireknek és családoknak) hogy intézzen valamit. Aztán Teoval bementünk még néhány boltba, de most is csak nézelődtem. Majdnem vettem egy sportcipőt, de nem volt a méretemben sajna..mindegy megmaradt a pénzem legalább. :) Holnap úgyis megyünk Manhattanbe… 3.10-re mentem B-ért a suliba, aztán mentünk haza, mert jött a zongora tanára, Joey. Kicsit elkéstünk, de nagyon jófej volt - nem is lehet bunkó ennyi pénzért, nem akarok számot írni..(de annyi az órabére mint majdnem egy fél havi interspar eladói fizetés..számoljátok ki) Fél órát van csak itt hetenként. Mondta, hogy vannak magyar „barátai” akikkel együtt zenélt és hogy szereti őket. Nagyon jól játszik - tudom, ezért zongora tanár! Mikor elment Joey, megjött O., a középső gyerek, elég rossz hangulatban volt, de nem derült ki hogy miért. Mindegy. Aztán hívott J., hogy hol vagyok, mert el kellene érte menni Park Slope-ba (a kerület ahol a sulijuk is van). Elmentem, hazahoztam és elkezdtem csinálni a vacsit. Az egyik kedvencemet: brokkolis-fokhagymás-mascarpones pennét. :) Anyuka közben hazaért, de el is ment, mert a barátnőivel vacsorázott. Apuka itthon maradt. Kész lett a vacsi, erről elég ha csak annyit írok, hogy mindenki kétszer evett belőle! Kivéve B., aki nagyon válogatós és meg sem kóstolta. De ezért nem haragszom rá, legalább több maradt nekünk. :) Vacsi után B-vel fodrászosat játszottunk, én voltam a vendég, ő a fodrász, plusz kifestettem a hüvelykujjain a körmeit halvány rózsaszínre, ezüst kereszttel a közepén.
Csütörtök:
Reggel kidobtam a gyerekeket a sulinál, aztán átmentem az egyik szomszédhoz, Tomhoz. Van egy kis kutyuskája, Sparky, akit az előző au pair csaj sétáltatott heti 20 dolcsiért. Mostantól én fogom! :) Minden hétköznap 1 és 2 óra között kell kivinni kb 10-15 percre. Ez heti kb 1 óra és ezért az 1 óráért kapok 20 dolcsit, ami szerintem tök jó. Tom nagyon jófej volt, vicces – amúgy iskolaelőkészítőben (nagycsoport) tanár! :) Délelőtt elmentem Teoval Manhattanbe! A Times Square-re és a Central Parkba mentünk. Nagyon jó volt!!! Teo mondta, hogyha végre minden zöld lesz, akkor sokkal szebb lesz a park is, mint most. Olyan mint a filmekben: gyerekek játszanak (akiket a nanny/babysitter kerget), családok piknikeznek a fűben, lovaskocsik mennek keresztül az utakon, van koripálya (már nincs jég), sok virág és a park körül a magas házak. Nem volt sok időnk, mert kb 11-re értünk oda és nekem már fél 3-ra haza kellett érnem. Ezen a napon volt az 1 hetes forduló, hogy a családnál vagyok – anyuka vett nekem egy csokor lila tulipánt!!!! (tudja, hogy ez a kedvenc virágom) Aztán átjött játszani B. barátnője (aki 5 házzal arrébb lakik) és fodrászosat játszottunk, megint. Még nem unom. :) Este anyuka indiai vacsit főzött, fini lett.
Péntek:
Reggel ugyanaz…utána 10-kor taliztam Teoval a Brooklyn Bridge lábánál. Átsétáltuk a hidat, csináltunk pár képet. Gyönyörű a kilátás a hídról – de este állítólag még szebb. Következő héten akarok rajta átsétálni este és akkor fogom a Frank Sinatra – New York, New Yorkot hallgatni. Már alig várom!! Átmentünk Manhattanbe, szerintem fél óra sem volt, és megnéztük a World Trade Center helyén levő építkezést, ahol a Freedom Tower lesz. Semmit nem lehetett látni, mert kordonnal van körülvéve és plakátolva. Van egy „9/11”-es múzeum is, oda most nem mentünk be, de mindenképpen meg fogom nézni. Aztán elsétáltunk a kikötőhöz, vettem egy kis tejeskávét a Starbucksban, Teo meg egy epres frappucino-t (isteni!!!) és leültünk. Szép napsütéses idő volt. Teo elment Queens-be és én bementem egy „Century 21” nevű boltba…..Maga a Paradicsom! Ez egy outlet, mindféle márka van olcsóbban (rajta hagyták az eredeti árcímkét is) , (DKNY, Tommy Hilfiger, Prada, Adidas, Nike, Puma, Hello Kitty…stb) és több rész: táskák, cipők, alvós cuccok, sportruházat, kozmetikumok, elegáns ruhák..3 szinten, nagy területen. A WTC mellett van. Sajnos csak végigfutottam, de erre egy egész nap kellene. Jó cuccok voltak nagyon! Én nem tudom mi volt a tejeskávémban, de hazafelé a metrón majdnem elaludtam….kb. 25 perc Manhattan déli részéből az út. :) Ja, a metrókártyámról kiderült, hogy csak most vasárnapig használható..de sebaj. Anyuka azt mondta, hogy hétvégén ő mindig oda tudja adni majd az övét. Hazaértem, elmentem a gyerekekért a suliba. (plusz még otthon a nettel próbálkoztam, de valamiért nem jó…az IP cím nem tetszik neki..de már mindent próbáltam) Ma kaptam meg az első zsebpénzemet a 177 dolcsit. Ebből 100-at mindig félre fogok rakni egy dobozba, ami az utazásokra lesz…mert van „pár” tervem. Az első út valószínűleg májusban lesz a Niagarához, a magyar csajokkal. De ez még nem 100%.

7 megjegyzés:

  1. Szia Csilla!
    Látom nem unatkozol!Azért irigyellek egy kicsit!Tetszenek a szürke hétköznapjaid!
    Puszi

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    A CCd mondta h mehetsz mar SSN-t igenyelni? Sztem meg korai! MMint el kell telnie bizonyos idonek amig megerkezel es igenyelsz mert tudod, ok is lejelentik h tenyleg a programban vagy es nem tuntel el a repteren. Azert gondolom h korai mert a nemet csaj aki a helyemre jott marc 26an neki valami apr 11 volt a legkorabbi idopontja.
    Az a baj a tejfollel amugy h ami nem annyira zsiros az meg nem tejfol izu :D:D DE ez finom :D Ezen elek :D
    Pusssssz

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Nem baj, hogy hosszú a bejegyzés, jó volt olvasni:) És a képek is jók! Tényleg hihetetlen, hogy ott vagy:)
    Én is tervezem, hogy kimegyek au pairnek, csak még 2 évem van a fősuliból... De legszívesebben már most nyáron indulnék.
    Amúgy te kérted, hogy Brooklyn-i családnál legyél? Mert én is mindenképpen New York környékére szeretnék menni, szóval az ügynökség ezt figyelembe veszi?

    Várom a következő bejegyzést:)

    puszi: Rita

    VálaszTörlés
  4. Sok család van New York környékéről, de kérni nem lehet, hogy New Yorkba menj. Viszont te választasz azok közül a családok közül, akik hívnak telefonon.

    VálaszTörlés
  5. Rita látom egyfele gondlkodunk:)
    Lehet,hogy ha odajutunk talán sikerülne együtt is menni.

    Csilli nagyon jó kis beszámolót írtál=))Szinte az összes lány blogját olvasom,akit felsoroltál ezúton is üdvözlöm őket :)
    anyuka vett nekem egy csokor lila tulipánt! (tudja, hogy ez a kedvenc virágom)--->nagyon figyelmes nőci.
    Könnyebben meg lehet már érteni őket?Nincs nagyon honvágyad?:(

    VálaszTörlés
  6. ja és a képek nagyon jóóók!!!!:) nagyon tetszenek:)

    VálaszTörlés
  7. Adri, én benne lennék:) Addig pedig gyűjtjük a tapasztalatokat Csillitől:)

    VálaszTörlés